В Україні планується підвищення цін на радіочастоти і для цього робляться перші кроки. Нацкомісія з питань регулювання зв'язку та інформатизації (НКРСІ) 12 березня 2019 року схвалила законопроект Кабміну "Про внесення змін до пункту 254.4 статті 254 Податкового кодексу України (щодо ефективного використання радіочастотного ресурсу України)". Найближчим часом документ зареєструють у Верховній Раді, а на його розгляд і прийняття відводиться трохи менше року — закон має запрацювати з 1 січня 2020 року, повідомляє ubr.

Оператори можуть підвищити тарифи ще раз

Яка мета?

Урядовий законопроект стосується двох моментів:

Підвищення плати з 45,83 грн. до 3 000 грн. в місяць за 1 МГц в одній області у діапазонах 2 300-2 400 МГц, 2575-2610 МГц, 3400-3800 МГц. На даний момент плата помітно менше: 3 000 грн. за МГц викладають тільки 4G ліцензіати у діапазонах 2 300-2 400 МГц і 2 500-2 690 МГц.

Збільшення підвищувального коефіцієнта плати за використання радіочастот з 1,2 до 2 фрагментованого спектру в діапазонах 880-915 МГц, 925-960 МГц. Нині ними користуються мобільні оператори, спектр яких розбитий на вузькі смужки.

Популярні новини зараз
Летальність приблизно 52%: ВООЗ застеріг про спалах небезпечного вірусу Готуйте гаманці: скільки доведеться платити за електрику та газ з 1 травня Продасте за 8000 гривень: колекціонери влаштували полювання на особливі 5 копійок Потрібно встигнути: українцям, з квитанціями за світло на руках, назвали важливу умову
Показати ще

Для чого це потрібно?

Експерти переконані, що таким чином операторів хочуть змусити піти на перерозподіл радіочастот для впровадження нових технологій. У Vodafone і lifecell в діапазоні 900 трохи каналів, десь по 5 МГц, а у Київстару близько 60%.

Частка каналів у Київстар найвища

Експерт Олег Свистун розповів, що під прицілом частоти B8 і B20 в блоці частот під 3G/4G, в яких хочуть провести рефармінг, при цьому останнім користуються військові. Позиція Київстар зрозуміла, оскільки вони не хочуть ділитися тим, у чому вони займають вигідну позицію. Підвищення платежів може змусити оператори поділитися один з одним, але все може бути й інакше – вони просто перекинуть все на абонентів і підвищать тарифи.

Скарги на підвищення витрат

Мобільні оператори, природньо, рішенням влади не особливо задоволені. Вони запевняють, що українські тарифи – одні з найвищих у світі. У компаніях також скаржаться на витрати на розвиток кількох поколінь зв'язку.

Вікторія Павловська, прес-секретар Vodafone Україна, заявила, що компанія вклала 20 млрд гривень в розвиток швидкісного мобільного інтернету, і якщо платежі підняти, то це автоматично гальмує швидкість розвитку мереж.

Один з виходів - підвищення тарифів

Менші компанії, наприклад, lifecell, все влаштовує, оскільки вони переконані, що в результаті використання радіочастот ресурсу буде більш ефективним.

Але всі оператори однаково проти нових коефіцієнтів, які, як стверджується, обнуляють прибутковість. З цієї причини вони загрожують єдиним аргументом – підвищенням тарифів для своїх клієнтів.

Чим все закінчиться?

Експерт Роман Хіміч розповів про можливі сценарії розвитку подій: "Ніякого помітного впливу на бізнес "великої трійки" я не очікую. Тим не менш, має місце спроба регулятора примусити операторів самостійно домовитися про рефармінг, тобто обмін частотами з метою отримати суцільні, без розривів і черезсмужжя, фрагменти спектру у кожного гравця. Якщо вони зможуть домовитися і проведуть такий обмін - будуть платити за свої частоти менше. Не зможуть — плата зросте. Якщо зможуть, то це, по-перше, вивільнить деяку кількість дефіцитних 900 МГц-частот, які зараз зайняті так званими захисними інтервалами на кордоні між частотами різних операторів. По-друге, це створить передумови використовувати 900 МГц-частоти для розгортання 3G/4G мереж".

Нагадаємо, раніше наголошувалося, що користувачі Київстар поза себе від люті, оскільки оператор змінює тарифи на дорожчі і менш якісні.

Як повідомляв портал "Знай.uа": Vodafone може втратити багато своїх клієнтів, оскільки в мережі все більше відгуків про погіршення якості роботи оператора.

Також "Знай.uа" писав, що Lifecell останнім часом сильно засмучує своїх клієнтів, але коментарі в мережі кажуть, що оператор цього не помічає.