Реєструвати бізнес стане простіше. Про це цього тижня повідомив міністр юстиції Павло Петренко. За його словами, час реєстрації тепер скоротиться до 24 годин. Такого результату вдалося досягнути завдяки під'єднанню Пенсійного фонду, Державної служби статистики і Державної фіскальної служби до єдиної електронної системи реєстрації суб'єктів підприємництва.

- Такого роду нововведення — це банальне окозамилювання перед виборами. Є повно нагальних проблем у роботі податкової і підприємців, - говорить "Знай" економіст Владислав Загородній. Він розповідає, які реформи необхідні для вітчизняних бізнесменів.

Як зараз реєструють свої підприємства бізнесмени? Що для цього потрібно?

- Зараз для того, аби зареєструватися підприємцем, треба піти до держреєстратора із паспортом й ідентифікаційним кодом. Держреєстратор зазвичай знаходиться в міській адміністрації. Там пишуть заяву, сплачують 34 гривні за виготовлення свідоцтва підприємця. Через три дні йдуть у районну податкову інспекцію. Там на підприємця заводять справу й реєструють. Запропонують схему оподаткування. І це все.

Чому ви скептично оцінюєте зміни в механізмі реєстрації підприємців?

Популярні новини зараз
Одні поїдуть, інші не доживуть: як зміниться Україна у найближчі 15 років Два тарифи на воду: нові ціни встановили для мешканців багатоповерхівок та приватного сектору Українські пенсіонери отримають по 500 гривень "бонусу": хто у списку "літніх" щасливчиків Як в інших країнах звикли підтирати попу і чому на нас дивляться, як на дурнів: вся справа в культурі
Показати ще

- Скорочення часу на реєстрацію підприємництва — це окозамилювання перед виборами. Адже це по суті просто обмін даними між кількома підрозділами. Зараз скрізь є інтренет, тому надсилання файлів із даними по інтернету — це не реформа, а вимога часу. Натомість справжніх реформ немає.

Читайте також Нацбанк пом'якшив валютні обмеження

Що потрібно було б зробити замість скорочення часу реєстрації підприємців?

- Краще у мінюсті спростили б закриття підприємства. Бо для цього зараз потрібно обійти 12 кабінетів, у кожному з яких сидить податковий інспектор. Зазвичай ці кабінети працюють не щодня, а тричі на тиждень. Інспекторів немає на місцях, бо їм треба покурити, попити чаю тощо. Утворюються великі черги під їхніми кабінетами.

Чому потрібно обходити так багато кабінетів?

- Бо так безглуздо побудована система. І цього чомусь ніхто не міняє. Всі мають проходити інспектора по землі та виноградарству, навіть, якщо бізнес із цим зовсім не пов'язаний. Наприклад, таксисту, аби закрити своє підприємство, треба піти до земельного інспектора. Вистояти чергу. Коли потрапить в кабінет, йому просто поставлять підпис на обхідному листку. Потім треба піти до інспектора з виноградарства й теж поставити відмітку.

Які ще є нагальну труднощі в роботі Фіскальної служби?

- Найбільша проблема, що нічого не змінилося. Працюють старі люди, і з старим мисленням і підходами до своєї роботи. Реформаторів серед них немає. Ніякої люстрації там не було. Змінили, звісно, деяких керівників, але це ні на що не впливає. Наприклад, взяли керівника податкової з Херсону, який працював за правління регіоналів, і поставили його в Черкаси. Також дуже погано, знову починають працювати схеми, які були популярні за правління Януковича.

Які саме?

- Їх багато. Одна з них — це переслідування деяких підприємців. Список надсилають із Києва в області й тут починають придератися. Навіть якщо сплачені основні податки, можна знайти до чого причепитися.

Чиновники із Кабміну часто анонсують масові скорочення податківців. Вони потрібні?

- Справді штати податківців роздуті. Але там всі зайняті. Проблема в тому, що працівники цього відомства роблять багато механічної роботи — звіряти реєстри, проводити перевірки, нарахування штрафів, штампування штрафів тощо. Якщо підійти із розумом до оптимізації роботи податкової, то можна було б справді скоротити більшу частину працівників, їхню роботу перекласти на електронні системи.

Як це зробити?

- Зараз у світі є багато вдалих прикладів роботи фіскальної служби. Думаю, не варто винаходити велосипед. Достатньо просто запозичити успішний закордонний досвід.