- Чим «112» відрізняється від решти українських інформаційних телеканалів?
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяТим, що ми перші. «112 Україна» став лідером інформаційного мовлення в Україні і утримує цей статус вже три роки поспіль. Про це свідчать як цифри панелістів – «112 Україна» стабільно в першій десятці національних мовників, і перший – серед інформаційних каналів, так і власні спостереження. Коли заходиш у ньюзруми на інших телеканалах, а там колеги моніторять інфопростір за прямим ефіром «112 Україна». Деякі навіть на прес-конференції не ходять, відписують новини з наших трансляцій). Нас активно цитують, на нас посилаються , зокрема, і міжнародні інформаційні агентства, такі як Reuters і Bloomberg. Ми першими з українських інформаційних каналів відкрили європейське бюро у Брюсселі, запровадили чимало творчих,технічних, аудіо-візуальних прийомів, які не соромляться копіювати наші нішеві конкуренти. Але ми сприймаємо це як стимул до генерування нових ідей і ставимо за мету не лише зберегти, а й збільшити відрив.
- Яка ваша програмна політика? Розкажіть про сітку мовлення.
Прямий ефір, 18-19 годин на добу. Пріорітет – трансляції, коли глядач отримує інформацію наживо. Щогодини – випуски новин, найважливіші й найсвіжіші на даний час, і гостьові студії з топовими політиками та аналітиками. Практично цілодобовий інформаційний марафон, силами невеликої – за мірками «великих» каналів, але добірної команди. У нас дуже небагато програм в запису, наразі, це програма розслідувань «Народна прокуратура», «Кеш-тест» – польові дослідження декларацій політиків і чиновників, документальні фільми власного виробництва. І практично відсутній контент сторонніх виробників. Маємо спільний проект з Радіо Свобода – тижневик «Донбас.Реалії».
Ще одна «фішка» «112 Україна» – у нас немає жорсткої програмної сітки. Команда «реактивна», слоти гнучкі, і трансформуються під потреби інформаційного потоку і глядацького інтересу. Якщо трапляється щось надзвичайне – ми можемо продовжувати ефір чи починати його раніше стандартної 6-ї ранку, легко змінювати наповнення, миттєво приймаючи рішення і швидко їх реалізуючи. Наприклад, коли сталася резонансна перестрілка у Мукачевому – сітка «вихідного дня» стала спец проектом, а про спробу військового перевороту у Туреччині торік ми повідомили в Україні першими і мовили практично добу, повідомляючи все нові й нові подробиці. Жартуємо, що тоді вечірня і ранкова зміни вперше зустрілися на каналі)
- Активісти громадської організації Інститут масової інформації у березні публікували рейтинг українських ЗМІ за кількістю джинси. «112 Україна» посів третє місце. Погоджуєтесь з цим рейтингом?
Не знайшла такої інформації. Лише посилання на дослідження ІМІ, але воно неактивне. І судячи із заголовку, стосується он-лайн ЗМІ, а не телеканалів.
Натомість можу порекомендувати тижневі моніторинги авторитетного профільного ресурсу Детектор Медіа, де вже кілька років поспіль «Новини 112» визнають чистими. Наприклад
Від себе додам – наша редакційна політика полягає у жорсткому дотриманні взірцевих стандартів новин. Так, тих самих хрестоматійних: Оперативність. Точність. Повнота. Баланс.
У наших випусках немає оціночних суджень, мови ненависті, перекосів на користь однієї позиції, пафосних стендапів чи включень в стилі «інфотеймент». Зате є власне новина і бекграунд, фактаж і контекст. І фактчекінг – ретельна перевірка інформації. «Знай більше» - слоган телеканалу і наш знак якості.
- Робота на інформаційному каналі – подвійна відповідальність. Треба постійно бути обізнаним щодо всіх подій. Чи траплялися якісь казуси?
