Пісня гурту KAZKA "Плакала" відома чи не кожному в Україні і багатьом за кордоном. Трек потрапив у десятку світового чарту Shazam, зібрав сотні мільйонів переглядів на YouTube. Як результат, у 2018 році гурт став проривом року за версією премії M1 Music Awards, а "Плакала" - хітом року. Зовсім недавно премія Yuna назвала KAZKA кращим поп-гуртом в країні. Також колектив отримав нагороду за кращу україномовну пісню. Це неймовірний успіх для молодого гурту! Успіх, який досі викликає у когось заздрість, нерозуміння і питання. Щоб відповісти на них, "Знай.ua" зустрівся з відомим українським продюсером, засновником компанії MAMAMUSIC Юрієм Нікітіним. З його легкої руки KAZKA отримала визнання і вийшла на тернистий шлях слави.

Про чесність голосування в українському Нацвідборі, про нездійснену перемогу Verka Serduchka на Євробаченні 2007, про проплачені кампанії з "чорного піару" і про місію гурту KAZKA - читайте далі.

Юрій, KAZKA - один з найулюбленіших і найбільш обговорюваних гуртів в даний час. У лютому багато суперечок викликав Нацвідбір на Євробачення, в якому гурт вдруге брав участь. У березні ви отримали нагороди премії Yuna. Оголосили про великий сольний концерт колективу в київському Палаці спорту. Але все ж відправною крапкою такого стрімкого успіху стала пісня "Плакала". Після неї гурт став знаменитим. Як вам це вдалося?

Відразу скажу, гурт KAZKA і все, що відбувається з піснею "Плакала" - це феномен. Не пригадаю, щоб такий прорив відбувався з українським артистом і піснями. Можливі виключення - Verka Serduchka і пісня "Червона рута". Пам'ятаю, тоді вона звучала далеко за межами України. Але чи був це тільки Радянський Союз, Європа або весь світ - складно сказати. Так вже вийшло, що "Плакала" - це перший і єдиний україномовний трек в історії незалежної України, який вийшов так далеко за межі країни. Пісня увійшла в топ-10 світового пошуковика Shazam, а у розділі поп-музики стала третьою.

Популярні новини зараз

Віктор Павлік зібрав валізи вагітної Репяхової: "Це останній раз"

Go_A отримали потужну підтримку від конкурентів на Євробаченні: "Удачі Україні!"

Тіна Кароль їде в Білорусь на "Слов'янський базар", від якого відмовився Олег Винник

Олег Боднарчук присоромив Тіну Кароль через премію Yuna: "Кумир епохи, на якого ми заслужили"

Показати ще

Але, для мене, це не тільки наш успіх. Прорив KAZKA - це успіх всієї української музичної індустрії, всіх українців. Цей успіх був підготовлений багатьма українськими артистами, і тільки зараз все зійшлося "в одному місці в один час" в треку "Плакала".

При цьому ви зіткнулися з величезною хвилею критики на адресу гурту.

Це правда. Такий обсяг негативу, з яким зіткнувся молодий український гурт за останній рік, пов'язаний виключно з його неймовірним злетом. Успіх, як відомо, не прощають! KAZKA - найпомітніший молодий артист на ринку, репутація якого не заплямована. А якщо хайповати, то на кому? На найуспішнішому. В кого кидати каміння, щоб резонанс був максимальним? У найуспішнішого.

KAZKA

Атака на адресу гурту відбувається з усіх боків, починаючи з дізлайків під відео і закінчуючи хейтерством на Євробаченні. Аналогічна ситуація відбувалася і з Verka Serduchka, коли ми йшли на Євробачення в 2007 році. Пам'ятайте, ці пікети і ходи на Західній Україні, спалювання опудала і крики "ганьба"? Це було жахливе цькування. Але, є в цьому і плюс. Вся ця ситуація показує нам, що ми розвиваємося в правильному напрямку.

