ДП «Агентство закупівель у сфері оборони», яке створив та очолив автор реформи Арсен Жумадилов, має право на отримання комісійних з кожної закупівлі – 0,4%.

Звичайна логіка підказує, що там, де є комісія посередника, там завжди посередник намагатиметься не лише збільшувати кількість угод, а й збільшувати ціну товару чи послуги, вважає політолог, директор Інституту соціально-політичного проектування "Діалог" Андрій Міселюк.

Для того, щоб перевірити, чи справді комісійні спонукали Агентство Жумадилова вдатися до завищення цін, політолог проаналізував тендер, що вже став дуже відомим у мережі, на закупівлю харчових комплектів.

В умовах тендеру записано, що Агентство чомусь відмовилося від забезпечення постачальниками виконання контракту, а за його невиконання немає відповідальності. А на відміну від Держдепартаменту держзакупівель МО, який обвинувачується у корупції, нове Агентство не висуває вимог до наявності досвіду у постачальників.

«Також Агентство стало настільки щедрим, що одразу дає постачальнику половину грошей за три місяці роботи. І це теж щось новеньке. Немає відповідальності і за несвоєчасне постачання продовольства», - зазначив Миселюк.

Популярні новини зараз
Мобілізують через помилку: що треба знати перед візитом до ТЦК Абоненти Vodafone залишаться без зв'язку: кому потрібно терміново замінити SIM-картку Військовозобов'язаним дали час до 5 лютого: що треба встигнути Порошенко в Штатах шкодить Україні: дратує республіканців нагадуванням, як «зливав» Трампа на користь Гіларі Клінтон, - експерт
Показати ще

Він вважає, що умови тендеру виписані під конкретного постачальника, тому що в умовах конкурсу зазначено, що претенденти мають мати 25 приміщень у зонах доставки. Тобто від решти учасників потрібно, щоб вони спочатку такі приміщення взяли в оренду чи збудували і лише потім йшли на конкурс, який вони можуть і не виграти.

«Очевидно, ринок постачання продовольства зараз знову на етапі перерозподілу: до МО прийшли нові люди, тому й постачальники вимагали змін – собі на користь. Зараз цей ринок підгортає великі роздрібні торгові мережі. Саме вони мають і продукти, і розвинена логістика. Тож умови тендерів прописують саме під них. Але де тут прозорі та рівні правила гри?», - каже Миселюк.

Також він наводить дані про те, що умови передбачають збільшення видатків держави на приготування їжі зі 107 до 137 гривень на кожен харчовий комплект. Тобто витрати миттєво зросли більш як на 30%. А це сотні мільйонів гривень із бюджету плюс додаткові комісійні Агентства Жумадилова.

«Йдучи назустріч обраним постачальникам, Агентство добровільно відмовилося від штрафів за непостачання товарів, що раніше становило 100%. Що було цілком логічно: не привіз товар – поверни гроші. Тепер так: не привіз товар – та й хрін з ним. А якщо привіз, але не вчасно, штраф раніше становив 20%, тепер і його не буде. Та й аванс на три місяці – ноу-хау: оскільки великі мережі не хочуть вкладати в закупівлю власні гроші, Жумаділов погодився вкладати державні», - заявив експерт.