Снігова людина, вона ж єті, - легендарна істота, яка нібито живе в деяких лісових і високогірних районах Землі. Переконливих доказів його існування немає, але це не заважає колекціонерам віддавати чималі суми грошей за передбачувані останки йєті.

Група вчених під керівництвом біолога Шарлотт Ліндквіст (Charlotte Lindqvist) вивчила дев'ять зразків таких останків з приватних колекцій і прийшла до висновку, що всі зразки належали тваринам, в основному ведмедям різних видів. Про результати дослідження повідомляє сайт журналу Science.

У розпорядженні вчених виявилися волосся, зуби, шкури, кістки і послід – все це нібито належало сніговій людині. Частину зразків знайшли ще в 1930-і роки на Тибетському нагір'ї, частину виявили пізніше. Для порівняння дослідники взяли 14 зразків тканин декількох видів ведмедів, наприклад тянь-Шанського бурого, тибетського бурого і чорного гімалайського. Вчені проаналізували мітохондріальну ДНК зразків. Ця ДНК у більшості багатоклітинних організмів успадковується по жіночій лінії.

Аналіз показав, що вісім зразків "єті" належали ведмедям різних видів, а дев'ятий - собаці.

Це дослідження не лише довело, що останки єті виявилися підробками, воно доповнило також наявні знання про ведмедів, що живуть в Гімалаях. Вчені заявили, що вперше розшифрували послідовності мітохондріальних геномів видів Ursus arctos isabellinus і Ursus thibetanus laniger. Обидва види тварин порівняно рідкісні. Аналіз геномів допоможе встановити ступінь спорідненості між багатьма видами гімалайських і тибетських ведмедів.

"Наші результати прямо свідчать, що біологічні основи легенди про єті пов'язані з місцевими ведмедями. Це дослідження показує, що генетика здатна розгадати й інші подібні загадки", - каже Шарлотт Ліндквіст.

У Чернівцях поховали молодого колегу Вакарчука, сльози рікою: "Хай буде тобі блюзом земля"

Відомий футболіст помер просто під час матчу: зупинилося серце

Легенда МастерШеф Ектор Хіменес-Браво зняв труси і сполошив українок: "Козловський вкусив?"

Пішов з життя зірка "Битви екстрасенсів" – був одним з перших

Як повідомляв портал "Знай.ua", жителі адміністративного району Бачок в Малайзії скаржаться на присутність снігової людини в їхнвх селах після частих землетрусів.