Один з найпопулярніших європейських лоукостерів Ryanair планує вдруге розпочати роботу в Україні.

Після невдачі в 2017, коли обіцяні польоти так і не почалися, авіакомпанія вирішила спочатку домовитися про співпрацю з "Борисполем", після чого оголосила про запуск рейсів. Зрив цих переговорів аеропортів став головною причиною торішнього провалу. В кінці жовтня 2018 Ryanair планує відкрити з України в Європу відразу 15 рейсів - десять з Києва і п'ять - зі Львова. Багато з них перетинаються з рейсами популярного Wizz Air. Про це пише РБК.



Гучний вихід

У п'ятницю, 23 березня, лоукостер Ryanair офіційно заявив про плани вийти на український ринок. У жовтні авіаперевізник планує відкрити відразу 10 рейсів з цього аеропорту - в Лондон (Великобританія, аеропорт Stansted, п'ять разів на тиждень), Стокгольм (Швеція, аеропорт Skavsta, три рази), Вільнюс (Литва, три рази), Барселону (Іспанія, чотири рази), Братиславу (Словаччина, три рази), а тажке в польські Вроцлав (три рази), Варшави (аеропорт Modlin, чотири рази), Гданськ (два рази), Краків (три рази), Познань (два рази). Крім того, лоукостер має намір почати польоти зі Львова по п'яти маршрутах - до Лондона (три рази), Варшаву, (три рази), Краків (три рази), Меммінген (два рази), Дюссельдорф (три рази).

Популярні новини зараз
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування "Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти Пенсіонери також отримають свою "тисячу" на карту: кому адресовано надбавку
Показати ще

Ryanair планує перевозити з України 800 000 пасажирів на рік, виконуючи 46 рейсів на тиждень, зокрема, з Києва 550 000 пасажирів на 32 рейсах і зі Львова - 250 тис. пасажирів на 14 рейсах. Ціни на квитки стартують з 9,99 євро в одну сторону. За словами генерального директора Ryanair Майкла О'Лірі, за два-три роки лоукостер може почати виконувати внутрішні рейси. Але до цього авіакомпанія повинна розширити свою присутність в Україні до трьох-п'яти аеропортів, з яких два - Київ і Одеса - будуть базовими для лоукостера.



При цьому лоукостер поки що не бачить можливості літати в аеропорт Гостомеля під Києвом, оскільки там немає можливості витримати тимчасову норму Ryanair обороту літака в аеропорту - приліт-виліт - о 25 хвилин. Зараз лоукостер веде переговори з Грузією з цього питання, але поки що авіакомпанія не може собі дозволити польоти в цю країну.

У минулому році Ryanair не зміг домовитися з "Борисполем" про умови співпраці. В результаті компанія зі скандалом оголосила про скасування взагалі всіх рейсів з України, в тому числі зі Львова. Хоча з цим аеропортом лоукостер вдалося знайти взаєморозуміння. Крім того, в подальшому Ryanair довелося зіткнутися з проблемою судових розглядів з найбільшою українською авіакомпаній "Міжнародні авіалінії України". Цей авіаперевізник був незадоволений лояльними умовами доступу на ринок, про які лоукостер домовився з міністром інфраструктури Володимиром Омеляном, але яким став проти "Бориспіль".



До реального зрушення в переговорах привела розробка "Борисполем" нових умов надання знижок, які дозволили підштовхнути хід переговорів з Ryanair. Ці умови вступили в силу на початку лютого. Експерти вважають, що нову програму надання знижок розробили якраз з урахуванням вимог європейського лоукостера.

Протистояння лоукостерів

На відміну від минулорічної спроби, в цей раз маршрути Ryanair заточені під попит українського ринку, вважає експерт авіаринку Сергій Хижняк.

"Маршрути, за якими лоукостер, планував почати літати в минулому році в Україну, були прораховані під інтереси іноземців, а саме на те звідки з Європи хочуть літати громадяни ЄС в Україні. Якщо Ryanair поставити низькі тарифи на оголошені рейси з України в цьому році, то ці маршрути будуть цілком життєздатні. В Ryananir вирішили не вигадувати нічого нового, а зробити ставку на українських гастарбайтерів і туристів. Винятки з цього списку можуть бути хіба що на маршрутах в Лондон і Швецію - по першому напрямку Ryananir спробує відщипнути пасажирів у конкурентів, а по другому пощастить, швидше за все, шведських туристів в Україну", - вважає експерт.



Разом з тим Сергій Хижняк каже, що очікуваним було відкриття рейсів до Італії з боку Ryanair. "Можливо, якщо очікування Ryanair щодо продажу авіаквитків виправдаються, то в майбутньому лоукостер відкриє рейси з України і в Італію. За цим напрямком є ​​великий попит. Свого часу Wizz Air через Wizz Air Ukraine, якому видавала як української авіакомпанії дозволу на польоти Державіаслужба України, добре розвивав маршрути між Україною та Італією. Але зараз Wizz Air Ukraine припинила виконувати польоти, а Італія не видає дозволу Wizz Air", - поділився експерт.

Разом з тим, експерт авіаринку Андрій Ярмак вважає на фоні зростання українського авіаційного ринку, утвердження дуже лояльною системи мотивації для авіаперевізників від аеропорту "Бориспіль", а також глобальної конкуренції з Wizz Air в Східній Європі, захід Ryanair в Україні дуже закономірним.



При цьому Сергій Хижняк очікує, що в результаті виходу Ryanair скоротять число рейсів з України інші лоукостер, в першу чергу, Wizz Air. "Є ризик, що Wizz Air скоротить свою програму польотів в українські аеропорти. Навряд чи вони будуть прямо конкурувати з Ryanair. Лоукости таке не люблять", - пояснює він.

Нагадаємо, раніше інформаційний портал "Знай.ua" писав про те, що українцям розповіли, за якою ціною скоро можна буде користуватися послугами популярних європейських лоукостерів.