Українцям відкрили очі на "брудний бік" виборів, які останніми днями перетворилися на справжню війну між опонентами Петром Порошенком та Володимиром Зеленським.

Порошенко і Зеленський
Порошенко і Зеленський

Про це повідомляє the Бабель та публікує дані розслідування з приводу замовних матеріалів та їх вартості.

У повідомленні йдеться, що в середині березня 2019 року Facebook розкрив дані про тих, хто платить за політичну рекламу в соцмережі. Журналіст theБабеля Євген Спірін перевірив політичні пабліки, які частіше за інші пропонував Facebook у найактивніший період передвиборчої кампанії.

До списку потрапили офіційний акаунт Петра Порошенка, два пропрезидентські пабліки та п'ять сторінок із "чорним" піаром проти його головних суперників на виборах: Юлії Тимошенко, Анатолія Гриценка та Володимира Зеленського. 

У моніторинг журналістів потрапили вісім популярних політичних сторінок. На трьох з них — "Успішна Україна", "Порошенко2019" і офіційному акаунті президента — адміністратори агітували голосувати за Порошенка та постили позитивні відео про нього. 

Проти Зеленського

Пабліки "Цинічний Бандера", "Міністерство бариг", "Зрада\перемога", "Жовта стрічка", "Бойкот партії регіонів" активно наповнювалися напередодні першого та перед другим туром. За цей час на кожній зі сторінок вийшло від 25 до 30 відеороликів з антирекламою Тимошенко, Гриценка та Зеленського. 

Володимир Зеленський

"Чорні" рекламні кампанії проти Зеленського між двома турами виборів можна розділити за тематикою і складністю виробництва.

— З 3 по 9 квітня в пабліках з'явилося багато відео з обвинуваченнями кандидата в наркоманії. Ролики монтували з різних виступів Зеленського.

— З 11 по 14 квітня на сторінках публікували професійно зроблені ролики, де Зеленського знову звинувачували в наркоманії.

Але основна теза цієї хвилі — співробітництво кандидата з Росією і готовність здати Україну Володимиру Путіну. У роликах використовували справжні кадри обстрілу окупованого Донецька, відео з випусків новин і сценки з актором, схожим на кандидата. Виробництво одного такого ролика, за оцінками експертів, може коштувати від декількох тисяч до декількох десятків тисяч доларів. 

Виконавці

У розділі "Інформація від рекламодавця" зазначений номер телефону. У Telegram за ним зареєстрована Ганна Сіпачова, місцем її роботи зазначено відоме українське цифрове агентство Postmen. 

У Postmen від офіційних коментарів з цього приводу відмовилися.

Нагадаємо,  виборчі пристрасті напередодні другого туру досягли апогею. 

Як повідомляв раніше Знай.ua, українців на дебати Порошенка з самим собою звозили за списками.

Також Знай.ua писав про те, що у офіційному Instagram канцлера Німеччини Ангели Меркель стався конфуз.