Використання допінгу заборонено в професійному спорті. Тим не менш, слід визнати, що до допомоги спеціальних стимулюючих препаратів вдається все більша кількість спортсменів. Як показали останні дослідження, короткочасна заборона на виступи не позбавляє людину переваг, отриманих від допінгу. М'язи і скелет володіють сильною пам'яттю в тому числі, і пам'яттю зростання. Таким чином, повідомляє портал New Atlas, ефект від допінгу тривати набагато довше, ніж це прийнято було вважати раніше.

Фахівці британського університету досліджували протягом 22 тижнів вісьмох чоловіків, щ не виснажували себе раніше фізичним навантаженням, примушуючи їх виконувати вправи на витривалість, що чергуються з періодами відпочинку. Паралельно у них брали зразки м'язових тканин. Всього було проаналізовано на наявність епігенетичних змін понад 850 000 ділянок геному. У результаті вчені виявили, що фізичні вправи хімічним чином позначають певні гени, і ці маркери стають для м'язів свого роду інструкціями, що включають або вимикають гени без зміни самої ДНК.

Відкриття м'язової пам'яті здатне прискорити відновлення м'язів після травм, а також допомагає краще зрозуміти довгостроковий ефект, який надають препарати, що збільшують працездатність м'язів. Виявляється, допінг може впливати (і давати переваги вживаючим його спортсменам) набагато довше, ніж передбачалося раніше. "Якщо спортсмен приймає препарати для росту м'язів, його м'язи можуть зберігати пам'ять про попередне зростання, — говорить Роберт Сіборн, учасник проекту. — Якщо атлета ловлять на допінгу і забороняють виступати на якийсь час, короткострокова заборона може виявитися неефективною, оскільки споживач допінгу збереже перевагу над суперниками навіть тоді, коли перестане приймати заборонені препарати".

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв про продукти, які сприяють повноті