Стало відомо, що вчені з Харківського фізико-технічного інституту представили перші в історії науки знімки атома.

Фото атома будуть незабаром опубліковані в журналі Physical Review B.

Для отримання знімків вчені використовували електронний мікроскоп, що фіксує випромінювання і поля (field-emission electron microscope, FEEM).

При цьому, фізики послідовно розмістили десятки атомів вуглецю у вакуумній камері і пропустили через них електричний розряд в 425 вольт. Випромінювання останнього атома в ланцюжку на фосфорний екран дозволило отримати зображення хмари електронів навколо ядра.

Віддавати по 10% від пенсії не доведеться: "Київстар" порадував стареньких бюджетним тарифом "Нафтогаз" попередив усіх: потрібно встигнути до 25 квітня Німеччина вводить суворі обмеження: як це вплине на українців Це має робити кожен, хто має смартфон: чохол і скло на екран не захистять

Примітно, що харківські вчені навчилися керувати атомами вуглецю в минулому році.

"Чим гостріший кінчик зразка у вакуумній камері - тим більш чіткі зображення ми отримуємо", - розповів співробітник УФТІ Ігор Михайловський, один з авторів дослідження.

Професор фізики Стенфордського університету Девід Голдхабер-Гордон дуже високо оцінив успіхи наших вчених:

"Зараз набагато важливіше моделювати точні зображення атомів в квантовій механіці, ніж досліджувати нові якості матеріалів, проте відкриття української команди може змістити акценти", - говорить він.

На замітку:

З 1980-х років квантова механіка математичним методом успішно моделює зображення атомів. Електронні мікроскопи використовувалися з 1930-х років, проте тільки зараз українські вчені отримали перший знімок атома.

Раніше Знай.uа писав, що знімки повного місячного затемнення зробили більшість жителів планети, які спостерігали за унікальним явищем. Але на жаль мало хто з нас може похвалитися фантастичним знімком, зробленим з космічної станції.

Також нагадуємо, американський дизайнер одягу Герон Престон разом з співробітниками космічного агентства NASA створив цікаву і унікальну колекцію вуличної одягу за мотивами місії організації.

Нагадаємо, фахівці виявили вулкан на супутнику Юпітера Іо завдяки космічному апарату "Юнона". Він зараз виконує місію на Юпітері. На даний момент він оголошений самим небезпечним вулканом всієї Сонячної системи. Вперше вчені знайшли нове джерело тепла на супутнику Юпітера 16 грудня 2017 року.