Дослідники з Університету Лондона (University of London), Великобританія систематизували всі можливі причини випивати спиртні напої. Таким чином, вони створили зрозумілу структуру мотивації.

Результати дослідження опубліковані в журналі "Scientific Reports".

Керівники дослідження Еммануель Куні (Emmanuel Cunei) і Сара Калінан (Sarah Kalinan) стверджують, що розуміння мотивації в даному питанні важливіше, ніж причина. У своєму експерименті вчені опитали 746 дорослих людей, як випивають регулярно, так і тих, хто п'є спиртне 1-2 рази на рік і тільки у свята.

Робота вчених називається Мотиваційна модель вживання алкоголю (Motivational model of drinking alcohol). Так, відповідно до моделі, були обчислені і всі інші фактори - такі як генетика, особистість або навколишнє середовище - є всього лише причинами і формують подальші мотиви. За словами авторів роботи, всі мотиви вживання алкоголю потрапляють в одну з 4 категорій мотивації.

1. Для створення або поліпшення настрою. Подібна мотивація зазвичай властива підліткам і молодим людям (при досягненні зрілого віку це найчастіше проходить), а також екстравертів та імпульсивним або агресивним персонам.

Популярні новини зараз

Зеленська у день народження чоловіка показала несподіване фото: "Коханий"

Нова кохана колишнього Ані Лорак показала їхнє сімейне щастя - двоє "діток"

У лісі під Львовом оселився безхатько, боляче дивитися: "Дружина померла, доньки вигнали"

Замість Нікітюк на роль Холостячки запропонували колегу Мішиної, українки красуню не оцінили: "Не вписується"

Показати ще

Цей типаж хоче відчувати себе п'яним, щоб підняти настрій. Але є й інші, більш небезпечні наслідки, до яких призводить така мотивація: у людини прокидається схильність до ризикованих дій. Якщо він піддається такому імпульсу, наслідки можуть бути плачевними.

2. Причини, пов'язані з соціальним аспектом. У такій моделі вживання алкоголю тісно пов'язане з соціальним аспектом (в різних культурах і країнах різна культура пиття) і, як правило, призводить до помірного вживання алкоголю. Прикладами такої мотивації може бути вживання спиртного на ділових зустрічах, домашніх і робочих застіллях, різних святах тощо.

Дослідники вважають, що в таких випадках знизити загальне споживання алкоголю можливо, зосередившись на соціальній політиці на державному рівні: пропагувати здоровий спосіб життя, повідомляти про шкоду регулярного вживання алкоголю.

3. Забутися, щоб тимчасово піти від проблем. Люди, які випивають з таких мотивів, часто мають більш високий рівень невротизма і занижену самооцінку. Вони вдаються до алкоголю при тривогах і депресії.

Не дивно, що в таку групу частіше входять жінки, вони ж, як правило, мають більше проблем, пов'язаних з алкоголем.

4. Щоб "вписатися" в компанію, відповідати оточенню. Такі люди зазвичай п'ють менше в порівнянні з представниками з вищеописаних груп. Найчастіше вони можуть потягувати 1 келих вина цілий вечір. Або взяти фужер шампанського лише для тосту.

Зазвичай такі люди просто тримають в руці напій протягом усього вечора, так і не зробивши ні ковтку - така поведінка дозволяє відчувати себе як всі і не виділятися з натовпу.

Незважаючи на вищевказані мотиви, дослідники не зменшують вплив інших важливих чинників у розвитку алкоголізму. Є конкретні генетичні фактори, які роблять деяких людей більш схильними до розвитку залежності від алкоголю. Згідно з даними декількох наукових робіт, в сім'ях, де батьки мали досвід вживання наркотиків або спиртного, діти стають залежними від цих шкідливих звичок в 6 разів частіше.

Ще один важливий фактор - ранній контакт з алкоголем. Результати дослідження показують, що у людей, які почали вживати алкоголь до 15 років, частіше відзначають алкоголізм.

На думку вчених, використання наведеної моделі дозволить удосконалити методи лікування і психотерапії і буде сприяти зниженню рівня вживання алкоголю серед пацієнтів.

Нагадаємо, раніше інформаційний портал "Знай.ua" писав про те, що алкоголь є основним фактором ризику розвитку всіх видів слабоумства. До такого висновку прийшли вчені у Франції.