Тільки середньодобова температура опускається нижче + 7°С не варто зволікати – краще одразу "перевзути" машину. Не дарма створили зимову гуму – вона забезпечує хороше зчеплення з дорожнім покриттям для безпечної їзди слизькою поверхнею. І якщо думаєте, що сьогодні проскочите й так, а на сервіс зазирнете іншим разом, то помиляєтеся.

Головне спочатку визначитися із типом: шиповані і фрикційні ("липучки"). Останні, в свою чергу, поділяються на шини скандинавського і європейського типу. У підсумку виходить всього три різновиди зимових шин, кожен з яких має власні переваги і недоліки та підходить для певних кліматичних умов.

Шиповані шини

Популярні новини зараз
На ТЦК чекає колапс: терміни поставили в глухий кут Червень принесе не лише тепло, а й гроші: хто отримає нову пенсію Перерахунок пенсій з 1 травня: чого чекати стареньким Потрібно встигнути: українцям, з квитанціями за світло на руках, назвали важливу умову
Показати ще

Для того, аби авто не "ковзало", там встановлені спеціальні металеві шипи – з такими точно вчасно загальмуєте і спокійно проїдете по кризі. Вони дуже популярні у країнах із суворими зимами, але звук від них дуже потужний. Якщо їздити на них по сухій дорозі, то можуть швидко стиратися.

Вони призначені для їзди по твердому сухому льоду і застосовуються в країнах з суворими зимами. Через свою специфіку шини такого типу досить гучні. При їзді по сухому асфальту вони позбавляються своїх переваг і швидко стираються. У деяких європейських країнах шиповані шини заборонені.

Мешканцям мегаполісів з дорогами, які регулярно посипаються реагентами, шипована гума ні до чого.

Фрикційні шини скандинавського типу

Схожі на попередній тип, але не зовсім. Призначені для експлуатації при низьких температурах і великій кількості снігу.

Через свою м'якість скандинавські шини не найкращим чином поводяться на кризі і теж швидко стираються на сухому асфальті.

Шини скандинавського типу придатні також для засніжених районів з довгими і холодними зимами. З такими шинами можна не боятися заметів, але доведеться дотримуватися швидкісного режиму, бути обережнішим з входженням в повороти, різкими прискореннями і гальмуваннями.

Фрикційні шини європейського типу

Повна протилежність, ідеальні для місцевості із м'якими і вологими зимами, де часто мокрий сніг та дощ – із такою "кашею" на дорозі вони впораються, зможете спокійно збільшувати швидкість.

В ожеледицю, або коли на дорозі втрамбований сніг, краще бути обережнішими.

Маркування на шинах

P – типорозмір шини, тут – скорочення від Passenger, що вказує на шину для легкового авто.

215 – ширина профілю в міліметрах.

65 – висота профілю в процентах.

R – радіальна конструкція.

15 – посадковий діаметр в дюймах.

95 – індекс навантаження.

T – індекс швидкості.

M + S – Mud + Snow – зимові або всесезонні шини.

Treadwear 220 – індекс зносу (чим вище, тим краще).

Traction А – показник ефективності гальмування. Має маркування від A до C, де A – найкращий.

Temperature А – показник стійкості до нагрівання. Має маркування від A до C, де A – найкращий.

All Seasons (або AS) – всесезонні шини.

Значок сніжинки – зимова шина.

Tubeless – безкамерна шина.

Max pressure – максимальний тиск.

Outside і Inside – позначення зовнішньої і внутрішньої сторони на асиметричних шинах.

Rotation – напрямок обертання для спрямованого профілю шин.

Water, Rain, Aqua, значок парасольки – стійкість до аквапланування.

Розмір шин та дата виготовлення

Основна порада: не слухайте сусідів, знайомих, які розписують переваги того чи іншого профілю, індивідуальні колеса – окремий розмір та діаметр.

Якщо хочете заощадити, придбайте другий комплект дисків для зимових шин з меншим посадковим діаметром, купівля такої гуми обійдеться дешевше. Перевірте, коли встановлені шини: незмінність на 2 роки і якість гарантує більшість виробників, але найкраще перестрахуватися.

Залежалися на складі? Відмовтеся він покупки. Пам'ятайте, що виробники вказують її на бічній поверхні шини за допомогою коду з чотирьох цифр. Перші дві означають тиждень, а другі – рік випуску.

Про шини б / у не думайте, якщо ви тільки не відчайдушний екстремал: гума втрачає свої властивості, вся ваша економія зійде нанівець. Брати тільки на передню вісь авто, також помилка, нерівномірне зчеплення з дорогою коліс різних осей – і одразу підвищується ризик занесення.

Якщо використовуєте комплект шин вже не перший рік, встановлюйте кращу пару на задню вісь авто, щоб виключити ймовірність занесення.

Дивіться: перехід на зимову гуму – скільки коштує та чому затягують водії?

Нагадаємо, п'яний "прокурор" влаштував масштабну аварію.Як повідомляв "Знай.ua", стало відомо, як захистити взуття від їдкої солі. Також "Знай.ua" писав, блогер встряг у скандал на "Новій Пошті", забираючи зимову гуму за доставкою.