Напевно, багато хто з вас або ваших знайомих стикалися з ситуацією, коли купували товар і розуміли, що його якість залишає бажати кращого, а іноді бувають серйозні дефекти.

Якщо покупка здійснена не на велику суму і без гарантії, більшість людей сумно зітхає, думаючи, що нічого зробити не можна. Це і є головна проблема нашого суспільства — громадяни не знайомі з власними правами.

Як повернути товар у магазин

Як повернути товар в магазин
Як повернути товар в магазин, pixabay.com

Кожен покупець може отримати відшкодування за придбаний неякісний товар і віддати його в магазин протягом 2 тижнів з моменту покупки. Також він може попросити обміняти бракований продукт на такий самий, але без недоліків.

Щоб успішно повернути продукт назад продавцеві, ви повинні дотримуватися правил:

Популярні новини зараз
Командир полку "Азов" Денис Прокопенко поговорив з дружиною по телефону: вірять, що незабаром возз'єднаються Український боєць на тлі трофейної техніки записав звернення до "дон-дона" Кадирова: "Поїдеш у мішку" Данія передасть Україні протикорабельні ракети "Гарпун": у чому їх особливість, і як вони допоможуть Надя Дорофєєва розкрила ім'я того, кого обожнює після розставання з Дантесом: "Як можна бути милотою?"
Показати ще
  • Подивіться список продукції, яку споживач не може повернути назад в магазин або обміняти в разі виявлення недоліків. Якщо вашого в цьому списку немає — вирушайте до продавця для з'ясування ситуації.
  • Придбаний невиправний продукт не використовувався і, як і раніше, знаходиться в тому вигляді, в якому був до здійснення покупки.
  • З моменту здійснення покупки пройшло не більше 14 днів.
  • Обов'язково потрібен чек про покупку.

Вам варто піти до продавця магазину, де був куплений продукт, і надати йому касовий чек. Тільки тоді ваша скарга буде розглядатися. Що стосується повернення смартфона, ноутбука, телевізора та іншої техніки, то потрібно надати розрахунковий документ, технічний паспорт або інший документ, що містить дату здійснення покупки.

При здійсненні покупки ви обов'язково повинні отримати розрахунковий документ, який слугує підтвердженням того, що угода відбулася, а також містити дату здійснення операції.

Але навіть при зникненні, втраті технічного паспорту, відповідно до закону захисту прав споживачів, покупець може відновити його.

Як повернути товар, якщо не підійшов розмір

Закон України про захист прав споживача свідчить, що покупець може запросити обмін речі і будь-якого іншого товару, наприклад, взуття, на схожий (що відрізняється за кольором або розміром). Однак повинно пройти не більше 14 днів з моменту придбання. У разі, якщо в асортименті магазину більше не представлена ця річ, є наступні шляхи вирішення:

  • Купити іншу продукцію цього магазину на таку ж суму.
  • Вимагати повернення коштів за несправний товар неналежного стану.
  • Попросити у адміністратора магазину повідомити, коли потрібний товар знову з'явиться в наявності.

Тільки вам вирішувати, який варіант вибрати. Але важливо не забувати — товар повинен бути повністю новий.

Які товари НЕ підлягають поверненню

Перелік товарів, які споживач не може повернути, був встановлений ще в 1994 році і не змінювався з того моменту.

Така заборона пояснюється тим, що товар, який ви повернете, швидше за все знову потрапить на вітрини. А інший клієнт прийде і купить його. Повернення цих товарів неможливо:

  • Їжа, медикаменти, браковані засоби особистої гігієни.
  • Продукція для новонароджених, тканина, постільна білизна, спідня білизна, купальник, інструменти для манікюру і педикюру, DVD-диски, коштовності і т.д.

Чому важливо зберегти товарний вигляд для повернення

Іноді споживачі роблять необдумані придбання і незабаром усвідомлюють, що продукт має невідповідний розмір або не подобається відтінок. Головна складність: вимагати повернення коштів можна тільки у тому разі, якщо товар в такому ж стані, що і при покупці. А також переконайтеся в цілісності упаковки. Повинні зберегтися абсолютно всі пломби і ярлики. Вам відмовлять у відшкодуванні коштів за ношений одяг.

Але бувають і виключення. Покупець може повертати продукт назад в магазин у разі виявлення на ньому браку.

Чи вдасться повернути продукт назад в разі втрати чека

Як повернути назад товар без чека
Як повернути назад товар без чека, pixabay.com

Так, ви можете повернути куплений товар навіть тоді, коли чек загублений. Але враховуйте, що продукт повинен залишитися в ідеальному стані. Щоб це зробити, вам необхідно написати заяву на ім'я директора магазину, запросивши копію чека про покупку.

Всі магазини, які використовують розрахунково-касові апарати, повинні зберігати всі чеки протягом 3 років.

