"Укравтодор" опублікував свою фінансову звітність за минулий рік. І хоча читати про "Укравтодорі" в цифрах пересічному громадянину нудно, але щоб розуміти, чому так погано з нашими дорогами і чому не буде краще - варто витратити трохи зусиль на сприйняття цифр.
Видання "Хвиля" порівняло обіцянки та рапорти міністра інфраструктури Володимира Омеляна і реальні цифри відремонтованих доріг.
Торік Укравтодор відремонтувати 987,8 км доріг.

Коли Славомир Новак, в.о. голови Укравтодору, в листопаді минулого року рапортував Кабміну про успішне завершення ремонтно-будівельного сезону і повне виконання річних планів, він говорив неправду.

Реально залишилися не відремонтовані ще 752,8 із запланованих на 2018 рік кілометрів.

За основною своєю бюджетною програмою 3111020 "Укравтодор" відремонтував лише 931,5 км, не виконано ремонт ще на 357,7 запланованих км. При цьому гроші за цією програмою використані на 99%.

Популярні новини зараз
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі Плюс 2361 грн на картку щомісяця: хтось із пенсіонерів у 2025 році отримає солідний бонус Пенсіонери також отримають свою "тисячу" на карту: кому адресовано надбавку
Показати ще

Всього в натуральних показниках (кілометрах) Укравтодор виконав річний план 2018 лише на 55%!

При тому, що фінансування Укравтодору (за вирахуванням сум на погашення боргових зобов'язань) виросло в порівнянні з 2017 роком в 2,2 рази або на 12,2 мільярдів гривень.

ЗБІЛЬШЕННЯ ФІНАНСУВАННЯ НА 12,2 МІЛЬЯРДІВ ГРИВЕНЬ ПРИЗВЕЛО ДО ЗБІЛЬШЕННЯ ПРОТЯЖНОСТІ ВІДРЕМОНТОВАНИХ Укравтодором ДОРІГ НА 56 КІЛОМЕТРІВ.

Тобто кожен додатково відремонтований Укравтодором кілометр обійшовся бюджету в додаткові ж 218 мільйонів гривень.

У порівнянні з 2016 роком виглядає ще цікавіше. При фінансуванні в 2016 (за вирахуванням погашення борів) в 6,8 млрд Укравтодор тоді відремонтував 712, 3 кілометри доріг.

За два роки фінансування збільшилося в 3,3 рази або на 15,5 млрд. грн, а кількість відремонтованих кілометрів - тільки на 40% або на 275, 5 кілометрів.

Що трапилося з вартістю за два останні роки?

За основним видом робіт основної бюджетної програми (середній поточний ремонт) вартість виросла з 2016 року в 2,1 раз - з 5,9 до 12,6 мільйонів гривень за кілометр.

Укравтодор вирішив не зупинятися на цьому і запланував середню вартість цього виду ремонтів на 2019 рік в 14,7 мільйонів гривень за кілометр або в 2,5 рази більше, ніж в 2016 році.

Ще цікавіше з дрібним (ямковим) ремонтом та утриманням.

Якщо в 2016 році це задоволення обходилося бюджету в 26,3 тисячі за кілометр, то в 2018 вже 79,4 або в 3 рази дорожче. В 2019 за планом ці роботи будуть коштувати вже 137,8 тис грн за кілометр або В 5,2 рази дорожче, ніж у 2016.

Отже, чим більше зростає бюджетне фінансування Укравтодору, тим більше Укравтодор збільшує вартість робіт і знижує свою результативність в натуральних показниках.

У чому ж власне менеджерські і реформаторська ефективність Новака?

В цифрах. Він отримує 900% надбавки до зарплати за те, що відремонтував додаткові 56 кілометрів за 12,2 млрд грн? Чи за те, що збільшив вартість ремонтів в 2-5 разів? Або за те, що навіть скромні плани виконує лише на 55%?

І - вишенька на тортик.

Договір на експлуатаційне утримання в 2019 році (на рік) 283 кілометрів доріг у Київській області за 235 млн грн в лютому підписаний з польською фірмою GNOM.

Тобто по 830 тис грн за кілометр.

Це те, що в 2016 році коштувало 26,3 тис грн за кілометр, а в 2019 заплановано на рівні 137,8 тис грн за кілометр.

Ця фірма обслуговує два ринки в польському місті Лодзь, а в Україні та Київській області ні техніки, ні людей у ​​неї не було.

За договором GNOM може виконувати роботи як самостійно, так і через субпідрядника (класика прокладочного жанру).

Договір підписано в лютому, але почав діяти заднім числом з 1 січня.

Ось такі польські гноми в "Укравтодорі".

Нагадаємо, українців змусять платити за дороги: назвали три напрями, які можуть стати платними.

Як повідомляв портал Знай.ua Укравтодор виклав асфальт поверх снігу