Група дослідників з різних країн, уважно вивчивши знімки гавайской обсерваторії, прийшла до висновку, що вночі в атмосфері Венери утворюються стаціонарні хвилі, повідомляє журнал Nature Astronomy.

Венера обертається досить повільно. Ніч на цій планеті триває близько 60 земних діб. А от атмосфера обертається набагато швидше. Таке явище, зване ще "суперобертанням", особливо яскраво виражено на висоті 60-70 км. Там атмосферні маси часом рухаються десь в 60 разів швидше, ніж відповідні їм точки планетарної поверхні.

Дослідники проаналізували знімки, які були зроблені в 2015 році, і виділили три форми хмар на нічній стороні планети, не характерних для денної сторони: хвилеподібні, нерівні з рваними краями і довгі ковиле - або веретеноподібні. Окремі хмарні гряди простягалися на три тисячі кілометрів. Крім того, на темній стороні Венери виявилося багато стаціонарних хвиль (їх ще називають гравітаційними, або гідродинамічними) - атмосферних збурень, які не переміщуються разом з атмосферою, а залишаються нерухомими відносно поверхні

Стаціонарні хвилі помічали на Венері і до цього; вважалося, що вони з'являються над складками рельєфу і піднімаються з нижніх шарів атмосфери догори. Тепер дослідники встановили, що вночі стоячі хвилі виникають і над південною частиною планети, де немає великих гір. Крім того, нічні стаціонарні хвилі на Венері існують тільки у верхніх шарах хмар, на висоті більше 50 кілометрів, що спростовує рельєфну теорію їх зародження. Походження нічних стоячих хвиль на Венері поки що залишається нез'ясованим.

Шукати іншу роботу або голодувати у старості: яку пенсію дадуть людям із зарплатою 10 000 грн Отримали зарплату, зробили заначку та залишилися без грошей: українців попередили про неприємності вдома Кінець світу все ближче? Експерти знайшли лякаючий напис, який готує до гіршого: "До Землі наближається" Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня