На сьогоднішній день немає жодної передумови для різкого зростання вартості продуктів харчування. Про це повідомив експерт аграрних ринків Ігор Остапчук. Пише УНН.

"Наразі, в Україні немає передумов для стрімкого зростання цін на продукти харчування. І хоча протягом останніх декількох тижнів ми спостерігали суттєве зростання цін, наприклад, на капусту - +63% протягом останнього місяця, найближчим часом цінові показники стабілізуються. Це відбудеться у зв'язку із скороченням купівлі цього овоча споживачами", — сказав він.

Також, за словами Остапчука, в Україні ціни на найдоступніші соціальні товари необґрунтовано завищено.

Читайте також: Українці стали їсти менше риби і молочних продуктів

"На фоні девальвації та інфляції достатньо важко сказати, які саме ціни є необґрунтовано завищеними, проте учасники ринку роздрібної торгівлі відмічають тенденцію необґрунтовано завищених цін на найдоступніші соціальні товари. Адже, на фоні падіння купівельної спроможності населення, попит на них суттєво збільшився", — повідомив експерт.

Популярні новини зараз
Нічого повертати не потрібно: податкова скасує українцям всі борги, але є умова Хотіли допомогти, але опиняться в армії: ТЦК наказали мобілізувати всіх добровольців із груп ППО Доведеться сидіти на хлібі і воді: основні продукти харчування в Україні різко здорожчають восени - що найбільше "Холодний душ" від ПриватБанку: українцям масово блокують доступ до грошей - є лише кілька днів
Показати ще

За словами Остапчука, сезонність та курс валют — основні фактори, які вплинуть на цінові показники овочів та фруктів восени.

"Найближчими місяцями на здорожчання овочів та фруктів буде впливати фактор сезонності, тобто зменшення обсягів пропозиції товару на ринку, а також курс валют, якщо ми говоримо про імпортну продукцію в міжсезонний період", — повідомив він.

Також, експерт додав, що слід відокремлювати чинники впливу на цінові показники в залежності від товару.

"Залежно від продукту фактори впливу на ціну відрізняються. Здебільшого головним фактором виступає співвідношення попиту та пропозиції, а також собівартість. Якщо ми говоримо, наприклад, про овочі, то ціна формується під впливом внутрішнього співвідношення із урахуванням собівартості та загального стану якості товару. Якщо про ринок зерна — під впливом попиту і пропозиції на міжнародному ринку", — сказав він.