У прямому ефірі може трапитися все, що завгодно. У нас на «112 Україна» і гості-антагоністи чубилися «наживо», і артсклади та нафтобази вибухали під час включень кореспондентів з місця події, багато чого було. Витримка – наша головна зброя) і постійна робота над собою – кожного, щодня. Прямий ефір – то дійсно велика відповідальність, багато стресу, але і багато драйву. Я, наприклад, без цього адреналіну свого життя вже понад 25 років не уявляю. Відколи студенткою прийшла на практику в редакцію новин на Хрещатику, 26. Потім працювала журналістом «у полі», продюсером, випусковим і шеф-редактором – на різних телеканалах, але в інформаційних проектах. Це спосіб життя. Ми на «112 Україна» придумали цьому назву – Newsgen)
- Ви – суворий керівник?
Не мені судити. Ціную професійність, порядність і почуття гумору. Намагаюся розкривати сильні сторони колег, мотивувати і вчитися разом з ними.
- Важко уявити собі 18 випусків новин на день. Як це вдається?
Насправді, увесь ефір «112 Україна» – це суцільний інформаційний потік. Від появи новини в інфопросторі – якщо вона «гаряча» і з надійних джерел – до її появи в ефірі за нашими стандартами має пройти не більше трьох хвилин. А власне випуски новин – це концентрований виклад найголовнішого, плюс постійне оновлення інформації для тих глядачів, хто не може стежити за ефіром постійно. Тримати таку планку може тільки професійна, багатофункціональна і мотивована команда, якою і є колектив «112 Україна» і його невід’ємна частина – Служба новин. На журналістах – робота в «полі» для всього ефіру «112 Україна», не лише новинних випусків. У них неймовірна віддача у тому, що роблять – від стрімів і включень до спеціальних репортажів і документальних фільмів. З ризиком для життя працюють на передовій в зоні АТО, практично цілодобово – на резонансних подіях – від вуличних протестів до судових процесів та міжнародних самітів.
- Чи досліджували ви свою аудиторію? Для кого нині мовите?
Звісно. Ми отримуємо рейтинги телеперегляду щодня, глибоко їх аналізуємо та робимо необхідні висновки. Ми намагаємося охопити якнайширшу аудиторію, незалежно від віку, статі та достатку, і не підбираємо новини під ту чи іншу категорію глядачів. Для нас важливо, щоб глядач зміг отримати повну картину подій і весь спектр думок, тільки тоді інформаційний телеканал будуть поважати, розуміючи що ЗМІ інформує, а не маніпулює. Традиційно новини переважно дивляться люди старшого віку, але у випадку «112 Україна» ми фіксуємо лідерство серед конкурентів у всіх можливих аудиторіях, це підтверджує,що ми на правильному шляху.
- Що хоче бачити сьогодні глядач інформаційного каналу?
Події у момент, коли вони відбуваються. Тут і зараз. Тому ми так багато уваги приділяємо стрімам , якості картинки і звуку трансляцій. Новаціям, які дозволяють показувати події у прямому ефірі максимально об’ємно. Технології інтернет передачі сигналу, квадрокоптери, що «розширюють горизонт» відеокамер і дають масштаб того, що відбувається. Багато в чому ми «піонери» на українському телевізійному ринку, і приємно, що наш глядач це помічає, про що свідчать рейтинги.
- Останнім часом в Україні з’являється все більше новинних телеканалів. Як боротися за глядача в умовах високої конкуренції, якщо брати до уваги саме контент каналу?
Поважати глядача, як би ідеалістично це не звучало. Бути зрозумілими, а не зарозумілими. Бути прогресивними, але пам’ятати, що на телебаченні технології без людей – не працюють. Картинка і зміст – нерозривно пов’язані компоненти. Якість кожного з них має бути безумовною. Ну і в епоху пост-правди важливо зберігати здоровий глузд, опору на компетентність та етику, принаймні, щоб самому не стати жертвою фейків та інформаційних воєн.
