Розвиток ринку високих технологій завжди вкрай складно уявити. Численні аналітики й експерти багаторазово оголошували, що персональні комп'ютери вже прийшли до свого остаточного, в загальних рисах, виду, і мінятися не будуть. І тим не менше, спочатку громіздкі "вежі" почали активно витісняти ноутбуки і нетбуки, а потім і їм довелося потіснитися, коли на ринку з'явилися планшети.

Але і планшети не стали остаточною формою особистого комп'ютера. Виявилося, що стара добра клавіатура поки залишається дуже популярною серед користувачів. А враховуючи, що на вістрю прогресу зараз компанія Google і хмарні технології, найпопулярнішим товаром на ринку поступово стають хромбуки.

Зліт і падіння планшетів

Почнемо з того, що планшет зовсім не відразу став популярним товаром. Все-таки ринок високих технологій залишається ринком, і вдалий маркетинг часто грає набагато більшу роль, ніж безпосередньо технології.

Сама ідея планшета існувала в науковій фантастиці вже дуже давно. У 1966 році подібними пристроями "користувалися" персонажі серіалу Star Trek. Звичайно, це була лише концепція, на той момент неможлива на практиці. Але прогрес завжди йде вперед, а оскільки вже є концепція, то рано чи пізно буде і її реалізація.

Популярні новини зараз
Безкоштовний проїзд для всіх: українцям скасують плату за комунальний транспорт Українським родинам виплатять 10800 грн: як подати заявку Платити по 2,64 грн за кВт будуть не всі: якими будуть травневі платіжки за світло Упаковка по 80 грн: в Україні супермаркети змінили ціни на цукор, вершкове масло та олію
Показати ще

Ще в 2002 році компанія Microsoft представила широкій публіці свою нову розробку - Microsoft Tablet PC. Фактично, це вже був звичний для нас планшет. Але популярним Tablet PC так і не став. Причиною стала його висока вартість. Він був зручний для бізнесу, для великих корпорацій, а звичайному користувачеві виявився абсолютно ні до чого.

Через три роки, в 2005-му, свій планшет випустила і Nokia. Називався він Nokia 770 Internet Tablet. Це була перша "таблетка", яка працювала під управлінням мобільної операційної системи Maemo. На жаль, популярним пристрій теж не став, а з огляду на його розміри та екран в 4,13 дюйма, сьогодні його б сприняли радше як КПК або смартфон, і аж не як повноцінний планшет.

Все змінилося з початком ери Apple. Стів Джобс і його команда спробували врахувати всі промахи конкурентів при розробці та просуванні iPad на ринок. Новий планшет подавався не як неймовірно дорогий пристрій для топ-менеджерів корпорацій, а як комп'ютер, не дешевий, але цілком доступний пересічному американцеві. І, до того ж, для звичайного громадянина корисний.

На iPad можна було не тільки переглядати контент, але і створювати його, для цього забезпечувалася підтримка найрізноманітніших додатків. Крім того, планшет став зручний, відтепер керувався пальцями, а стилус залишався тільки для дизайнерів, художників та інших фахівців.

Здавалося, ось він - початок нової ери, коли звичайні ноутбуки поступово відправлятимуться на смітник історії, а їх місце займуть стильні й легкі планшети. Але все виявилося куди складніше.

Подвійний удар

Падіння популярності планшетів пов'язане з двома основними чинниками. По-перше, більшу частину їх функцій уже вміють виконувати смартфони. Навіщо дублювати пристрій, який у вас і так вже є? Грати в іграшки, для яких не потрібні миша і клавіатура, переглядати і правити документи - все це можна робити і на смартфоні. Та й з урахуванням того, які нині у смартфонів розміри, кіно на них теж можна дивитися.

А ось для решти справ планшет уже не дуже зручний, тут користувачеві звичніше сісти за ноутбук. І виходить, що такому користувачеві не потрібні і смартфон, і планшет. А коли смартфон - для певних цілей і ноутбук - для інших, це чудово, оскільки вони доповнюють один одного.

Другий удар по планшетах в цілому і iPad зокрема завдало поширення хмарних технологій. Власне, цей фактор і виводить на перший план пристрої на Chrome OS, заточені під використання Google-сервісів. Навіщо зберігати інформацію на жорсткому диску, якщо можна розмістити її по поличках у "хмарах". А потім "дістати" звідти в потрібний момент - хоч за допомогою смартфона, хоч за допомогою хромбука.

Інші переваги

Крім перерахованих, хромбуки мають ще деякі переваги. В першу чергу, звичайно, ціна.

Вони недорогі. Залежить, зрозуміло, від виробника і параметрів, але середній непоганий хромбук буде вдвічі дешевше аналогічного планшета. А з огляду на те, що велика їх частина підтримує додатки з Google Play, витрачатися на софт додатково майже не доведеться, якщо тільки вам не потрібно щось специфічне.

Хромбуки, як правило, не поступаються продукції Apple в продуктивності, часі роботи без підзарядки, але коштують при цьому істотно дешевше. Крім того, багато моделей універсальні - є як клавіатура, так і тачпад. А екран може повертатися на 360 градусів.

Chrome OS вкрай непогано справляється зі своїми обов'язками і не гальмує. Та й вірусів для цієї операційної системи поки не існує.

Висновки

На жаль, на ринки Східної Європи хромбуки поки доїжджають вкрай рідко. У той час як у США ними обзавівся, наприклад, будь-який серйозний навчальний заклад, нам наразі залишається переважно купувати їх на розпродажах. Або привозити зі Сполучених Штатів та Британії.

Але ці ринкові обмеження, швидше за все, тимчасові. Як тільки в Google усвідомлять весь потенціал таких пристроїв, вони хлинуть і в наші магазини. Слід тільки почекати. За іронією долі, планшети в Україні тільки почали набирати популярність. І, можливо, дуже скоро їм доведеться поступитися місцем хромбукам.