З кожним днем в Україні все більше і більше підприємців з різних сфер відкривають своє ФОП. Так як на сьогоднішній день дана процедура спрощена до максимуму, зараз підприємцю навіть не обов'язково вирушати в податкову і відвідувати Міністерство юстиції, для реєстрації досить просто скористатися онлайн послугами.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяРеєстрація ФОП онлайн 2019
Всі підприємці, які мають комп'ютер і хоч трохи вміють володіти інтернетом, зможуть без зусиль зареєструвати своє ФОП онлайн. Спершу варто нагадати, що ще до того, як підприємець збереться реєструватися йому варто пам'ятати про такі нюанси: так для того, щоб зареєструватися свій ФОП, спершу необхідно вибрати КВЕД (класифікатор видів економічної діяльності) - він визначає вид діяльності, яким підприємство в подальшому буде займатися. Підібрати необхідний КВЕД не складає особливих труднощів, його можна знайти на офіційному сайті.
Наступним аспектом є те, що для того, щоб оформиться у підприємця повинна бути електронний цифровий підпис. На сьогоднішній день для того, щоб спростити весь процес документообігу все частіше стали використовувати електронний підпис. З метою не менш сильної юридичної сили з паперовими документами, цифровий підпис ставлять на при заповненні е-декларацій, з кожним днем цифровий підпис набирає популярності, і вже мало яке підприємство обходиться без неї.
Дану підпис отримують за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних. Реалізують її за допомогою графічних зображень, і різних математичних перетворень над змістом документа. Завдяки такому підходу ймовірність підробки підпису дуже низька, так підприємці можуть бути спокійні, що інформація про їх підприємстві не потрапить до сторонніх осіб.
Під системою цифрового підпису розуміють, що у кожного користувача мережі є свій електронний ключ, який він використовує для формування підпису, а також є відповідний даному таємному ключу відкритий ключ, він відомий іншим користувачам мережі і призначений для перевірки підпису. Поміняти електронний ключ може сам підприємець тільки при особистій присутності. Цифровий підпис обчислюють на основі секретного ключа відправника інформації відповідно інформаційних бітів документа (файлу). Особливістю по обчисленню цифрового підпису є те, що знання відкритого ключа не може призвести до підробки підпису.
Сильна сторона цифрового підпису в тому, що вона крім того, що надає всю інформацію про людину, який підписав документ, але дозволяє переконатися, що безпосередньо даний документ не був змінений або підроблений після підписання. Ще варто повідомити, що тільки завдяки ЕЦП є можливість вказати реальний час підписання документа, на відміну від дати, зазначеної в самому документі. Разом з цим, підприємець без праці може забезпечити конфіденційність своєї інформації, іншими словами зашифрувати документ, при цьому маючи захист інформації від несанкціонованого доступу.
Насамперед, для того, щоб зареєструвати свій ФОП, необхідно зайти на сайт iGov, даний портал дає можливість реєстрації для використання великої кількості державних послуг. На даному сайті першим справу необхідно вибрати "Послуги бізнесу", після зайшовши в підрозділ "Реєстраційні дані" - вибрати пункт "Державна реєстрація фізичної особи-підприємця". Варто повідомити, що дана функція поки працює лише в Дніпропетровській, Донецькій і Тернопільській областях, але сайт постійно зростає і вдосконалюється, так, що варто пробувати можливо кордону роботи вже були збільшені. Ідентифікація особистості в iGov відбувається за допомогою ЕЦП або систем BankID, такі є у клієнтів Приватбанку і Ощадбанку або IDcard (іншими словами - біометричний паспорт, він і зберігає всю інформацію про місце реєстрації даної особи).
Відкриття ФОП самостійно
Буває таке, що немає можливості застосувати онлайн послугу і оформити відкриття ФОП через інтернет, тоді підприємець може зробити це зареєструвавши своє підприємство самостійно. Для цього йому доведеться звернутися до державного реєстратора за місцем проживання з ними була паспорт і ідентифікаційний код. Тут потрібно буде заповнити реєстраційну картку, варто бути особливо уважним при заповненні КВЕД, перевірка в даному питанні не зайва, тому що якщо ви заповните його неправильно, та ваш КВЕД не буде відповідати тим послугам, які надає ваше підприємство. Виправити таку помилку можна буде, але вам доведеться заново реєструвати новий КВЕД, а скільки це займе часу пару днів або тижнів буде залежати від правильності заповнення документів.
Документи для державного реєстратора можна надати самостійно, або передати їх представником, на якого раніше була оформлена нотаріальна довіреність.
Якщо підприємець все уважно і правильно заповнив, то відповідь не змусить себе чекати, т вже протягом трьох робочих днів з дня подачі документації вас внесуть до державного реєстру і видадуть відповідну виписку. Відповідь документів буде ідентичний тому, як ви їх подавали, в тому випадку якщо відправляли їх по пошті, то і до вас відповідь прийде так само.
