Залишилось два тижні до завершення пільгового періоду (22 лютого) для розмитнення автомобілів на єврономерах. Все більше українців намагаються встигнути отримати українські номери та не переплатити зайвого, а хтось досі вагається, чи варта гра свічок.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяЯк проходить процедура розмитнення, скільки реально потрібно за все заплатити та як не потрапити на гачок шахраїв, розкажемо на власному прикладі.
Нещодавно журналісту порталу Знай.ua довелося пройти процедуру розмитнення. Крім чималої суми потрібно також запастися терпінням.
Ціна питання
Для того, щоб все пройшло швидше, варто звернутися за допомогою до брокера, які беруть за послуги в середньому 250 доларів.
Щодо того, чи вигідно купувати авто в Європі, а потім розмитнювати за новими правилами, ні для кого не секрет, що в кінцевому підсумку, ви мало що зекономите. Вигідно лише тоді, коли автомобіль відносно новий (5-7) років.
В нашому випадку це був Volkswagen Golf IV, якому більше 15 років, з двигуном 1.9 л та на дизелі. Придбали авто за 1800 доларів. В купчі брокер зазначив суму 1150 євро, що зменшило суму ПДВ (20% від вартості авто) та мита (10%).
Після подачі всіх документів, у тому числі довідки про зняття з реєстрації в Литві (за це заплатили 400 доларів, однак деякі брокери беруть від 200 дол), вам повідомлять повну суму розмитнення.
В нашому випадку сума митних платежів склала 58920грн.
Важливо, гроші потрібно пересилати на номер рахунку митниці (його вам повідомить брокер, також ви можете знайти та перевірити його на офіційному сайті митної служби). Платіж здійснюється в гривні через відділення банку, через термінал, або інтернетбанкінг, враховуйте комісію банку щонайменше 1%.
Пам'ятайте, гроші за розмитнення ви ні в якому разі не повинні давати особисто в руки брокеру, лише ту суму, яку вам назвали за його послуги. Саме такої помилки припустилися ті українці, які тепер пишуть заяви до поліції про шахрайство, коли зловмисники під виглядом брокера беруть документа на авто та гроші, а потім зникають.
Після оплати, ви з чеком та оригіналами документів (чек про оплату митних платежів, техпаспорт на авто, документи про зняття з реєстрації, купча з зазначеною вартістю придбаного авто, паспорт та індетифікаційний номер) їдете на митницю.
Попередньо ми заплатили 1200 грн брокеру за підготовку ще деяких необхідних довідок, в тому числі євро-2 тощо.
На своєму авто ви заїжджаєте на територію митниці. За перебування там та послуги митників ви при виїзді заплатите ще 1020 грн.
Після подачі документів чекаєте 2-4 години. І все, перший квест пройдено, брокер вам принесе документи про розмитнення автомобіля.
З цими документами протягом 10 днів вам потрібно пройти сертифікацію. Коштує ця процедура у Києві, наприклад, близько 4500-5500 грн.
Після цього ви їдете в МРЕВ для реєстрації авто оформлення українських номерів. Це коштує ще до двох тисяч гривень грн.
Отже, за всіма підрахунками, придбана за 48 тисяч грн іномарка обійшлась разом з розмитненням, сертифікацією та послугами брокерів у 132 тисячі гривень, або у 4800 доларів. В Україні такі автівки продають в середньому за 5500-6500 доларів.
Як бачимо, автомобіль разом з розмитнення та пільгами згідно нового закону, обійдеться несуттєво дешевше, а в деяких випадках навіть і дорожче, в порівнянні якби ви купували його вже з українськими номерами. А що вже говорити про ціну без пільги 50% вартості акцизу? Після 22 лютого вартість розмитнення даного автобуде на 1050 євро більше, тобто ще плюс 30 тисяч гривень.
Нагадаємо, на словацькій митниці в українців вимагали хабар за проїзд на євроблясі.
Як повідомляв раніше Знай.ua, українцям пообіцяли копієчне розмитнення.
Також Знай.ua писав, що українці практично за копійки готові віддати авто з еврономерами.
Дивіться: Як розмитнити авто без зайвої мороки