В Україні велика кількість банків постраждала від хитрих шахраїв. Злодії крадуть дані банківських карт і знімають гроші довірливих клієнтів.

Тільки за 2017 рік 7,6 тис. українців потрапили на "гачок" шахраїв.

Банківські експерти розповіли, які схеми використовують злочинці і як не втратити свої заощадження.

Нова схема шахрайства

"Добрий день! До вас звертається співробітник банку... Для підтвердження особи просимо вас назвати номер вашої картки та номер оператора, який видавав карту – три останні цифри на звороті", - звучить записане звернення. Подібні дзвінки щодня отримують сотні українців. Як зазначають у Національному банку, в Україні активізувалися випадки шахрайства з використанням інтерактивних голосових відповідей (IVR).

Програма записує відповіді та передає їх шахраям. Повного номера картки та CVV (три останні цифри на зворотній стороні карти) достатньо, щоб переказати гроші, заплатити за покупку в мережі або поповнити чужою карткою свій мобільний номер.

"Якщо дзвонять невідомі особи, називаються працівниками будь-якого банку (служби безпеки, служби моніторингу, контакт-центру), з вимогою провести "ідентифікацію", надати / підтвердити дані карти або надати будь-які інші персональні дані, рекомендуємо негайно припинити таку розмову", - радять в НБУ.

Якщо "співробітник банку" намагається довідатися повний номер карти, слово-пароль, суму і дату останнього поповнення карти, останні три цифри на зворотній стороні картки, найімовірніше, це шахрай. Кодове слово і останню операцію по карті можуть запитати тільки в тому випадку, якщо ви самі подзвонили до банку. Ні в якому разі не можна називати ПІН-код, логін/пароль на інтернет-банкінг, CVV/CVV-2, повний номер карти.

Шахраям вистачить всього декілька секунд

Саму карту потрібно тримати таким чином, щоб її номер не змогла підглянути стороння людина. Якщо ви набираєте ПІН-код на терміналі, циферблат варто прикривати рукою.

Як повідомляв портал "Знай.uа" в Україні кількість неповернень за кредитами одна з найвищих у світі. Така ситуація пояснюється тим, що під час оформлення кредитів банки приховують реальні ставки і надають неповну інформацію клієнтам.