В ході розкопок в печері Бомбос в Південній Африці вчені виявили фрагмент каменю з червоними лініями у вигляді хештега. Малюнок стародавнього художника на 30 тисяч років давніший за інші аналогічні зображення, які досі вважалися найстарішими зі створених Homo sapiens (Людиною розумною).

Цей малюнок виявили в процесі роботи з артефактами, знайденими сім років тому при розкопках в печері Бомбос, що в 300 км на схід від Кейптауна на південному узбережжі ПАР в 100 м від моря, повідомляє Nature.

Малюнок виконаний 73 тисяч років тому. На камінь рукою невідомого "художника" були нанесені три червоні смужки, які пересікаються з шістьма іншими лініями - зображення нагадує сучасний символ хештег.

Дослідники переконані в невипадковому походженні незвичайного малюнка і вважають його фрагментом більшої композиції, втраченої з плином часу. Про це говорить те, що лінії різко обриваються.

Зайвий раз не помиєшся: з 1 травня піднімають ціни на водопостачання – скільки заплатимо Штрафи від 3,5 тисяч гривень: "Газмережі" попередили власників газових плит та колонок Українцям виплатять по 10 800 гривень на особу: хто отримає нову допомогу З 1 травня доведеться виживати без допомоги: кому перестануть виплачувати субсидію

Щоб довести вірність припущень, фахівці провели експеримент з відтворенням методу нанесення зображення. Аналіз проб показав, що лінії виконані загостреним шматком охри товщиною 1-3 міліметра.

Також вдалося встановити, що стародавні люди використовували охру не лише для живопису, а й, наприклад, як засіб захисту від сонця або добавку в клей. За словами вчених, знайдений артефакт, ймовірно, був частиною жорен, на яких охру перемелювали в порошок.

Сенсаційне відкриття зробив Рука Поллар з Університету в Йоганнесбурзі. Невеликий камінчик він виявив випадково - коли очищав артефакти, знайдені в печері ще в 2011 році.

Вчені припускають, що печеру, в якій виявили древній малюнок, періодично заселяли люди, про що свідчать кістки тварин, людей, кістяні знаряддя, намистини з мушель, знайдені на місці.

"Ми знаходили багато предметів, які могли бути виконані Homo sapiens, проте ми не знали, що вже в ті часи існував живопис", - розповів інший археолог Крістофер Хенсшілвуд з Університету Бергена.

Для подальших аналізів скол каменю зі зразками охри передали в Університет Бордо. За допомогою мікроскопу, лазера і інших технологій там мали винести остаточний вердикт: чи є древній "хештег" результатом роботи людини.

Призначення малюнка поки що залишається загадкою. Фахівці наразі не можуть з упевненістю сказати, чи були це звичайні каракулі, чи ж зображення несло в собі глибокий сенс.

На думку археологів, малюнки були залишені в підземеллі 73 тисяч років тому - приблизно через тисячоліття після появи в Африці невеликої популяції Homo sapiens, Людини розумної, котра пережила найпотужніше виверження вулкану в Індонезії і наступних кілька десятків років зими.

Раніше археологи і дослідники артефактів давнини були впевнені, що люди наближені до сучасного типу, вперше почали малювати значно пізніше, тобто приблизно 42 тисяч років тому. Наскальні малюнки знаходили в печерах поблизу міста Марос, розташованого на індонезійському острові Сулавесі.

Нагадаємо, у долині Нілу в Єгиті археологи знайшли неолітичне поселення віком приблизно 7000 років.

Як повідомляв портал "Знай.ua", група китайських і американських археологів виявила давно загублене місто.

Також "Знай.ua" писав, у Китаї знайшли останки стародавнього динозавра, вік останків становить приблизно 130 млн років.