Безпека у літаку залежить не тільки від готовності команди і перевірок до вильоту. Багато правил на борту забезпечують безпеку пасажирів під час польоту так само, як і щільно закриті двері. Сьогодні поговоримо про те, чому треба слухати, що кажуть стюардеси перед зльотом, навіщо знімати навушники і чому важливо відключати телефон.

Телефон на борту літака, https://bitly.su/Z3ihO
Телефон на борту літака, https://bitly.su/Z3ihO
Телефон на борту самолёта

Правила для пасажирів

Серед численних правил для пасажирів ми можемо дізнатися вельми очевидні — не палити на борту. І на перший погляд абсурдні — вийняти навушники, вимкнути телефон, підняти столики і інші. Щоб зрозуміти, для чого вас попереджають про заборони, дізнаємося загальноприйняті закони перельотів для пасажирів з офіційного сайту МАУ:

Пасажир повітряного судна має право:

Пасажир повітряного судна зобов'язаний:

  • дотримуватися дисципліну і порядок;

  • зайняти місце в салоні літака у відповідності з посадковим талоном;

  • беззастережно виконувати вимоги членів екіпажу;

  • розміщувати ручну поклажу та власні речі в спеціально відведених місцях;

  • застебнути прив'язні ремені при включеному табло «Застебнути ремені».

На борту заборонено:

  • створювати ситуації, що загрожують безпеці польоту або життю, здоров'ю і особистій гідності пасажирів та членів екіпажу;

  • проявляти зневагу, агресію по відношенню до іншим пасажирів і членів екіпажу, допускати по відношенню до них будь-яку образу або фізичне насильство;

  • перешкоджати виконанню службових обов'язків членів екіпажу;

  • вживати наркотичні та інші речовини, здатні викликати інтоксикацію організму;

  • вживати алкогольні напої, крім запропонованих екіпажем;

  • палити на борту, у тому числі електронні сигарети;

  • при збільшенні і зниженні висоти вставати з місця та пересуватися по салону;

  • захаращувати проходи, аварійні та службові двері і підходи до аварійних виходів;

  • псувати будь-яке обладнання або майно на борту;

  • виносити з борту будь-яке майно, що належить авіакомпанії;

  • використовувати аварійно-рятувальне обладнання та/або аварійні виходи без команди екіпажу;

  • порушувати правила використання електронних приладів на борту.

Правила використання електронних пристроїв на борту

Для того, щоб не створювати перешкоди, які можуть вплинути на радіонавігаційні системи літака, дотримуйтесь міжнародних норм і правил:

  • радіо, портативні телевізори, іграшки з дистанційним управлінням не повинні бути використані протягом усього часу знаходження у літаку;

  • ноутбуки, відеокамери, електронні книги, плеєри, електробритви, диктофони або інші електронні пристрої не повинні використовуватися під час руління, зльоту та посадки;

  • мобільні телефони і смартфони повинні бути відключені відразу після закриття дверей літака або переведені в режим "політ" і повинні бути вимкнені протягом усього часу польоту. Після посадки, коли літак припаркований і двигуни вимкнені, дозволяється користуватися мобільними телефонами.

Електронні прилади на борту

Раніше не було окремого каналу зв'язку, і зв'язок пілота та аеропорту можна було порушити, що призводило до авіакатастрофи. Мобільні пристрої могли створювати перешкоди. Зараз такої критичної проблеми немає, але щоб убезпечити важливий при зльоті і посадці зв'язок з диспетчером, бортпровідники просять вимкнути мобільний зв'язок і не користуватися електронними приладами.

Телефон на борту літака, https://incomartour.com.ua/news/110
Телефон на борту літака, https://incomartour.com.ua/news/110
Телефон на борту самолёта

Українські авіалінії все ще просять пасажирів відключати електронні прилади, але робиться це не через перешкоду зв'язку, а для того, щоб увагу пасажирів було направлено на правила, які повинні знати пасажири при евакуації.

Вас обов'язково попросять зняти навушники перед зльотом - це обумовлено тим, що найбільша небезпека завжди пов'язана зі зльотом і посадкою, тому пасажири повинні чути повідомлення від бортпровідників та пілотів, щоб вчасно зреагувати на небезпеку.

