Дослідники з Америки й Китаю виявили невелику групу взаємопов'язаних нейронів, найбільш чутливих до дії нікотину. Вчені припускають, що при постійному впливі нікотину ці клітини сприяють розвитку залежності. Результати дослідження допоможуть у розробці нових методів боротьби з залежністю від куріння.

Вчені досліджували дві області, розташовані у середньому мозку: повідець эпиталамуса і межножковое ядро. Більш ранні дослідження вже пов'язували порушення в роботі цих регіонів мозку з розвитком хімічної залежності і, зокрема, із підвищеною тривожністю під час спроби відмовитися від паління.

У нормі ці зони мозку здатні контролювати відчуття від впливу нікотину. При разовому взаємодії з речовиною повідець эпиталамуса посилає «сигнал відрази» в межножковое ядро, і приємний ефект від впливу нікотину знижується. Цей механізм захищає мозок від розвитку залежності.

Дослідники провели експеримент на лабораторних щурах. Тварини отримували розчин нікотину у воді протягом шести тижнів, до кінця цього терміну у них виробилася помітна залежність від речовини. Після цього вчені виявили зміни в межножковом ядрі мозку гризунів.

Українці можуть залишитися без опалення та гарячої води: комунальники попередили про ризики "Нафтогаз" попередив усіх: потрібно встигнути до 25 квітня Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Українські пенсіонери отримають по 500 гривень "бонусу": хто у списку "літніх" щасливчиків

Зміни відбулися в одній з груп нейронів, пов'язаних з білком α5 — однією з субодиниць, складових нікотиновий ацетилхолиновый рецептор. Група нейронів, яка отримала назву α5-Epyc, залишилася колишньою. У той же час група клітин, названа α5-Amigo1, привернула увагу вчених. Після шести тижнів постійного взаємодії з нікотином ці нейрони виділяли нейротрансмітери, заглушающие «сигнал відрази».

На наступному етапі експерименту вчені «відключили» у частині залежних щурів один з генів, пов'язаних з виділенням нейротрансмітерів в групі нейронів α5-Amigo1. Ця міра позбавила гризунів від схильності до нікотину. Повернувшись в приміщення до інших, все ще залежним щурам, тварини з «вимкненим» геном перестали проявляти інтерес до місця, де вони раніше отримували нікотиновий розчин. При цьому штучні зміни в групі α5-Epyc не надавали такого ефекту.

Нагадаємо, постійний вплив тютюнового диму у приміщенні збільшує ймовірність розвитку аритмії і передчасної смерті.

"Знай.uа" писав, що куріння сигарет може призвести до розвитку когнітивних порушень у дітей та онуків.