Після цього підприємцю потрібно буде зібрати такі документи і віднести в податкову інспекцію:
- паспорт та ідентифікаційний код (потрібні лише копії цих документів);
- заяву про застосування єдиного податку;
- виписка з Єдиного державного реєстру;
- книга обліку доходів;
- заяву на ім'я начальника податкової інспекції.
Варто пам'ятати, що книгу обліку доходів необхідно буде реєструвати навіть в разі онлайн-реєстрації ФОП. Крім цього, підприємцю видадуть свідоцтво про те, що він є платником єдиного податку, там будуть вказані реквізити банківського рахунку, на який необхідно буде вносити податок.
Яким чином можна відкрити ФОП в Україні в 2019 році
Реєстрація фізичної особи підприємця не займе багато часу, потрібно пройти два етапи. ФОП в Україні можна відкрити протягом однієї доби абсолютно безкоштовно.
Людина працюючи сам на себе зможе виплачувати податки і заробляти собі на пенсію. Що б стати власником ФОП необхідно зареєструвати себе як Приватного підприємця і платника податків.
На сьогоднішній день в Україні підприємців можуть зареєструвати у держреєстратора в Центрі надання адміністративних послуг або в органах місцевого самоврядування, так само в даному питанні можуть допомогти місцеві держадміністрації міста або нотаріус. Вартість послуг нотаріуса з даного питання для підприємця складуть: в Києві - 750 гривень, документи обіцяють підготувати за три робочих дні, в Харкові - 900 гривень, а Одеса дану послугу зробить за 500 гривень.
Варто не забувати, що документи вашого підприємства - це конфіденційність, саме з цього їх потрібно подавати самому або виключно через довірену людину, довіреність в короткі терміни можна зробити у нотаріуса. Звичайно ж подібну заявку можна подати онлайн, але в такому випадку у підприємця повинна бути електронний підпис.
Які сайти можна використовувати для реєстрації ФОПа онлайн:
Обмеження для тих хто бажає відкрити ФОП: вік повинен досягти 18 річного віку, є винятки щодо віку підприємця, якщо є нотаріально завірений дозвіл від батьків, то людина в 16 річному віці може відкрити ФОП.
Закриття ФОП, всі правила і тонкощі
Закриття ФОП зобов'язує підприємця пройти шість етапів. Першим етапом є припинення реєстрації підприємницької діяльності. Для це підприємець повинен подати заяву за формою 12 державному реєстратору за місцем прописки, даний бланк прикріплений нижче.
Документи на закриття можна принести особисто або подати в електронному вигляді. У разі якщо підприємець особисто приносить документи про закриття ФОП, то йому варто звернутися до виконавчого органу міської ради, який займався реєстрацією ФОП. (Якщо цим органом було прийнято рішення про реєстрацію ФОП), після до нотаріуса і до акредитованого суб'єкту.
Якщо на руках є ЕЦП документи підприємець може подати в електронному, скориставшись сайтами: будинок Юстиції або iGov.
І вже через одну добу, рішення про припинення підприємницької діяльності ФОП вносять до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Другим етапом є - закриття особового рахунку в банку
Коли рішення про закриття ФОП було прийнято, потрібно відправиться в банк і там вже закрити рахунки підприємства. Для цього підприємцю необхідно написати заяву, в якому він просить про закриття рахунку в зв'язку з ліквідацією ФОП із зазначенням реквізитів рахунків, деякі банки дану послугу пропонують пройти онлайн.
Після того, як заяву про закриття банку буде затверджено, рахунки закриються протягом місяця.
Наступним етапом для закриття ФОП є його зняття з обліку в органах ДФСУ. На підставі даних про припинення підприємницької діяльності платника працює на єдиному податку знімають з обліку.
Після чого варто перевірити і якщо дані про державну реєстрацію і не є в Єдиному державному реєстрі, то платник податку зобов'язаний протягом трьох днів повідомити про закриття свого підприємства в контролюючі органи, далі зареєструвати свою заяву і подати його як ліквідацію платника податків, заповнивши згідно з формою No 8-ОПП. Бланк цієї форми прикріплений нижче.
Четвертий етап являє собою зняття ФОП з обліку платників єдиного внеску. Почати варто з перевірки достовірності сплати єдиного внеску, підбиття підсумку за розрахунком, а після вже можна закрити інтригувати картки реєстру.
Після цієї підприємцю необхідно зняти своє підприємство в Пенсійному Фонді України. Україна для зняття з даного обліку передбачає покроково перевірити всі гроші на сплату єдиного внеску були зараховані своєчасно, а після тільки дає дозвіл про закриття.
Останнім етапом є - блокування електронно-цифрового підпису
Варто додати, що оформлення і загальний порядок блокування ключів залежить від акредитованого центру, який їх видавав. Після того як блокування ключів закінчена підприємництво можна офіційно вважати закритим.