Під поняття торгова марка входить абсолютно будь-яке значення за допомогою, якого можна відрізняти товари того чи іншого виробництва. Якщо конкретніше, то за допомогою торгової марки можна відрізняти однорідні товари від різних виробників. Тобто, головне завдання торгової марки - відрізняти. Україна, як і ряд інших країн відзначає наявність істотного закону, що перш, ніж почати використовувати торгову марку, її необхідно зареєструвати. Торгова марка дозволяє захиститися від конкурентів, вийти на міжнародний ринок і перейти до реєстрації своєї марки відповідно до Мадридської системи. Наявність торгової марки захищає її унікальність, це свого роду можливість запатентувати свій товар або послугу.

Саме значення торгова марка має ряд синонімів: товарний знак; знак обслуговування; ТМ; trademark.

Простій людині в буденному житті частіше зустрічається скорочена абревіатура ТМ.

Рекламні ролики, які щодня буквально переслідують нас з телеекранів і в період перегляду інтернет сторінок нерідко згадують такі формулювання як знак якості і товарний знак.

Популярні новини зараз
Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
Показати ще

Що може бути торгівельною маркою

Торговим знаком можуть бути не тільки слова, цифри і їх поєднання. Також це можуть бути поєднання різних кольорів, при погляді на які відразу виникає асоціація з тією чи іншою фірмою або брендом. Торговою маркою також можуть бути картинки, символи, тривимірні об'єкти або ж всі перераховані вище об'єкти. До словесних товарних знаків можна віднести пропозиції і навіть гасла. Яскравим прикладом гасла стали дані компанії «Nokia», які в якості товарного знаку використовували фразу «Connecting peoplе». Тому, коли чується ця фраза багато людей відразу розуміють, що мова піде про вищевказану компанію. Коли в якості торгової марки використовується образотворчий знак, то це може бути злиття різних геометричних фігур, зображення предметів, тварин або людей. Прикладом образотворчого знаку є надкушене яблуко від компанії Aplle.

Букви в словесних марках можуть бути як кирилицею, так і латиницею. Самі написи можуть бути кольоровими або чорно-білими. Далеко не всі торгові марки стають брендами, це вдається лише тим, хто зміг домогтися впізнаванності серед широкої публіки, а також тим, хто зарекомендував себе і свою марку через якісний товар або надання послуг на високому рівні. Можна купити будь-який товар або замовити послугу, але тільки наявність її торгової марки буде свідчити про унікальність і про те, що розробниками надається захист своєї діяльності в різному ступені.

Від чого варіюється ціна на реєстрацію ТМ

Заявники цікавляться яка ж буде ціна товарного знаку та логотипу? Відразу складно зрозуміти напевно яка буде вартість реєстрації, так як фінальна ціна буде залежати від ряду факторів, один з них - колір бажаного замовлення. Тобто якщо підприємець створює свою марку, і вона буде в чорно-білому кольорі, то ціна буде одна, а якщо до чорного кольору додається будь-який інший колір, то ціна відповідно буде відрізнятися. Не має значення один або 10 різних кольорів буде в марці, ціна буде однаковою. Тобто рівень ціни буде залежати тільки від наявності будь-якого іншого кольору, окрім чорного.

Наступний момент, що впливає на ціну, це вид самої торгової марки, тобто яку назву матиме ваш торговий знак. Словесна марка є найбільш популярною і доступною серед інших варіантів реєстрації торгових знаків. На ціну впливають кількість заявлених класів для товарів і послуг. Відповідно, чим менше заявлених класів, тим доступніше буде ціна. В цілому міжнародна класифікація налічує 45 товарів і послуг. При реєстрації заявнику потрібно визначити який клас або класи найбільш точно будуть відображати суть їх діяльності, яка буде уособлювати майбутню торгову марку.

Якщо заявник торгової марки не є резидентом країни, то ціна на реєстрацію буде інша ніж для резидента.

