Днями у Києві підвищилася вартість проїзду в громадському транспорті. Тепер, щоб покататися в підземці на роботу і назад, доведеться розщедритися на 10 гривень. При цьому метрополітен продовжує прибирати з ужитку жетони, але його «прощальна гастроль» все триває. Ну, і питання з метро на Троєщину вже давно стале риторичним.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяРозкрити більш детально ситуацію, що склалася у столичному метро ми попросили радника начальника КП «Київський метрополітен» Наталію Макогон.
- Першою станцією, яка повністю відмовиться від жетонів буде «Кловська». Чому?
- Ця станція краще за інших підходить для тестування. Там регулярний і постійний пасажиропотік. При тому люди в більшості своїй жителі столиці, тому робити висновки найкраще з цієї станції. Наприклад, на «Вокзальній» проводити якісь експерименти ми ніколи не будемо.
- І коли «Кловська» позбудеться жетонів?
- Ми плануємо стартувати на початку серпня.
- Які будуть наступні станції, які повністю перейдуть на електронну оплату?
- Для початку ми зробимо висновки по «Кловській». Подивимося, з якими труднощами зіткнулися пасажири, якщо зіткнуться. Що слід змінити або поміняти. І після цього цілком можливо це будуть станції з подібним пасажиропотоком: «КПІ» або «Університет».
- Ви можете точно сказати, коли з київського метро повністю зникнуть жетони?
- Жетони йдуть дуже активно. Але за один день повністю відмовитися від них не вийде. Зараз 40% пасажирів продовжують ними користуватися. Ми зробили висновок, що найчастіше люди купують жетони за традицією. Ось звикли вони до цього і все тут.
Сподіваюся, що повністю відмовитися від них у нас вийде до кінця року, як ми і планували.
- З підвищенням тарифу, метрополітен нарешті буде покривати свої витрати?
- Зараз собівартість однієї поїздки в метро становить 5 гривень 60 копійок. Цю різницю гарантувало покрити місто. А ті гроші, які будуть зароблені, підуть на покриття комунальних платежів і заробітних плат працівникам.
- Чи буде в подальшому підвищення тарифів?
- Зараз складно сказати. Метрополітен почне повноцінно працювати за новими тарифами тільки з 1 вересня. До цього у пасажирів є ще можливість обміняти старі жетони на нові, і їздити по старій вартості.
- Наталя, п'ята лінія метро - міф чи реальність?
- Можу сказати наступне: проект метро на Виноградар зараз проходить державну експертизу. Найближчої осені пройдуть прозорі торги, і хто їх виграє, той і приступить до роботи.
Також зараз оголошен тендер на проект будівництва метро на Новобіличі. Це буде наступна станція після «Академмістечка». Те, що подібна станція полегшить життя пасажирам - безумовно, але при цьому вона дуже допоможе і метрополітену. Нам вкрай необхідно там депо! Червона гілка сама завантажена, тому депо нам буде в допомогу.
- І все ж метро на Троєщину бути чи не бути?
- На сьогоднішній день Київ підписав Меморандум з китайською компанією China Railway International Group, за яким іноземці виступають в якості підрядника. Також в їх завдання входить проектування, закупівля і будівництво. Зараз вони прикидають, в яку суму це може їм обійтися. Нам залишається тільки чекати.
Нагадаємо, раніше ми повідомляли про те, що Кличко розігнався будувати метро не тільки на Троєщину.