Вченим вдалося просунутися в лікуванні хвороби Альцгеймера. Вони з'ясували, що пацієнт не втрачає всі свої спогади під час хвороби.

Дослідження опубліковані в журналі Hippocampus. Хвороба Альцгеймера вважається одним з найбільш поширених нейродегенеративних захворювань. На нього страждають майже 30 мільйонів людей на планеті.

Довгий час вважалося, що зміни повністю прали спогади про минуле. При цьому порушувалися нейрони, задіяні в їх збереженні. Експеримент американських учених показав, що спогади можна повернути. Вони довели це за допомогою мишей. Дослідники створили дві генетичні лінії таких мишей: здорові тварини і схильні до розвитку захворювань.

Вчені підготували тест для розпізнання механізму спогадів. Мишам підсовували різкий запах лимона, а потім були струмом. Через тиждень тваринам давали понюхати той же ароматизатор. Миші "здорової" лінії завмирали і очікували удар струму, представники "хворий" ліній відгукувалися на стимул в два рази рідше.

Вірну реакцію тваринам з порушеннями пам'яті вдалося за допомогою методів оптогенетики. В клітини їх мозку інженерії впровадили світлочутливі рецептори. Після цього вчені використовували стимуляцію лазером. Його направляли на клітини, "зберігають" необхідні спогади.

Вистачить на хліб, поповнення рахунку та упаковку насіння: кому з 1 квітня додадуть до пенсії 500 грн В Україні вводять новий вид оренди: пощастить тим, хто винаймає житло Українцям допоможуть вижити: виплатять по 3600 грн на кожного члена сім'ї Вам знадобиться магніт: перевірте монети в гаманці – деякі можуть принести 35 000 гривень

Результат показав, що хвороба Альцгеймера не знищує спогади безповоротно. Нова методика дозволить створити ліки, що стимулюють потрібні нейрони.

Але перед цим необхідно з'ясувати, наскільки схожі механізми розвитку нейродегенеративних захворювань у людей і мишей. Оскільки у гризунів хворобою Альцгеймера хворіє менше клітин мозку.

Нагадаємо, раніше портал "Знай.ua" повідомляв, медикам вдалося вилікувати 9-річну дитину від страшного вірусу.