Руйнування одного з надважливих об'єктів Києва – мосту Патона – підняло на вуха тисячі киян. З моменту викриття суттєво понівечених частин минуло вже практично більше року, але столична влада не поспішає виправляти ситуацію. Саме з цього приводу до київської мерії завітали представники НАН України і нардеп від політичної партії "Слуга народу". Подробиці дізнавалися Знай.ua.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
В НАН України б'ють на спалах: "Якщо вчасно не вжити дій, міст буде зруйновано"
Надважливе питання було розглянуто в ході засідання Постійної комісії Київради з питань транспорту, зв'язку та реклами.
"До нас звернулася Національна Академія Наук – вже всі чули, що з мостом Патона є проблема і його треба ремонтувати. Часткове обстеження було проведено Інститутом Патона, але сьогодні вкрай потрібно проводити його у повній мірі. Міський голова обіцяв це зробити в 2019 році, проте ніяких дій далі не було. На мосту вже були обвалення, але добре, що в таких місцях, що ніхто не постраждав, тож зволікання цим питанням може привести в черговий раз до жахливих наслідків", – зазначає ініціатор розгляду даного питання депутат Київради Прохор Антоненко.
Про стан однієї з головних артерій переміщення мешканців столиці з Лівого на Правий берег розповіли фахівці.
"Ще минулого року на початку липня було зрозуміло, що міст знаходиться в критичному стані. Тоді вже одна балка була зруйнована, а згодом зруйнувалася ще одна. На загальній комісії було прийнято рішення, що у 2018 році треба зробити нагальне обстеження технічного стану: за її результатами було встановлено, що міст знаходиться в критичному стані, непрацездатний і з нульовою кількістю років експлуатації. Якщо вчасно не вжити дій, міст буде зруйновано, що призведе до справжньої катастрофи", - повідомляє представник "Інституту Електрозварювання ім. Є.О. Патона" НАН України.
А от на проведенні ремонтних робіт все зупинилося. У зв'язку з тим, що міст є пам'яткою архітектури, термін "реконструкція", який було вжито в документації, сформованій робочою групою КМДА в технічному завданні, не придатний. Тож здійснення робіт на цьому і загальмувалися.
"За нашою ініціативою Інститут Патона провів своє детальне обстеження однієї прогнилої будови. Від значної корозії відбулося руйнування поперечної балки, відбулася шарувата корозія і на оглядових майдачниках зліва та нижні пояси головних балок попадало дуже багато сміття. У ньому накопичується волога – метал зменшився з 12 до 5-7 мм. Те ж саме відбулося і по стінці головної балки", - відзначає представник "Інституту Електрозварювання ім. Є.О. Патона" НАН України.
Під деформаційними швами мають бути лотки, які забезпечують стікання води в Дніпро, а не на металеві конструкції, та вони давно зруйновані. Також не були загерметизовані шви під час заміни комунікацій на тротуарах біля стовпів освітлення – як наслідок, вода теж протікає на конструкцію.
За словами представника "Інституту Електрозварювання ім. Є.О. Патона" НАН України, вкрай оперативно потрібно здійснити певний порядок дій.
Крапки над "і" розставила нардеп: "Це – реальна проблема"
Відвідала засідання комісії і народний депутат України від політичної партії "Слуга народу", яка спеціально завітала до мерії на обговорення цього питання.
"Давайте визначимося, що і в якому документі треба змінити, тому що це – реальна проблема. І вже рік йде переписка між відомствами та органами, а справа не рухається. От у мене історія переписки зупинилася на листі Мінфіну до КМДА. Я хочу роз'яснити це питання: як я розумію, в київському бюджеті було виділено 15 млн і 20 млн субвенції з держави. Тож, що, взагалі, відбувається? І якщо проблема полягає лише у правильному трактуванні, варто внести ці поправки – якщо потрібно, звернемося до Кабміну чи Мінкульту. Але підготовчі роботи необхідно якомога швидше розпочинати", – відзначила народний депутат України Людмила Буймістер.
На питання нардепа відповів один з відповідальних за ремонт унікального мосту – керівник "Київавтодору".
"Власна участь – 15 млн, а суцільна цифра – це 32 млн, включаючи 20 млн державної субвенції. А те, що стосується "реставрації-реконструкції", то рядок з держбюджету у вигляді субвенцій ми отримали "реконструкція". Ми не можемо на власний розсуд замінити її. А, загалом, проектування об'єктів реставрації іде в 4 етапи, кожен з яких затверджується окремими рішеннями – це дуже складний процес, який займе близько 2 років", – коментує генеральний директор КК "Київавтодор" Олександр Густєлєв.
В свою чергу, нардеп наголосила на тому, що столична влада і усі причетні до цього процесу структури вже мають вживати кардинальні дії.
"Якщо постановою Кабміну спущений цей рядок, то треба перевірити, як вона прописана в Законі про бюджет 2019 року. Тому що, якщо там немає слова "реконструкція", у нас проблеми немає – це питання зміни формулювання в постанові Кабміну. Яким чином нам вирішити питання, з урахуванням того, що зараз вже листопад – бюджетний 2019 рік вже закінчується, а на 2020 рік бюджету ще немає? Тому, якщо раніше цим питанням ви почнете займатися, то в бюджет 2019-го ще реально було б внести зміни", – відзначає народний депутат України Людмила Буймістер.
Що ж стосується фінансових правок, що забезпечили б реальне виділення коштів до кінця цього року, то дане питання може бути вирішене вже на найближчому пленарному засіданні Київради.
А поки паперова тяганина триватиме, за рекомендацією співробітників "Інституту Електрозварювання ім. Є.О. Патона" НАН України в ході засідання було прийнято рішення звернутися до столичної поліції з проханням заборонити по мосту рух вантажного транспорту, вагою у понад 10 тонн.
Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.
Також Знай.ua повідомляв, що боротьбу з МАФами від Кличка висміяли колеги і нардепи: "Треш в управлінні містом триває".
Раніше Знай.ua писав про чергове звільнення у Кличка: новоспечений чиновник ледь протримався 2 місяці.