Виступ гурту жорстко розкритикували через вокал Саші. Що сталося в ефірі?

Якщо в двох словах, з самого початку відбору гурт "валили". Ще до виступу KAZKA в півфіналі в ефір вийшов ролик, що анонсує їхню участь у фінальному концерті, що викликало бурю обурення глядачів, мовляв, все вирішено заздалегідь. Канал прокоментував це як "випадковість". Як вважаєте, випадковість? Потім, "увімкнулася" кампанія з "чорного піару" з завданням - дискредитувати артиста перед фіналом.

Ми проаналізували цю атаку, та стало абсолютно зрозуміло - це чиста "заказуха". Ми вже стикалися з таким в середині 90-х, коли "доброзичливці" поширювали чутки щодо співу Ірини Білик, головної на той час співачки в країні. Слідом була "візитка" гурту, яку канал показав перед виходом на сцену KAZKA в фіналі. Після її перегляду я подумав, яку ж силу треба мати, щоб після такої "вистави" вийти й гідно заспівати. Саша вийшла і заспівала, хоча і зі сльозами на очах. "Випадковість"?

А далі - реакція двох членів журі... В результаті, в фіналі гурту поставили оцінки набагато нижче, ніж в півфіналі, хоча виступили вони на порядок краще. Неначе ці члени журі намагалися реабілітуватися перед телеглядачами, “повелися” на проплачений негатив, хоча і декларували свою абсолютну неупередженість до кого-небудь. А якщо відносно вокалу - Саша Зарицька - артист з унікальними вокальними даними, завдяки яким, в тому числі, "Плакала" і стала тим музичним явищем, про яке говорять і ще довго будуть говорити в Україні та за її межами.

KAZKA

Багато хто був упевнений, що KAZKA стане лідером за глядацьким голосуванням. Не вийшло. Чому так, як думаєте?

Я не хочу обговорювати голосування глядачів. Його ніхто не бачить, крім кількох людей - працівників каналу. І чесно сказати, я в нього не вірю, хоча і не заперечую його результат. У мене є досвід участі в Євробаченні з Verka Serduchka в 2007 році в Гельсінкі і бачив, що може відбуватися з голосами телеглядачів.

Тоді Вєрка Сердючка посіла друге місце, поступившись Марії Шерифович з піснею "Молитва". Щось не так було з голосуванням?

Так, не так. Verka Serduchka, в реальності, була переможцем Євробачення. Кожна людина, з якою ми зустрічалися в Гельсінкі, говорила: "У вас немає рівних! Ви - переможці!" Ні у кого не було й тіні сумніву. Всі говорили так - і глядачі, і ЗМІ, і самі учасники. Навколо Verka Serduchka відбувалося божевілля. Ми не могли спокійно пройти ніде. Кожна прес-конференція проходила в вщерть заповнених залах. Критики порівнювали участь Verka Serduchka з тріумфом ABBA в 1974 році. Кажу це лише для того, щоб передати атмосферу, яка панувала під час конкурсу.

Фото з особистого архіву Юрія Никітіна

На той момент Verka Serduchka була артистом номером один на всій території пострадянського простору, найбільш затребуваний гастролер в діаспорі. У шоу-бізнесі була Verka Serduchka і всі інші артисти. У той період ми продали стільки CD-дисків і працювали стільки концертних турів, скільки не працював ніхто та ніколи не продавав.

І ось, після яскравого виступу Verka Serduchka настає голосування. Організатори підходять і просять артиста "не роздягатися", не знімати монітори, адже переможець співає ще раз пісню... І в результаті, крім Латвії, жодна з країн пострадянського простору не ставить нам високий бал. Жодна! Ні Грузія, ні Вірменія, ні Росія, ні Казахстан, ні Білорусь... Жодна країна, де ми були мега-популярні, мега-затребувані не ставить Serduchkе 12 балів. І в підсумку, виграє Марія Шерифович, яка ніяк не була проявлена ​​до цього, не була широко відома. Але була представницею країни, яка перебувала в глибокій політичній кризі.

