За даними НАСА, їх космічний апарат Кеплера був розроблений для пошуку екзопланет, та нових зірок. На щастя, той самий дизайн робить його ідеальним для виявлення інших астрономічних перехідних - об’єктів, які з часом світлішають або тьмяніють. Новий пошук архівних даних Кеплера виявив незвичайне надрив від невідомого раніше карликової нової. Система загорілася на 1600 разів менше ніж за добу, і тепер повільно згасає.

Зоряна система, про яку йдеться, складається з білої карликової зірки з коричневим супутником карлика, приблизно на одну десяту частину масивної, як білий карлик. Білий карлик - це залишене ядро ​​старечої зірки, схожої на Сонце, і містить у своєму розпорядженні матеріалом про землю, яка має велике значення для Землі. Коричневий карлик - це об'єкт масою від 10 до 80 юпітерів, який занадто малий, щоб піддатися ядерному синтезу.

Коричневий карлик об'їжджає білу карликову зірку кожні 83 хвилини на відстані лише 250 000 миль (400 000 км) - приблизно на відстані від Землі до Місяця. Вони настільки близькі, що сильна гравітація білого гнома знімає матеріал з коричневого карлика, висмоктуючи його суть, як вампір. Позбавлений матеріал утворює диск, як він спірально спрямований до білого карлика (відомого як нарощувальний диск).

Точно випадково Кеплер дивився в правильному напрямку, саме тоді коли ця система пережила супер-вибух, зростаючи більш ніж у 1000 разів. Насправді Кеплер був єдиним інструментом, який міг це засвідчити, оскільки система на той час була занадто близькою до Сонця з точки зору Землі. Швидка каденція спостережень Кеплера, що беруть дані кожні 30 хвилин, мала вирішальне значення для виявлення кожної деталі спалаху.

Подія залишалася прихованою в архіві Кеплера, поки її не визначила команда під керівництвом Райана Ріддена-Харпера з Інституту космічного телескопа (STScI), Балтімор, штат Меріленд, та Австралійського національного університету, Канберра, Австралія.

Твоєї бабусі потрібно лише 90 грн: найпростіші тарифи від Київстар, lifecell та Vodafone В Україні пенсії рахуватимуть за однією формулою: у кого виплати будуть більше 10 тисяч Чужі борги можуть стати вашою проблемою: "Нафтогаз" дивує українців "сюрпризами" З 1 травня доведеться виживати без допомоги: кому перестануть виплачувати субсидію

У певному сенсі ми виявили цю систему випадково. Ми спеціально не шукали супер-спалаху. Ми шукали будь-який перехідний характер - сказала Рідден-Харпер

Кеплер зафіксував всю подію, спостерігаючи повільний підйом яскравості з подальшим швидким посиленням. Хоча раптове освітлення прогнозується теоріями, причина повільного початку залишається загадкою. Стандартні теорії фізики накопичувальних дисків не передбачають цього явища, що згодом спостерігалося у двох інших супер-спалахах карликової нової.

Ця ілюстрація показує нещодавно відкриту карликову систему Nova, в якій біла карликова зірка витягує матеріал із коричневого супутника-карлика. Матеріал збирається в накопичувальний диск до досягнення переломної точки, внаслідок чого він раптово збільшує яскравість. Використовуючи архівні дані Кеплера, команда спостерігала раніше небачене та незрозуміле поступове посилення, що супроводжувалося надвибухом, в якому система прояснилася на 1600 разів менше, ніж за день. Фото: НАСА та Л. Хустак (STScI)

Ці карликові нові системи вивчаються десятиліттями, тому помітити щось нове досить складно. Ми бачимо нарощування дисків у всьому світі - від новоутворених зірок до надмасивних чорних дір. Тому важливо їх зрозуміти - сказала Рідден-Харпер.

Теорії припускають, що супер-спалах викликається, коли накопичувальний диск досягне точкової точки. У міру накопичення матеріалу він збільшується в розмірах, поки зовнішній край не відчуває гравітаційного резонансу з орбітою коричневого карлика. Це може викликати теплову нестабільність, що призведе до перегріву диска. Дійсно, спостереження показують, що температура диска піднімається з приблизно 5 000–10 000 ° F (2700–5 300 ° C) у нормальному стані до високих 17 000–21 000 ° F (9,700–11700 ° C) у пік супер- вибух.

Цей тип карликової нової системи є відносно рідкісним, їх відомо лише близько 100. Індивідуальна система може проходити роками або десятиліттями між спалахами, що робить викликом впіймати її в акті.

Виявлення цього об'єкта породжує надії на виявлення ще більш рідкісних подій, прихованих у даних Кеплера - сказав співавтор Armin Rest з STScI

Команда планує продовжувати видобуток даних Kepler, а також даних іншого мисливця за екзопланетами, місії Transmite Exoplanet Survey Satellite (TESS), у пошуках інших перехідних процесів.

Постійні спостереження Kepler / K2, а тепер і TESS, за цими динамічними зоряними системами дозволяють нам вивчити найдавніші години спалаху, часову область, яку майже неможливо дістати з наземних обсерваторій - сказав Петро Гарнавич Університет Нотр-Дам в Індіані

Нагадаємо, раніше астрономи Каліфорнійського Університету (UCLA) відкрили унікальні об’єкти, які знаходяться поблизу центру нашої галактики

Як повідомляв портал "Знай.ua", Астронавти NASA (Національне управління по аеронавтиці і дослідженню космічного простору) зробили фотографію моменту сходження диска Сонця над поверхнею Землі.

Також "Знай.ua" писав, що рибі для життя потрібний кисень, як і людям. Тому у відкритому космосі вижити б вони не змогли. Але у космос рибки таки літали.