Сьогоднішнє досьє - вельми цікаве. Дочитавши статтю до кінця, ви дізнаєтеся всю правду про директора комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни). Чи вдасться покласти край зловживанням Нестеренко Олександра? Адже на його рахунку - шахрайські схеми, про які заговорила громадськість. Проте, за ґратами ніхто не сидить. А міністерство робить вигляд, що нічого не знає.

Та й загалом Олександр Нестеренко намагається не особливо світитися в ЗМІ. Сторінок в соціальних мережах у нього практично немає. А найцікавіше, що навіть фото з ним практично неможливо знайти. Але така непублічність не сильно врятувала його від розслідування НАБУ.

Біографія

Народився 8 квітня 1962 року.

Знак зодіаку: Овен. За східним гороскопом: рік Водяного Тигра.

Національність: українець.

Віросповідання: православний.

Сім'я

Про його дитинство, а також батьків нічого не відомо. Сім'я: за останніми даними, неодружений. У 2016-му був одружений на Тетяні Михайлівні Нестеренко.

Освіта

У п'ятнадцять років, після закінчення школи, пішов вчитися в Київський будівельний технікум. У стінах цього навчального закладу провів чотири роки.

Олександр Нестеренко

У дев'ятнадцять років закликали до служби в армії. Відслужив два роки.

Вищу освіту здобув в 1988-му. Навчався на економічному факультеті в Київському інституті народного господарства.

Кар'єра і бізнес

Свою трудову діяльність розпочав у двадцять один рік. Протягом двадцяти років служив у органах податкової міліції Києва.

Потім протягом року займав пост заступника директора компанії "Нафтоінвест".

Подальша його діяльність була пов'язана із ЗАТ "Українська фінансово-промислова компанія". Буквально півроку (2004/2005 рр.) був заступником директора.

Протягом року головував у ВАТ "Київський холодокомбінат №2".

Посаду заступника гендиректора з розвитку аеропортового комплексу КП "Міжнародний аеропорт" Київ "(Жуляни) прийняв у липні 2006 року.

З жовтня 2008 став директором із будівництва та реконструкції цього комплексу.

А через три роки - спочатку в.о. гендиректора цього аеропорту, згодом зайняв крісло генерального директора.

Компромат і чутки

Комунальне підприємство «Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) створено на власності територіальної громади. Але з 2011 р., коли Нестеренко Олександр зайняв крісло генерального директора, використовується в приватних інтересах власників ТОВ «Майстер-Авіа», на шкоду державі та мешканцям міста.

Олександр Нестеренко

Як повідомляли ЗМІ, в березні 2010 року було припинено право користування «МА «Київ» (Жуляни). Загальна площа земельного наділу аеропортового комплексу КП "Міжнародний аеропорт" Київ (Жуляни) становить 15,3771 га (два наділи, площа яких - 1,8671 га та 13,51 га).

За даними Антикор, ці наділи були передані у власність гаражно-будівельного кооперативу "Будіндустрія". А в травні 2010-го, згідно держактів на право власності, власником даних наділів стає ТОВ «Майстер-Авіа».

Але через рік цільове призначення земельних наділів змінюється. І зазначена вище компанія отримує дозвіл на будівництво, обслуговування та експлуатацію комплексу будівель і споруд міжнародного аеропорту «Київ» (Жуляни). ТОВ «Майстер-Авіа» буквально монополізувала "Жуляни", висмоктуючи гроші з бюджету підприємства.

За даними, зазначеними на веб-порталі "Київаудит", гендиректор жулянського аеропорту підпорядковується Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, очолюваний С. Симоновим. Курирує діяльність цього підприємства перший заступник голови КМДА Г. Плис.

За їхніми даними, Нестеренко на посаду генерального директора призначив глава КМДА Олександр Попов. За повідомленнями журналістів, із 2009 року призначення гендиректорів КП МА «Київ» (Жуляни) здійснювалося виключно «за рекомендацією» власників ТОВ «Майстер-Авіа».

Як зазначає видання, ця фірма контролювалася структурами екс-нардепа від Партії регіонів Юрія Іванющенка та бізнесмена Василя Хмельницького. До речі, Олександр Нестеренко раніше працював у структурах останнього. Нині бенефіціари «Майстер-Авіа» - В. Хмельницький та Д. Костржевський.

Перший скандал, що стосується аеропорту, був пов'язаний із тим, що керівник декларував успіхи підприємства під керівництвом інвестора ТОВ «Майстер-Авіа», замовчуючи при цьому про непривабливі сторони угоди щодо здачі аеропорту йому в оренду.

У 2017 році від жителів міста посипалися скарги. Вони стосувалися столичного мікрорайону "Совки". Люди висловлювали невдоволення з приводу занадто низько літаючих літаків. Вони стверджували, що не можуть спокійно спати і працювати, а їхні будинки та будівлі, розташовані по сусідству, руйнуються. Незадоволені українці неодноразово зверталися до керівництва аеропорту, проте їхні скарги було проігноровано.

Як зазначає Антикор, власники ТОВ «Майстер-Авіа» надали аеропортовому комплексу КП «Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) кредит під заставу майна для того, щоб погасити борги, які були «створені».