Просять не користуватися гаджетами під час польоту не тільки в Україні. В США теж не зняли заборону на використання телефонів і ноутбуків. Але це стосується тільки зльоту і посадки. В інший час пасажири на більшості літаках в США можуть використовувати безпровідний інтернет на борту, грати, фотографувати і навіть поговорити по відеозв'язку через інтернет.

Щоб скасувати заборону на використання мобільних телефонів на українських літаках, державні і приватні органи повинні прийти до висновку, що це не загрожує життю пасажирів і команди. Всі рішення авіакомпаній повинні бути засновані на офіційних даних, експериментах і наукових дослідженнях.

Інші правила, які не можна ігнорувати

Якщо з мобільними телефонами на борту все не так однозначно, то існують правила, які не можна ігнорувати. Наприклад, куріння в літаку - це не примха авіакомпаній. Справа в тому, що літак згорає зсередини від іскри за кілька хвилин. Куріння на борту - це пряма небезпека. Потерпіти кілька годин без сигарет можливо, а вижити в пожежі на борту - ні.

Також не можна навіть думати про те, щоб вставати під час зльоту і посадки літака. Це не просто небезпечно для вас, це може призвести до травмування та інших пасажирів. Найнебезпечніший час при пілотуванні - це набір висоти і зниження. Тому всі бортпровідники просять пристебнути ремені і залишатися на місцях до ввімкнення дозвільного сигналу.

Якщо вас попросили забрати речі з проходу - це не просто прохання, це серйозна вимога. В іншому разі ви можете залишитися в аеропорту відльоту. Справа в тому, що проходи завжди повинні бути доступні для команди екіпажу і для всіх пасажирів. Це забезпечує безперешкодне пересування по літаку. Що особливо важливо під час аварійної ситуації.

Міфи про перельоти

Літак - це найбезпечніший вид транспорту. Кількість авіакатастроф в сотні разів менше, ніж аварій на машинах. Люди радше повинні боятися старих автобусів або п'яних водіїв. Але все, що ми не розуміємо і що далеко від нашого буденного життя, як, наприклад, літаки, нас лякає.

Підтримує паніку і кіноіндустрія: ми дивимося кінострічки про аерофобію і замислюємося: “Чи немає її у мене?”. Але нею страждають тільки 15% населення планети і всі, як правило, старше 25 років. З них тільки мала частина страждає серйозними формами страху польотів. Найчастіше аерофобія проявляється у вигляді занепокоєння і періодичної паніки. З цим люди вже навчилися боротися завдяки медицині.

Телефон на борту літака, https://bitly.su/NOkt
Телефон на борту літака, https://bitly.su/NOkt
Телефон в літаку

Один з найпопулярніших міфів про авіації - це те, що пілоти програмують політ і спокійно відпочивають під час польоту. Сучасні повітряні судна досягли небувалого прогресу, але пілоти не можуть відволікатися від пілотування. Не дарма їх двоє - це дозволяє періодично відпочивати, якщо політ триває досить довго. З цього варто зробити висновок, що пілоти не сідають за кермо в нетверезому стані, хворі або з проблемами зі здоров'ям. Вони відповідальні за сотні життів в салоні, тож їм заборонено попивати шампанське в закритій кабіні.

Деякі фільми показують, що бортпровідниці зв'язуються з пілотами, коли відбуваються якісь складності в салоні. Насправді це не так: у кожного на борту своя роль. Пілот не може заспокоїти буйного пасажира замість пілотування. А зв'язуватися з пілотом бортпровідники можуть тільки в крайньому випадку, коли є небезпека для польоту.

Деякі фільми показують, що бортпровідники можуть навіть прийняти пологи, якщо необхідно. Але на ділі відбувається все трохи інакше. При виникненні небезпеки у тому, що жінка може народити на борту, пілоти зв'язуються з найближчим аеропортом, просять дозвіл на посадку і висаджують породіллю. Це пов'язано з тим, що працівники авіакомпаній не професійні лікарі. Вони проходять курси першої допомоги, теоретично знають, що робити при пологах, але ніхто не покладає на них відповідальність за народження здорових дітей на борту. Зазвичай на останніх термінах, майбутніх мам запитують при посадці, чи немає ніяких медичних заборон на перельоти. Деякі авіакомпанії можуть відмовити вагітним на великих термінах в наданні послуг, щоб уникнути передчасних пологів десь над океаном.