З кожним роком у світі зростає обсяг інвестицій в ІТ-сферу. Великі кампанії намагаються роботизувати і автоматизувати свої технологічні процеси. Однак купувати готове технологічне рішення часто виявляється занадто накладно. З цього, все більше корпорацій вирішується на створення своїх власних інноваційних лабораторій.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЗапуск таких відділів нерідко супроводжується презентаціями, новинними репортажами і гучними обіцянками. Закриваються ж ці відділи зазвичай тихо. Як зрозуміти чи потрібна компанії інноваційна лабораторія і які в неї можуть бути критерії ефективності?
Серед обставин, при яких інноваційна лабораторія була б доречна можна виділити наступні:
Фірма топчеться на місці і стара структура сковує її маневр
Ідей та можливостей для їх реалізації навпаки достатньо, але в компанії немає відділу, здатного їх повноцінно запровадити
Сама бізнес-модель кампанії перестає бути актуальною, а між регулярними операціями та інноваціями виросла стіна.
Старту в цьому напрямку повинні передувати чітко сформульовані критерії ефективності створюваного відділу. Адже навіть якщо завдання такого підрозділу ліквідувати старі збиткові відділи, компанія повинна розуміти які кошти вдасться вивільнити і скільки це може зайняти часу.
Одним з найбільш поширених ризиків можна назвати витік ідей. Це відбувається в тих випадках, коли в рамках самого колективу присутніх в лабораторії новаторів створена продуктивна атмосфера, а материнська компанія дуже неповоротка для змін. Ось і відбувається, що розробляються рішення всередині кампанії, а реалізовуються за її межами.
Ще однією поширеною проблемою є завищені очікування щодо строків окупності. Як правило, інноваційні лабораторії виходять в продуктивні режим роботи не раніше ніж через рік, тому варто випробувати всі теорії і версії, перш ніж опускати руки.
З іншого боку до роботи новаторів повинні бути виставлені цілком конкретні вимоги. Поблажливе ставлення колег може деморалізувати колектив розробників.
Інноваційна лабораторія може стати хорошим бізнес-інструментом при правильній постановці мети і створення структури, в якій можливо буде не тільки генерування ідей, але і їх реалізація. Необхідно застрахуватися від великих ризиків, але завжди потрібно бути готовим до невдалим експериментам, тому що створення проривних рішень завжди пов'язане з постійними змінами й ітерації.
Як раніше повідомляв портал "Знай.ua", кількість японських компаній, які збільшилиінвестування в технології досягла рекордних показників