У масовій уяві метелики стійко асоціюються з квітами. Такої ж думки тривалий час дотримувалася і наука. Більш того, дослідники були переконані в тому, що хоботок і інші особливості фізіології метеликів безпосередньо пов'язані з поїданням нектару квітів. Тим не менш, останні дослідження показали, що ці комахи з'явилися за 70 мільйонів років до перших квітів. Як повідомляє журнал Science Advances, до квітів метелики могли харчуватися краплями запилення голонасінних рослин.

Деякі з скам'янілостей мають ті ж особливості, що і сучасні метелики підряду Glossata, у яких є хоботок, що збирає нектар з квітів. Враховуючи складність будови і час, який знадобився б для еволюції, ці скам'янілості підштовхують розрахований раніше вік метеликів приблизно на 70 мільйонів років до пізнього триасу, спростовуючи попередню теорію, що метелики з'явилися на Землі в епоху домінування квіткових рослин.

В наші дні метелики повністю залежать від квіткових рослин, відомих як покритонасінні. Але перша у світі квітка з'явився близько 140 мільйонів років тому, згідно з дослідженням 2017 року в журналі Nature Communications. І якщо квіткові рослини тоді не існували, ймовірно, що стародавні метелики замість цього харчувалися голонасінними рослинами, такими як ліани, саговники і хвойні дерева, - говорять дослідники. Вчені говорять, що якщо у цих стародавніх метеликів були хоботки, як у їх сучасних родичів, можливо, вони харчувалися краплями запилення, які виробляли голонасінні. Дослідники додали, що з часом метелики, мабуть, змінили своє меню і перейшли на нектар від квіткових рослин.

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв про оригінальний спосіб боротьби з мишами