А кому, як ви думаєте, було вигідно цькування KAZKA, ви ж напевно, знаєте відповідь, чи не так?

У мене є ряд припущень, але стверджувати на 100% я не можу. З огляду на те, що це була дуже серйозна, ретельно продумана, а головне - дорога кампанія, точно можу сказати, що це не артисти-конкуренти, учасники відбору. Це не їхній масштаб.

І кому ж вона могла бути вигідна? З яких міркувань могли діяти організатори цієї акції?

По-перше: з фінансових, наприклад. Шум навколо відбору, "розборки" серед його учасників, залучення максимальної глядацької аудиторії - все це підвищує телеперегляд проекту "Нацвідбір", збільшує перегляди на YouTube та інших цифрових платформах, трафік на сайт каналу, а значить - і рейтинг телеканалу в цілому. А це безпосередньо пов'язано зі збільшенням доходу від реклами. Канал набагато більше заробляє в результаті. Тут все просто.

По-друге: із стратегічних. Що, якщо з самого початку не планувалося нікого відправляти на конкурс в Ізраїль від України? Я не виключаю і такий варіант.

І по-третє: з політичних. І якщо вже використовувати кого-небудь в цих цілях, то вже точно найбільш "гучний" і "чистий" український проект. KAZKA в цьому випадку - ідеальний варіант. І так далі. В принципі, щоб мати наближену до реальності картину, слід проаналізувати і зрозуміти, хто отримав найбільші вигоди в результаті цього скандалу.

MARUV? Саме її з перших днів називали головним конкурентом KAZKA, а потім і головною "постраждалою" Національного відбору.

Можу сказати точно. Те, що її не допустили до участі - принесло їй набагато більше вигод, ніж якби вона поїхала на Євробачення в Ізраїль.

MARUV

А як ви думаєте, чому вона, в принципі, виявилася серед фіналістів Національного відбору, маючи досить спірну історію: гастролі в Росії, контракт з російським лейблом?

Це питання не зовсім за адресою. Краще поставити його організаторам і продюсерам конкурсу. Але, повторюся, є речі, які сприяють збільшенню резонансу і підняття "галасу" навколо проекту. І ті, на які організатори свідомо "закривають" очі. Ось вам один приклад з недавнього минулого. У 2016 році, коли гурт НеАнгели брав участь в Нацвідборі, одним з учасників конкурсу був співак Sunsay - відмінний артист з відмінною піснею, за одним невеликим винятком - пісня була стара. Та, що не мала права "брати участь" в конкурсі, дотримуючись правил Євробачення.

Той, хто допустив артиста з цим треком до конкурсної програми, точно знав, що пісня "не поїде" на Євробачення. Її не допустять до участі у фінальних концертах, артиста дискваліфікують. Тобто, підступ очевидний. Канал заявляє пісню, яку не збирається "відправляти". Значить у організаторів є чітке розуміння, заради чого це робиться. І пам'ятайте, чим все тоді закінчилося? Все тим же - неймовірним "галасом" і відмовою учасника від участі.

Після того як MARUV і НСТУ (Національна суспільна телекомпанія України, - ред.) не дійшли згоди за договором, артистка відмовилася від участі.

Так, я чув про це в програмах новин, але це не до кінця правда. Кожен з учасників конкурсу підписує стандартний договір. Це не є несподіванка. Про це відомо кожному з учасників спочатку. Verka Serduchka підписувала такий же. Євробачення - серйозна "машина". Це проект, який йде в прямому ефірі на півсвіту, і у них немає можливості погоджувати з кожним учасником окремі договори. А без договору артист не допускається до участі в конкурсі. Якщо ти відмовляєшся підписувати договір, ти автоматично не береш участі. Розумієте, про що я?