- Яке ваше ставлення до закону про мовні квоти на ТБ?
Ми будемо його виконувати. Хоча більшість гостьових студій і всі випуски новин на «112 Україна» і так україномовні. Є невеликі розбіжності лише у пропорціях в різних слотах.
- Якщо подій надто багато в короткий часовий проміжок, то як вдається швидко зорієнтуватися, що саме, яку новину треба видати в ефір першочергово?
Можна видавати і одночасно) кілька трансляцій в полівікнах, рухомий рядок зі стрічкою новин, титри, графіка – зазвичай глядачі «112 Україна» дізнаються про різні події одномоментно.
- Що таке об’єктивність для каналу «112 Україна»?
Диверсифікувати джерела інформації, перевіряти її, не забувати про контекст. Збалансовано подати різні точки зору. Вміти знайти і сформулювати суть події та її можливі наслідки.
- За кордоном інформацію про Україну більше отримують не від українських ЗМІ, а з російських. Як виправити ситуацію? Чи маєте або плануєте запустити міжнародні проекти?
Я не погоджуся, що російські ЗМІ масово формують сприйняття України за кордоном. У Європі змінюється ставлення до російських ЗМІ, вже не лише експерти, а й вищі посадовці країн ЄС, США, беруть участь у дискурсі щодо пропаганди з боку ЗМІ РФ, їх втручання у вибори, суспільно-політичне життя країн. Участь у цьому дискурсі Клінтон, Трампа, Макрона, Меркель, Столтенберга та інших, – це вихід проблематики на зовсім інший рівень. Закордонна аудиторія звертає увагу на заяви лідерів, рівень довіри до ЗМІ РФ падає, думаю,він падатиме і надалі. Вплив російскьих ЗМІ тотально зберігатиметься тільки на населесення РФ, через відсутність альтернативи. В цьому контексті головне щоб українські ЗМІ робили висновки і не повторювали помилки ЗМІ з Росії, надаючи тільки перевірену інформацію і не займалися маніпулюванням.
Ми активно працюємо над міжнародними проектами, але це більше кооперація із західними партнерами, а не запуск каналу іномовлення. Зробити його якісно – це великі гроші, які навряд чи можна повернути. І це розкіш, яку собі можуть дозволити великі економіки та уряди із імперським мисленням, зацікавлені у підкріпленні свого бачення подій у світі на всю планету.
Ми ж працюємо на своєму рівні. «112 Україна» став першим українським телеканалом-партнером Європарламенту, як надійний мовник. Інформація з нашого ефіру потрапляє в стрічки міжнародних інформаційних агентств , що для України є унікальним явищем. Ми реалізуємо спільні міжнародні проекти про Україну та світ із нашими західними партнерами – Радіо свобода та телеканалом “Настоящее время”. Також ми рухаємося і в іншому напрямку – завести думки міжнародних експертів про події в Україні та світі в нашу країну - проект 112 International Insight саме про це. Інтерв’ю з авторитетними іноземцями – політиками, експертами, які дають більше інформації для роздумів і дій нашим глядачам – генсек НАТО, екс-помічник президента США, екс-спікер польського парламенту, топові журналісти і експерти, вже стали гостями нашого проекту, і це тільки початок.
- Які маєте плани на наступне півріччя чи на 2018 рік? Чим збираєтеся дивувати глядачів?
Ми будемо чесно інформувати глядачів про все, чим здивує нас життя. Це наша робота і місія, якщо хочете. Нові програми, спецпроекти, документальні фільми – усе це буде також. Стежте за анонсами на «112 Україна»))
- Чи має телебачення майбутнє? Чи не збираєтесь переорієнтовуватися?
Люди, які кажуть,що не дивляться телевізор, насправді часто дивляться телевізійні програми в інтернеті – від випусків новин до серіалів. Продукт один – платформи різні. Так що ховати телебачення ще зарано, як на мене. На мій вік його точно вистачить