Заява голови «Укравтодору» Славоміра Новака про те, що зростаюча кількість електрокарів є серйозною загрозою для наповнення дорожнього фонду, викликала хвилю негативних відгуків у соцмережах та на форумах громадських діячів.

За словами Новака, серед альтернативних джерел доходу вже розглядаються оплати за проїзд вантажівок і штрафи за їх перевантаження.

«Подібні заяви в двадцять першому столітті досить дивно чути. Потрібно все ж таки рухатися в ногу із часом, розглядати та втілювати нові шляхи розвитку, а не стояти на місці, – зазначив активіст Національного екологічного центру України Олександр Соколенко. – Звісно, що мова не йде про зобов’язування українців переходити виключно на електроавтомобілі і повністю відмовитися від паливних альтернатив, проте варто сприяти розвитку цього ринку на державному рівні за прикладом інших країн світу».

Головна вимога – продовжити річну акцію «Без акцизу»

Популярні новини зараз
РФ може відкласти наступ через несподівані обставини Зайвий раз не помиєшся: з 1 травня піднімають ціни на водопостачання – скільки заплатимо Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей Тікали від мобілізації, а потім їли своїх мертвих дітей: українцям нагадали історіїї 100-річної давнини
Показати ще

Довгоочікуваний перший крок до розвитку ринку електрокарів уряд нарешті здійснив на початку цього року – з 1 січня в Україну можна ввозити електромобілі без сплати податку на додану вартість та акцизу. Раніше ж ввезення електромобілів обкладалося ПДВ в розмірі 16,8% і стягувався акциз в розмірі 109 євро. Та діятиме це нововведення лише до кінця 2018-го.

«В той час, як інші європейські країни шаленими темпами йдуть вперед і максимально заохочують власних громадян до придбання екомобілей, компенсуючи їм по кілька тисяч доларів від вартості авто та облаштовуючи на вулицях все більше станцій зарядки, нам пропонують лише короткостроковий «річний бонус» , – зауважують активісти громадської організації «Авто Євро Сила». – Охочих обзавестися електрокарами в Україні тисячі, та не далеко не кожен встигне до кінця року назбирати кошти на його придбання».

Налагодити ситуацію в Міністерстві інфраструктури України планують до 2020 року в рамках реалізації програми щодо стимулювання розвитку ринку електричного транспорту, тож ймовірно чекати доведеться ще кілька років.

В Департаменті МІУ обіцяють подальше здешевшання до 23 %

Та шанс відчинити двері до європейського «світу екомобілів» у найближчому майбутньому все ж таки залишається. Зокрема, в середині березня на розгляд Верховної Ради було подано два законопроекти, які передбачають 15-ти річну стратегію розвитку українського ринку електромобілів.

Документи пропонують десятирічну податкову знижку та скасування виплати в пенсійний фонд при реєстрації електромобілів.

«За допомогою механізму податкової знижки вдасться на порядок знизити вартість електротранспорту, що стимулюватиме ринок електрокарів. Це покривання 18% вартості електромобіля – ви платите повну вартість, а податкова компенсує 18%. Плюс при реєстрації передбачений збір 5%. Ми також хочемо його скасувати. Сумарно отримаємо здешевлення на 22-23%», - підкреслив начальник департаменту цифрової інфраструктури МІУ Олександр Озеран.

За словами Озерана, одним з головних вимог також є продовження рішення про скасування плати ПДВ – якщо це вдасться зробити, то потенційний власник матиме 40 %-ву знижку від початкової вартості авто.

В ТОП-3 придбаних електрокарів: Nissan Leaf, BMW i3 та Tesla Model S

За інформацією «Укравтопрому», за перші чотири місяці поточного року в Україні своїх власників знайшли 1044 електромобілі, що в півтора рази більше ніж за аналогічний період минулого року.

Основну масу первинних реєстрацій автомобілів на електротязі становили машини, що були в експлуатації. При цьому, якщо минулого року їх частка була 81%, то цього року вона зросла до 85 %.

Як і роком раніше, найбільший попит продовжує мати електрокар Nissan Leaf, який охопив 69 % первинного ринку електромобілів. З січня по квітень українську прописку отримали 723 автомобілі цієї моделі. Однак з цієї кількості лише 52 одиниці були новими.

Другим за популярністю став автомобіль BMW i3. Цей електрокар вибрали 58 автомобілістів, 19 з яких змогли дозволити собі нову техніку.

Третє місце в українському рейтингу електрокарів належить Tesla Model S, власниками якої стали 52 людини, 18 з яких придбали нові Tesla Model S.

Також в ТОП-5 звітного періоду увійшли електромобілі: Mercedes-Benz B з результатом 36 авто (8 нових і 28 вживаних) і Smart Fortwo Electric Drive – 32 штуки (всі з пробігом).

Загалом же, впродовж 2017 року українці придбали 2697 електрокарів, що більше в 2 рази, ніж у 2016 році. Таким чином, на сьогоднішній день в Україні зареєстровано вже понад 6500 електромобілів.

Анна Редька