Вчені NASA завершили масштабний перепис грибів і мікроорганізмів, які мешкають на Міжнародній космічній станції. Виявилося, що на станції живуть найрізноманітніші жителі. Деякі з них навіть можуть бути потенційно небезпечними для здоров'я членів екіпажів і для самої МКС. В рамках 3 експедицій протягом 14 місяців учені збирали зразки з різних поверхонь всередині станції.

Поверхні, з яких збирали зразки

Найчисленнішою популяцією визнані бактерії роду стафілококів (26 відсотків), а також ентеробактерії (23 відсотки) і бацили (11 відсотків).

Потенційно небезпечними можуть бути також ентеробактерії, які мешкають в шлунково-кишковому тракті людини. На Землі вони поширені в лікарнях, офісах і залах.

Міжнародна космічна станція

Борги анулюють: українцям дали новий шанс у важкі часи "Київстар" попередив українців про небезпеку: що треба знати Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто Оля Полякова дізналася, що вагітна після розлучення: як насправді з'явився Буряковський

Це свідчить про те, що ізольована середа на станції в мікробному сенсі практично нічим не відрізняється від інших середовищ, в яких так звана зовнішня мікробіота утворюється під впливом людини.

Дослідники відзначили, що бактеріальні спільноти у різних місцях були схожі, але їх склад змінювався з часом. Зразки, взяті під час другої експедиції, виявилися різноманітнішими за інші. Ймовірно, ці відмінності пов'язані із зміною складу екіпажів на борту МКС.

Міжнародна космічна станція

Найпоширенішими грибами на станції виявилися представники роду родоторула. Вони становлять 40 відсотків всього грибкого населення МКС. На Землі їх можна знайти у воді і ґрунті. Вони нерідко зустрічаються у фруктових соках і молоці. Грибкові спільноти виявилися більш стабільними, ніж бактеріальними.

Вчені вважають, що отримані дані допоможуть розробити нові заходи безпеки для екіпажу Міжнародної космічної станції і членів майбутніх тривалих місій в космосі.

Міжнародна космічна станція