Комахи в цілому і бджоли зокрема вражають наші уявлення про те, на що здатний їх крихітний мозок, який складається менше ніж з сотні мільйонів клітин. Нещодавно дотепні експерименти австралійських вчених показали, що бджоли усвідомлюють концепцію нуля, яку навіть діти освоюють далеко не відразу, — і розуміють його положення в ряду інших чисел. Про це Едріан Даєр (Adrian Dyer) і його колеги з мельбурнського Королівського технологічного інституту (RMIT) пишуть у статті, яка опублікована в журналі Science.

У концепції нуля можна розрізнити кілька рівнів складності. Найпростіший доступний, напевно, всім тваринам на Землі — це елементарне розуміння відсутності чого-небудь. Куди складніше вбудувати цю відсутність в кількісний ряд — від безлічі і до нуля. Раніше таку здатність демонстрували лише найрозвиненіші з хребетних, такі як примати і папуги. Але цікавими виявилися експерименти і зі звичайними бджолами.

Для них Даєр з співавторами використовували кілька білих пластин-годівниць, на які наносили від однієї до шести чорних кіл різних розмірів. Корм поміщався лише в одну з годівниць, для інших використовувався гіркий хининовый розчин. Вчені навчали одну групу бджіл летіти до пластини з найбільшим числом плям, другу — до пластини з меншою їх кількістю. Коли ж бджолам, яких привчили вибирати мішень з мінімальним числом об'єктів на ній, пред'явили чисто білу, вони — з частотою в 64 відсотки — обирали саме цей "нуль".

Нова війна, тепер космічна: астрономи розповіли, як НЛО прилетять боротися за воду Комунальники масово подають до суду на неплатників: яка заборгованість вважається критичною Перерахунок пенсій з 1 травня: чого чекати стареньким Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку

Як раніше повідомляв портал "Знай.uа", практично кожна жива істота захищає себе зубами. Ось кілька земних представників, зустріч з якими принесе неприємність. Злісні мурахи Solenopsidini закріплюються на тілі жертви, а потім впорскують отруту жалом, розташованим в черевному відділі. Токсичний алкалоїд соленопсин викликає у людини відчуття, схожі з сильним опіком.

Нагадаємо, біологам вдалося з'ясувати, що медоносні бджоли почали інакше реагувати на хімікати небезпечні для їх життя. В ході експерименту виявилося, що бджоли більш охоче їдять цукровий сироп, що містить отруту.