Слідом від участі відмовилися і Freedom Jazz, а потім й KAZKA. Після всього, що сталося ви шкодуєте, що KAZKA брала участь в Нацвідборі?

Ми ні про що не шкодуємо. Ми робили те, що повинні були робити. У нас були конкретні цілі та розуміння, навіщо нам це потрібно. А відмовилися ми не з солідарності. Тут кожен відповідає за себе. У кожного свої персональні мотиви участі та відмови. Ми діяли виходячи з нашого бачення.

Місія групи KAZKA - об'єднання світу: об'єднання українців у світі, об'єднання всіх тих, кому не байдужа доля України й українців. І тому, якщо наша участь розколює суспільство, ми відмовляємося бути частиною такого проекту. Нам не потрібна перемога будь-якою ціною.

YUNA 2019

Чи можна сказати, що KAZKA зараз для вас - найбільш пріоритетний проект?

KAZKA - дуже важливий проект для нашої компанії, безумовно. Але найпильнішу увагу ми, як правило, приділяємо "гарячим" проектам. Тим, які готуємо до виходу в короткостроковій перспективі. Серед таких - новий реліз групи НеАнгели "Удары", який "вийде в світ" вже на цьому тижні. А ще ми працюємо над широким "запуском" нового музичного проекту - групи GRLS, прем'єра якого відбулася 9 квітня. І це не менш відповідально для нас.

Серед важливих проектів - проект Ольги Горбачової “СИЛА” - новий альбом і концертний тур в його підтримку. Починається тур в Одесі 21 травня, а вже 29 травня ми презентуємо це концептуальне шоу в театрі Франка в Києві. Тобто, пріоритети завжди міняються, і це не пов'язано з чиїмсь одним ім'ям.

Нещодавно відбулася прем'єра ще однієї роботи Ольги Горбачової "Оля-Оля". Як ви оцінюєте цей трек?

“Оля-Оля” - це нова грань і ще вищий рівень в творчості Ольги. Я фанат її нових пісень, і не тому, що “Я люблю своего мужа” - про мене. Тому, що окрім класної музики і сенсів, ці пісні несуть величезну користь для слухачів. Це не просто пісні. Це - песні-аффірмації, що володіють зціляючим ефектом. Це - позитивні установки, які здатні змінити вашу реальність. На собі перевірив.

Ольга Горбачова з Юрієм Нікітіним

Що для вас є найскладнішим і важливим у концертному турі "Сила"?

Маркетингова частина. Проект настільки багатогранний, що дуже складно упакувати всі його сенси в короткі і зрозумілі повідомлення. “Сила” - це легке і красиве шоу, але в той же момент - і серйозне “прокачування” глядача. І на додаток - приємні сюрпризи: кожен, хто купив квиток на виставу - отримує в дарунок набір “ароматів жіночої сили”, розроблених Олею. “Купуєш квиток, отримуєш духи в дарунок”. Ось це завдання і вирішуваємо зараз.

Юрій, в українському суспільстві дедалі глибше прірва між тими, хто засуджує українських артистів, які гастролюють в РФ, і тими, хто не бачить в цьому проблеми. Одних артистів "закидають камінням", на інших "закривають очі". Чому так? Як з цієї прірви вибратися?

Гастролювати в РФ чи ні - це дуже особисте питання і кожен громадянин, кожен артист сам собі на нього відповідає. На сьогодні немає закону, який би забороняв вести бізнес з РФ. А гастролі - це бізнес, який нічим не відрізняється від продажу енергоносіїв або сільгосппродуктів. Саме тому в суспільстві і виникають ці "гойдалки" щодо гастролей. У нас є парламент, Президент. Слід їм ставити подібні питання. Наприклад: чому літати в Москву прямими рейсами не можна, а їздити прямими поїздами можна? Гастролювати не можна, а торгувати можна? Немає закону. Немає чітких правил гри.

Яким ви бачите майбутнє українського шоу-бізнесу?

