Предки людини втратили характерний "доісторичний" надбровний валик і отримали дуже рухливі і виразні брови для спілкування з родичами.

Про це заявили антропологи в статті, опублікованій в журналі Nature Ecology & Evolution.

“Людина – останній представник нашого роду. Коли неандертальці та інші особини людей почали вимирати, наші предки почали колонізувати Землю. Як ми вважаємо, це відбулося багато в чому завдяки здатності Homo sapiens формувати тісні соціальні мережі, які дозволяли нашим предкам зберігати зв'язки з сусідами і допомагати їм при необхідності", – заявила Пенні Спікінс (Penny Spikins) з університету Йорка (велика Британія).

Еволюція людини, як помітили вчені в останні роки, штовхала не тільки у бік розвитку прямоходіння, але і змушувала придбати ряд анатомічних рис, необхідних для соціуму.

Заплатите від 17 000 до 51 000 грн: українців попередили про штрафи з 1 квітня Замість відключення – щоденна пеня: комунальники попередили боржників Відвикайте від опалення: українців просять зробити це до вимкнення, щоб не постраждати Жертвувати шлунком заради комуналки більше не доведеться: пенсіонерам призначать доплати

Так, два роки тому палеонтологи порівняли пристрій вушних кісток неандертальців, кроманьйонців і шимпанзе. Вони з'ясували, що слух наших предків був орієнтований на сприйняття мови, а не знаків небезпеки в лісах і саванах, як це відбувається у мавп. Аналогічним чином змінилася форма носа і глотки.

Спікінс і її колеги розкрили, як і чому людина позбулася "доісторичних" рис наших предків – нахиленого лоба і великого надбровного валика, якими сьогодні володіють всі інші вищі примати.

Багато вчених вважають, ще з часів Дарвіна і інших піонерів теорії еволюції, великі надбрівні дуги відігравали важливу роль у житті примітивних предків людей і інших представників роду Homo. Вони припускали, що ці структури захищали кістяні щелепи і череп їх володарів від травм при пережовуванні твердої їжі і в цілому зміцнюючи їх структуру.

Раніше портал "Знай.uа" повідомив, що група палеонтологів в британській селі Лилсток під час розкопок знайшла останки найбільшої вимерлою рептилії. Вченим вдалося виявити щелепну кістку, що належить превеликий ихтиозавру.