Міжнародний валютний фонд пропонує запровадити в Україні податок у розмірі 23% на продаж товарів і надання послуг через різні онлайн-майданчики вже до кінця поточного року. При цьому вкрай важливо знайти баланс інтересів. Про це повідомив доктор економічних наук Андрій Длігач у коментарі " 24 каналу".

На його думку, Україну поступово підштовхують до моделі самостійного фінансування. Очевидно, що країні належить колосальна робота над оптимізацією як бюджетних витрат, так і податкової системи.

Податки на продаж речей
Податки на продаж речей
Фото из открытых источников

Як наголосив економіст, МВФ наполягає не лише на податках для електронної комерції, а й на масштабній реформі податкової та митної сфер. І справді, між урядом та аналітичними організаціями ведеться досить конструктивний діалог з МВФ.

Одночасно постає питання, чи готова держава ухвалювати рішення, які не знайдуть широкої підтримки в суспільстві. Іноді виникають труднощі навіть під час реалізації цілком схвалюваних населенням ініціатив.

Популярні новини зараз
Кабмін ухвалив тариф: скільки будемо платити за куб газу з 1 січня Покарання за банківські картки: українців востаннє попередили Борги за комуналку та кредити: які нові санкції приготували боржникам Що робити, якщо генератор сусідів заважає своїм шумом
Показати ще

За словами Длігача, важливо усвідомлювати, наскільки Україна готова йти на непопулярні кроки. Реформа митниці, наприклад, вважається популярно й очікуваною. Однак велике питання, чи наважиться влада відмовитися від такої корумпованої "годівниці".

Так, підвищення податків, які зачеплять малих підприємців і мікробізнес, також належить до непопулярних рішень. Звісно, держава може посилити фіскальний контроль і збільшити податковий тиск. Це зробить практично неможливою роботу в тіні та ухилення від сплати податків.

За словами Длігача, МВФ пропонує податкову ставку у 23%. Ймовірно, це 18% основного податку плюс 5% військового збору.

"Держава, своєю чергою, пропонує варіант у 5%. Аналогічна ситуація спостерігається в системі оподаткування для ФОП третьої групи. Ці 5% з обороту могли б адмініструвати самі маркетплейси. Така модель виглядає і реалістичною, і компромісною", – наголосив він.

Гроші. Фото: Youtube
Гроші. Фото: Youtube

При цьому залишається питання, чи зможуть невеликі маркетплейси виконувати роль податкових агентів. Великі майданчики, найімовірніше, будуть до цього готові. Однак, на думку Длігача, починати варто з тестового режиму, щоб відпрацювати всі процеси.