Райдужним! Українські пісні вже звучать у світових чартах, артисти вже збирають Палаци спорту і стадіони. Українські селебріті набагато рейтинговіші, ніж закордонні. Єдина проблема - народ у нас недостатньо впевнено себе почуває у фінансовому сенсі. Соціальні стандарти занадто занижені. Розваги ніколи не будуть основним пріоритетом для людини. Спершу вона повинна задовольнити свої базові потреби. Я оптиміст і вірю, що життя українців почне поліпшуватися найближчим часом. Тоді і прийде справжній розквіт українського шоу-бізнесу.

Юрій Нікітін у Каліфорнії, США

Останнім часом ви багато подорожуєте, приділяєте час родині. А головне - у вас виходить бути супер-актуальним у вашій професії продюсера. Як і завдяки чому вам вдається "тримати руку на пульсі"? У чому ваш секрет успіху?

Сказати на чистоту - складових багато, але є те, що, як мені здається, нас вигідно відрізняє від інших. По-перше: унікальність артистів, з якими ми співпрацюємо. По-друге: молода й прогресивна більшість нашої команди, яка реально розуміє, яка музика сьогодні може бути затребуваною. По-третє: 20-річний досвід Mamamusic в музичному бізнесі. Наша інтуїція, що натренована роками, нас рідко підводить. Але головне - у мене з'явилися чітко виражені цілі і бачення свого майбутнього і майбутнього нашої компанії. Я, як ніколи точно знаю, чого хочу.

Хіба раніше не було цілей? Що змінилося?

Раніше я дивився на все в основному з точки зору вигоди, бізнесу, а зараз - все більше з точки зору користі, яку можу дати людям. Якщо раніше мене більше турбувало, як "отримувати" самому, то сьогодні я першим ділом думаю, що я можу "дати".

Сьогодні я більше не роблю проекти тільки виключно заради отримання грошей. Мене цікавлять унікальні артисти - глибокі особистості, які в змозі донести мої ідеї і смисли до мільйонів людей. Мені здається, що зі зміною моєї позиції - все, що відбувається навколо мене, змінюється. Моя реальність змінилася, вона стала іншою.

Зараз у вас все розплановано на найближчі 5-10 років?

У мене є розуміння моєї місії - і це головне. Є і бачення на 3-5-10 років вперед. Але ось чіткого плану на 10 років немає. Наше життя змінюється щодня. Кожен день - нові ідеї, інструменти, можливості, і все це вносить корективи в чітку структуру нашого планування. "Тримати ніс за вітром": бути гнучким, відчувати нові тенденції, дух часу, вбудовуватися в нові течії - ось, що для мене важливіше чіткої структури та розробленого колись плану.

А що до плану та стратегії, то я не забігаю з цим далі, ніж на 2 роки вперед. І... продовжую вчитися. Зараз, наприклад, я вчуся відмовлятися від цікавих проектів. Це виявилося набагато складніше для мене, ніж включатися в їхню реалізацію.

Може це тому, що у вас вже є грунт під ногами. Ви фінансово незалежні.

Так, але не тому, що нечувано багатий. А тому, що змінив моє ставлення до грошей в принципі. Раніше я дивився на гроші, як на щось, що приходить ззовні. Мені здавалося, що мій добробут залежить від артистів, від людей, від проектів, над якими я працюю. Зараз же я привчаю себе до думки, що гроші - це енергія, яку я сам виробляю в світ. Що я сам є джерелом свого процвітання і благополуччя. Що я сам і є "коваль свого щастя".

Юлія Абрамова

Нагадаємо, раніше дочка Полякової відверто розповіла про навчання, заміжжя та майбутню професію.

Як повідомляв портал "Знай.ua", Freedom Jazz вперше зізналися, чому відмовилися від Євробачення 2019.

Також "Знай.ua" писав, що український телеведучий Володимир Остапчук випустив пародію на кліп MARUV.