Але бувають ситуації, коли директор відмовився йти на зустріч або співробітникам магазину не вдалося знайти чек про покупку. Тоді покупці повинні звернутися до керівництва магазину, щоб ті надали відео з камер відеоспостереження. Їх можна використовувати як доказ у суді.

Протягом якого часу можна повернути товар в магазин

Якщо вам надали продукт належної якості, але, не дивлячись на це, ви вирішили здати товар назад з якої-небудь причини. Враховуйте, що згідно із законом споживачу дається два тижні. Якщо ж 14 днів вже пройшли, покупець може повернути тільки той продукт, на який була гарантія.

Найчастіше продавці навмисно підміняють поняття "термін повернення" товару на "гарантійний термін", намагаючись заплутати довірливих покупців. Але гарантійний термін — це період, за який споживач має право повернути товар з браком.

Шанс, що магазином буде виставлений термін повернення понад 14 днів, мінімальний. Але 2 тижні — термін, який дан споживачеві законом. Більш того, це стосується не тільки обміну, а й повернення товару.

Протягом якого терміну повинні віддати гроші, якщо ви вирішили обміняти товар

Процедура досить проста. Спочатку покупець повинен написати заяву про повернення товару в магазин, а також про розірвання договору про покупку. Споживач має право отримати назад свої гроші (на карту чи готівкою) в день розірвання договору.

Але іноді у магазина немає можливості зробити це протягом одного дня. Згідно із законом, споживач повинен отримати назад кошти не пізніше, ніж через 7 днів з моменту звернення.

Чи вдасться повернути товар після 14 днів

Якщо продукт залишився в товарному вигляді, то споживач може повернути його назад в магазин не пізніше, ніж через 14 днів з моменту покупки. А якщо ви помітили брак, то тоді маєте право повернути товар в магазин в термін, встановлений гарантією.

Якщо вам продали товар з браком, то ви можете:

  • Вимагати зменшення вартості товару.
  • Запросити безкоштовне надання послуг з усунення браку (якщо це можливо).
  • Запропонувати, щоб магазин сплатив витрати на усунення браку.

Але іноді брак настільки серйозний, що заважає використовувати товар за призначенням. В такому випадку єдине, що варто зробити, — вимагати, щоб вам повернули гроші.

В яких випадках надають гарантійний ремонт

Ви вперше скористалися купленим товаром, і після першого ж застосування він зламався — переконайтеся, що гарантійний термін ще не минув, і йдіть в магазин. Там ви дізнаєтеся, хто саме бере на себе ремонт, передбачений гарантією.

Для цього вам необхідно взяти з собою документ, який підтверджує факт покупки. Але, якщо ви зламали товар через некоректне використання, а на ньому відсутній гарантійний талон, то вам буде відмовлено в гарантійному ремонті.

Брак був виявлений після закінчення терміну гарантії — як бути

Як повернути бракований товар
Як повернути бракований товар, pixabay.com

Виробник повинен забезпечити для споживача використання продукту за прямим призначенням протягом періоду, який був встановлений продавцем з вами. Якщо ж такий термін відсутній, то протягом часу, встановленому законодавчо, — десяти років. Покупець має повної право вимагати технічне обслуговування і постачання товару на склад магазину.

Також покупець може вимагати безкоштовне усунення браку навіть після закінчення терміну гарантії. Саме продавець відповідальний за ці недоліки. Однак потрібно пред'явити докази того, що дефекти з'явилися не з вашої вини, а допущені на виробництві.

Яка зі сторін повинна платити за експертизу товару

З моменту вашого звернення протягом 3 днів повинна бути проведена спеціальна експертиза. Її може отримати як продавець продукції, так і споживач, виробник. Експертиза проводиться з метою виявлення причини виникнення брака. Або буде доведена ваша вина, або вина продавця / виробника.

У разі, якщо, згідно з результатами проведеної експертизи, було доведено, що недоліки виникли в зв'язку з некоректним використанням товару покупцем, — його вимоги щодо повернення коштів або обмін товару не будуть задоволені. А також це зобов'язує покупця оплатити витрати за проведення експертизи.

Якщо ж результати експертизи встановлять, що причиною недоліків став заводський брак або помилка продавця, — ваші вимоги повинні будуть задовольнити протягом 2 тижнів. Але можливо встановлення і інших термінів. Однак це встановлюється в письмовому порядку.

День затримки усунення браку або заміни товари після встановленого терміну зобов'язує продавця виплатити споживачеві 1% від суми продукції, два дні — 2% і т.д.

Кожен споживач повинен знати про свої права. Щоб у разі, якщо попадеться недобросовісний продавець, який бажає заплутати його, він знав, що робити. Особливо часто подібні ситуації відбуваються в магазинах техніки. Тепер ви не розгубитеся, якщо купили телефон або навушники неналежної якості, а будете діяти чітко усвідомлюючи свої права.