Всього 50 метрів від берега озера Ізнік - і під товщею води приховується стародавня церква, побудована в 390 році до нашої ери. У Туреччині група археологів виявила храм, в якому проводили Перший Вселенський собор, його побудували на честь Неофіта Нікейського.

На дні озера виявили унікальний храм

Як повідомляють місцеві ЗМІ, вчені впевнені: причиною затоплення храму став потужний землетрус, що стався в 740 році. Будівля не завалилася в одну секунду: спочатку це було часткове руйнування і тільки за деякий час храм повністю пішов під воду.

На дні озера виявили унікальний храм

Можливо, саме завдяки цьому йому вдалося непогано зберегтися і залишити можливість сучасникам краще вивчити його.

Побутовим споживачам пригрозили відключенням електроенергії: хто у "чорному списку" Один день – 1 гривня: "Київстар" підказав як користуватися послугами майже задарма Доїхати на роботу і назад – вже не по кишені: проїзд у маршрутках дорожчає Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку

На дні озера виявили унікальний храм

Професор археології Мустафа Шахін дійшов висновку, що в цій церкві проходив Перший Вселенський Собор, скликаний імператором Костянтином Великим у 325 році. Дослідник нагадав, що на місці озера Ізнік колись розташовувалося старовинне місто Нікея. Шахін також вважає, що цю церкву люди звели на місці язичницького храму Аполлона, покровителя сонця.

На дні озера виявили унікальний храм

Команда не втрачає надій в майбутньому створити в цьому озее перший в Туреччині археологічний музей під водою.

Загадки Мамай-гори

Експедиція Запорізького національного університету, досліджуючи легендарну Мамай-гору, в 2018 році "перерила" площа, в сімнадцять разів більшу, ніж під час експедицій 2012-2017 років. Бульдозер — він все-таки краще людини копає. Вченим вдалося зробити чимало унікальних знахідок.

Нагадаємо, запорізькі археологи виявили останки 2-х метрового вождя.

Як повідомляв портал "Знай.uа", археологи розкопали у Криму дивовижний античний "привіт".

Також "Знай.uа" писав, археологи відкопали символ мужності правителя Майя.