В ореолі Чумацького Шляху кружляє крихітна древня зірка під назвою J0023 + 0307. Вчені з'ясували, що у неї немає вуглецевого сліду, який можна було б відстежити. Це настільки дивно, що команда дослідників, яка виявила світило, навіть заявила, що ця зірка "просто не повинна існувати".

Астронавти заявили, що, вочевидь, ця зірка наповнена літієм. Сама по собі ця субстанція у старих зірках зустрічається досить часто, однак J0023 + 0307 сформувалася в перші 300 мільйонів років після Великого вибуху. Зокрема, відразу після того, як почало вмирати найперше покоління зірок. І ось тут починаються дивні речі.

Коли Всесвіт тільки сформувалася, природним шляхом утворилися тільки найлегші елементи. Серед них водень і гелій, а також дуже невелика кількість літію і, можливо, берилію. Процес, в результаті якого ці елементи утворилися з первинного моря нейтронів, протонів, електронів, позитронів, фотонів і нейтрино, називається нуклеосинтезом Великого вибуху.

У свою чергу, важкі елементи з'явилися пізніше. Вони сформувалися всередині перших зірок під впливом колосального тиску і температури. Пізніше, коли перше покоління зірок віджило своє, ці елементи були вивільнені у зовнішній космос і захоплені новонародженими зірками. Саме завдяки цій обставині астрономи і можуть досить точно встановити вік тієї чи іншої зірки. Якщо в зірці немає великої кількості важких елементів (такі світила носять абревіатуру EMP, або зірок з низьким вмістом металів) - то це яскрава ознака того, що зірка сформувалася ще в ті часи, коли у Всесвіті просто не було цих речовин.

Українцям дали шанс позбавитися боргів за комуналку: далі може стати гірше Абоненти не встигають за темпами "Київстару": тільки поповнили рахунок, а тариф уже подорожчав Vodafone порадував абонентів безкоштовним інтернетом: як отримати Пенсіонери отримають значну доплату до пенсії: кому і скільки добавлять найближчим часом

У вчених існує припущення, що температура древніх зірок з низьким вмістом металів нижче, ніж у молодших. Ймовірно, J0023 + 0307 містить атоми літію, які утворилися ще в процесі нуклеосинтезу Великого вибуху. Якщо ця теорія вірна, то в майбутньому вони можуть допомогти нам пролити трохи світла на найголовнішу таємницю Всесвіту - таємницю її народження.

Нагадаємо, що жителі Землі вже почали боротися за Червону планету, це може мати найрізноманітніші наслідки.

Як повідомляв портал "Знай.uа", на Марсі виявили людську скульптуру: що приховує Червона планета

Також "Знай.uа" писав, що біля Марса виявили життя всупереч нестерпним умовам.