В єгипетському місті Гіза легендарний великий Сфінкс було побудовано взагалі не для прикраси. Міжнародна група археологів виявила доказ того, що дане будівництво поруч з пірамідами несло в собі особливу "астрономічну і релігійну причину". Хоча повна історія його зведення поки невідома.

Про цю історію розповідає одне з європейських наукових видань.

Вчені вже давно висувають теорію про те, що древні архітектори випадково знайшли вапнякову скелю, яка цілком підходить і створили з неї відомий на весь світ пам'ятник. Але все б нічого, однак єгиптолог Захі Хавасс вважає, що ця теорія хибна.

Великий Сфінкс у Гізі, фото: gettyimages

Команда дослідників за допомогою камери, поверненою до обличчя Сфінкса, простежили захід Сонця в дні весняного рівнодення – 21 і 22 березня. Виявилося, що Сонце під час заходу "вміщається" в виїмку правильної геометричної форми, розташованій над правим плечем Сфінкса. В дні літнього сонцестояння 21-22 червня, Сонце заходить по прямій лінії строго між пірамідами Хеопса і Хефрена.

Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня Побутовим споживачам пригрозили відключенням електроенергії: хто у "чорному списку" "Київстар" попередив українців про небезпеку: що треба знати Українцям 60+ нададуть грошову допомогу, можна запросити рідних: як подати заявку

Історики прийшли до висновку, що місце будівництва і форму Сфінкса були обрано не випадково, а мали велике значення для стародавніх єгиптян. На берегах Нілу в той час існував культ Ра – бога Сонця, можливо скульптура Сфінкса стала даниною цьому божеству.

Вік Сфінкса, за підрахунками вчених, може становити близько 4500 років. Вважається, що обличчя статуї має риси фараона Хефрена. Існують версії про те, що під Сфінксом можуть ховатися таємні ходи і печери, але знайти підтвердження цьому поки не вдалося.

Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше

Нагадаємо, їсти, щоб еволюціонувати — неандертальці виявилися талановитими дієтологами.

Як повідомляв Знай.uа археологи знайшли унікальні годинники, "повелителю часу" понад дві тисячі років.

Знай.uа писав, Храм Будди тисячоліття ховався від допитливих очей, масштаби знахідки вражають.