На ціну позначиться і терміновість виконання торгової марки, на оформлення термінової потрібно 7-8 місяців, а не термінова, тобто стандартна робиться в період 15-18 місяців.

Розуміючи скільки, буде коштувати зареєструвати бажані торгові знаки, заявник може переходити і до самої реєстрації, яка проходить через кілька етапів.

Як зареєструвати торгову марку в Україні

На сьогоднішній день процедура реєстрації торгової марки спрощена ніж це було раніше. Природно, що процес реєстрації не буде безкоштовним. Складена заява на реєстрацію в Укрпатент може подати як фізична, так і юридична особа.

Реєстрація торгової марки має такий порядок:

  1. Перевірка доступності - перед тим як пройти реєстрацію, необхідно перевірити чи є вже такі або близькі торгові марки. Перевіряються дані не тільки серед існуючих торгових марок, які вже зареєстровані, а й серед тих, які теж подані на реєстрацію і знаходяться на розгляді. Наявність тотожних або схожих ТМ - одна з найчастіших причин відмови в реєстрації. Варто зазначити, що перебування товарів або послуг в одному класі не є ознакою однорідності, так само різні класи не завжди свідчать про відсутність однорідності. У реєстрі детально вивчається список, проглядаються приклади аналогічних або хоч якось схожих логотипів і назв. За допомогою відкритого реєстру торговельних марок будь-який бажаючий може безкоштовно і оперативно знайти схожу або аналогічну торговельну марку, виходячи з пошуку можна внести деякі корективи в назву. Наприклад, навіть одна змінена буква або символ вже можуть привнести назві унікальність;
  2. Наступний етап - заповнення анкети, яка надається реєстраційною комісією. На базі анкетних даних складається договір, який необхідно підписати заявнику;
  3. Третій крок реєстрації можна сміливо назвати періодом очікування. І це досить тривалий період, якщо процедура реєстрації не є терміновою, то вона проходить в 15-18 місяців. Але якщо необхідно прискорити цю процедуру, то можна оплатити додаткові збори, і реєстрація буде оформлена за 7-8 місяців;
  4. Фінальний етап - це успішна реєстрація, при якій заявник отримує своє свідоцтво, але якщо є підстави для відмови, то заявник може отримати попередню відмову, яку він може оскаржити в користь реєстрації своєї торгової марки, якщо подача мотивованої відповіді не «спрацювала», то заявнику необхідно звернутися до суду або до Апеляційної палати Держслужби інтелектуальної власності.

Отримане свідоцтво про реєстрацію діє протягом 10 років, але відлік часу починається не з моменту отримання свідоцтва, а з моменту подачі всіх необхідних документів на реєстрацію. Щоб продовжити свідоцтво необхідно звернутися з клопотанням за півроку до закінчення терміну свідоцтва. У 2019 розмір мита становить для продовження свідоцтва становить 3000 грн. за один клас.

Можлива подача заяви для реєстрації торгової марки не тільки в спеціалізованій структурі, але і в системі онлайн. Так, заявнику необхідно відвідати онлайн ресурс, самостійно ввести назву торгової марки, клас, логотип або значок фірми, який він створив, а також іншу особисту інформацію, яка буде нести в собі дані про заявника. Як правило на такому ресурсі є онлайн-калькулятор, за допомогою якого можна буде розрахувати точну суму за ваш торговий знак. Середня ціна реєстрації торгового знака для резидента України становить більше восьми тисяч гривень, якщо ж заявник не є резидентом країни, то ціна реєстрації становитиме практично дев'ятнадцять тисяч гривень.

Право інтелектуальної власності на ту чи іншу торгову марку одночасно може належати як одному, так і декільком фізичним або юридичним особам, наявність зареєстрованої торгової марки підлягає охороні інтелектуальної власності. Нині реєстрація торгової марки доступна в 124 країнах світу.