На самому початку весни 2010 р. цей аеропорт отримав дозвіл Київської ради на заставу будівель і споруд, що знаходяться на балансі підприємства, для отримання банківського кредиту в межах 20 млн. грн. на поповнення оборотних коштів КП.

Відповідний кредит було отримано. У кредитній заставі - будівлі та споруди. Потім столичною місцевою владою, а точніше - міськрадою було оголошено конкурс на право оренди архітектурних ансамблів і обладнання, яке є власністю територіальної громади м. Київ та знаходяться на балансі КП аеропорт «Київ» (Жуляни). З трьох компаній переможцем конкурсу стала організація «Майстер-Авіа».

Як повідомляють ЗМІ, результати конкурсу було затверджено Київською міськрадою, але до порядку денного проект рішення внесено під час проведення засідання сесії, без дотримання передбаченої Регламентом процедури без попереднього розгляду профільними комітетами і на Президії Київради.

ТОВ «Майстер-Авіа» отримало в користування реконструйовану за держкошти злітно-посадкову смугу КП МА «Київ» (Жуляни), яка була реконструйована поряд із пероном та іншим обладнанням у рамках підготовки та проведення в Україні фінальної частини ЧЄ 2012 року з футболу. З держбюджету тоді було виділено 231 млн. 400 тис. грн.

Стає зрозуміло, що якщо велика частина коштів від використання зазначених об'єктів аеропорт «Київ» (Жуляни) отримує «Майстер-авіа», то при виникненні необхідності їх подальшого ремонту, кошти на його виконання будуть знову залучатися з держбюджету.

І ще один важливий аспект: за даними Антикор, більшість персоналу КП МА «Київ» (Жуляни) переведені в ТОВ «Майстер-Авіа», а в Жулянському аеропорту вони працюють за сумісництвом. І вся прибуткова діяльність, яка була в аеропорту, переведена в «Майстер-Авіа». Відзначається, що КП МА «Київ» (Жуляни) підтримується в прибутковому стані. При цьому прибуток використовується в інтересах ТОВ «Майстер-Авіа».

Ця компанія, спочатку будучи однією з обслуговуючих на території аеропорту, після отримання контролю над КП МА «Київ» (Жуляни), стає провідною. За даними ЗМІ, всі об'єкти інфраструктури аеропорту або належать ТОВ «Майстер-Авіа», або орендуються в КП МА «Київ» (Жуляни).

НАБУ розслідує кримінальне провадження щодо можливих зловживань. Бізнес-схема, про яку йшла мова вище, може бути можливою завдяки повній підтримці з боку гендиректора КП МА «Київ» (Жуляни) та заступництву Київської міськдержадміністрації за домовленістю з попереднім керівництвом держави. Так що мова йде, як про порушення з боку керівника аеропорту, так і київських чиновників, а також ТОВ "Майстер-авіа".

За рахунок кредитних коштів ТОВ «Майстер-Авіа» навіть побудувало на земельній ділянці КП МА «Київ» (Жуляни) власний термінальний комплекс. А повернення коштів нібито відбувається за рахунок коштів аеропорту.

А якщо заглянути в декларацію генерального директора, то в документі за 2016 рік ми побачимо столичну квартиру площею 90,2 квадрата, яка на той момент перебувала в спільній із дружиною власності. У його декларації за 2017 рік інформація про членів сім'ї відсутня, але свої 50% власності він все ж декларує.

У екс-дружини в 2016 вносить до декларації земельну ділянку площею 775 м² та житловий будинок на 207,4 м² у Вишгородському районі Київської області. Що за населений пункт-невідомо. Декларант вирішив не вказувати.

Пенсія декларанта і в 2016, і в 2017 становила 36 тис. 464 грн. Зарплата - 268 тис. 227 грн. З 2016-му на його банківському рахунку - 326 тис. 449 грн. Готівкою: 27 тис. доларів, 18 тис. євро, 275 тис. грн., 4500 дирхам (грошова одиниця ОАЕ, якщо перевести на гривні - 34 тис. 690) і 4700 фунтів стерлінгів (174 тис. 827 грн.)

У наступному 2017-ому на банківському рахунку грошей стає на 76 тис. грн. менше. Та й готівкові суми істотно зменшилися: залишилося 17 тис. доларів та 15 тис. євро.

Порушення у фінансовій діяльності аеропорту через непрозорі умов співпраці з "Майстер-Авіа" розслідуються. Але чи будуть покарані корупціонери? Адже після реструктуризації пропали мільйони гривень.

Відео

Вистачає скандалів і зі співробітниками митного поста аеропорту Київ «Жуляни». Так 21 липня за системні «хабарі» за перевезення тютюну в Європу було затримано його начальника. Дивіться відео - цього разу він отримав 3 тис. доларів.

Посилання

Нестеренко Олександр Михайлович не є завсідником соцмереж і їх активним користувачем. Напевно, з огляду на свою діяльність, йому абсолютно не вистачає часу на Фейсбук, Твіттер, Вконтакте.

Щоправда, в інстаграм є сторінка аеропорту Київ - «Жуляни», де публікується що завгодно: від фотографій літаків, мандрівників до сумочок і парфумерії, не інакше, як із Duty Free.

Адреса: м Київ, Солом'янський район, вул. Медова (аеропорт «Київ» Жуляни)