Швейцарець Август Губер із міста Нідертойфен затратив 10 років на те, щоб створити одного з перших радіокерованих роботів.

У грудні 1938 року Август Губер представив результат своєї десятирічної праці – людиноподібного робота під назвою "Машінменш" (Людиномашина).

Преса тих часів називала його ідеальним. Зріст "Машінменша" становив 2,25 метра, вага – 200 кілограмів.

Як повідомляла тогочасна віденська газета Das interessante Blatt, захоплено описуючи винахід швейцарця, "Maschinenmensch" був "навчений" подавати вогонь до сигарети і навіть сам умів… курити.

Популярні новини зараз
Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня Побутовим споживачам пригрозили відключенням електроенергії: хто у "чорному списку" Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто
Показати ще

Він дистанційно виконував команди за допомогою безпроводових сигналів на відстані 30 кілометрів. Робот умів пересуватися вперед і назад, рухати обома руками, кивати головою, ворушити губами і називати своє ім’я.

Поняття "робот" у значенні автоматичного механізму, який замінює важку працю людини, з’явилося щойно у 1920-х роках з легкої руки чеського письменника Карела Чапека. Фантазію літератора майже одразу почали втілювати в життя тодішні винахідники, які намагалися створити таку фантастичну машину, використовуючи передові на той час технології.

Ряд роботів, керованих через радіо, сконструював і побудував в Австрії інженер Август Губер. Його роботи ходили, рухали головою і руками, блимали, курили, розмовляли по телефону.

Багато конструкторыв в ті роки віддали данину ідеї створення штучної електромеханічної людини - могутнього і покірного слуги свого господаря. Більшість всерйоз вважали, що саме такі роботи і замінять у майбутньому людей на заводах і фабриках. Однак надалі стало ясно, що подібні роботи - це поки, по суті, такі ж іграшки, якими були андроїди XVIII століть.

Нажаль, Друга світова війна перервала плани Августа Хубера щодо подальшого вдосконалення своїх роботів. Але інженер з електротехніки Пітер Стьюер продовжував роботу Хуберса з його SABOR IV 1947 року і розробляв SABOR V і відповідав за оновлення радіообладнання та іншої електроніки.

Нагадаємо, яким був перший позашляховик Porsche.

Як повідомляв портал "Знай.uа", у Польщі вперше стали використовувати нафту для освітлення вулиць. Нафта надходила з району Карпат.

Також "Знай.uа" писав, про 10 найдивніших винаходів з минулого.