Між любителями вина роками точаться суперечки про відтінки смаку і кращі урожаї винограду. Однак дослідження показують, що сприйняття смаку вина часто залежить від зовнішніх чинників: ціни й упаковки.

Так, недавнє дослідження вчених показало, що висока ціна напою та гарна етикетка з докладним описом роблять вино "смачнішим".

Група французьких і німецьких фахівців установила, які зони мозку пов'язані з цим помилковим сприйняттям. Своє дослідження вчені опублікували в журналі Scientific Reports.

В експерименті взяли участь 30 чоловік, їх середній вік становив 29 років. Люди пробували зразки трьох вин, що продаються за однією ціною - 12 євро за пляшку. На першому етапі експерименту учасникам повідомили, що ціна вин становить 3, 6 і 18 євро за пляшку відповідно. На другому етапі людям пропонували спробувати вина безкоштовно або за суму, що становить 10% від названої ціни.

Під час дегустації активність мозку учасників реєстрували за допомогою функціональної магнітно-резонансної томографії. Всього в ході дослідження кожен учасник пройшов три півторагодинні ФМРТ-сесії і спробував 108 зразків вина. Перед тим, як спробувати зразок, учасник бачив ціну вина на екрані. Кожен зразок оцінювали за дев'ятибальною шкалою.

Як і очікували вчені, "дороге" вино учасники дослідження визнали смачнішим за "дешеве". Такий ефект проявився на обох етапах експерименту незалежно від того, платили учасники за зразок чи ні.

"Земля затремтить під ногами": ясновидець Герман побачив точний рік перемоги України Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Віддавати по 10% від пенсії не доведеться: "Київстар" порадував стареньких бюджетним тарифом Українські пенсіонери отримають по 500 гривень "бонусу": хто у списку "літніх" щасливчиків

Вчені виявили, що висока ціна напою посилює активність зони мозку, пов'язаної з роботою системи винагороди - діяльність вентральної частини смугастого тіла мозку. Саме ця зона бере участь у формуванні мотивації, змушуючи вважати "дороге" вино більш приємним на смак.

Вчені мають намір провести подальші дослідження, щоб дізнатися, які механізми роботи мозку можуть допомогти споживачам "чинити опір" тиску цін.

Як повідомляв портал "Знай.ua", вчені виявили, що помірне вживання вина може значно захистити від діабету.