Група американських вчених з Університету Вісконсін-Медісон провели ряд досліджень з рослинами, вивчили реакцію рослин на подразники, в ході яких зробили сенсаційне відкриття. Так біологи з'ясували, що рослини реагують на подразники подібно тваринам і людям, і теж вміють відчувати біль. Про це повідомив Science Alert.

На думку дослідників, рослини використовують ті ж сигнальні молекули, що і тварини. Проте, від останніх їх відрізняє відсутність нервової системи.

В стресових ситуаціях рослини починають виробляти глутамінову кислоту. В результаті різко підвищується рівень кальцію, який запускає захисні механізми рослини. Це відбувалося в разі пошкодження листя гусеницями. Глутамат передає нервові сигнали і в організмах тварин.

Це нагадує і процеси, що протікають в організмі людини: у момент небезпеки серце б'ється швидше за надходження додаткового кальцію, який викликає посилене скорочення м'язів.

Українці можуть залишитися без опалення та гарячої води: комунальники попередили про ризики Віддавати по 10% від пенсії не доведеться: "Київстар" порадував стареньких бюджетним тарифом Життя стане солодшим без цукру: в Україні супермаркети оновили ціни на сіль, майонез та кетчуп Дніпровська дівчина-хатико повернулася, але тепер вона нападає на людей

На думку ботаніка Саймона Гілроя, рослини використовують щось схоже на нервову систему.

"Ми знаємо, що є ця системна сигналізація, і якщо щось ранить рослину в одному місці, інша його частина запускає свої захисні реакції. Але ми не знали, що стоїть за цією системою", - повідомляє вчений.

Щоб показати все наочно інший ботанік Масацугу Тойота генетично сконструював гірчицю, яка дозволила спостерігати зміни концентрації кальцію в режимі реального часу. Потім в рослину був введений білок, який флуоресціює в присутності кальцію.

Вчені візуалізували клітинні процеси з допомогою зеленого флуоресцентного білка, отриманого від медузи Aequorea victoria.

В лабораторії виросли рослини зі спеціальною мутацією: у разі пошкодження вони починали світитися під променями ультрафіолету.

Коли вчені зрізали лист, вони змогли спостерігати за змінами, що відбуваються в реальному часі. Хвилі світлового потоку поширювалися по рослині зі швидкістю близько міліметра в секунду. На думку дослідників, для рослин цей зв'язок є дуже швидким.

Рана розливає глутамат, який поглинається рецепторами. Вони у свою чергу викликають поширення іонів кальцію, а він включає систему захисту рослин.

Одразу ж після отримання поранення, пошкоджену область направляються захисні гормони. Таким чином, рослина збільшує концентрацію шкідливих речовин у місці поранення. Це робить його неприємним на запах і в деяких випадках несмачним.

Нагадаємо, питна вода зникне у половини людства.

Як повідомляв портал "Знай.uа", вчені пропонують лікувати хронічні болі марихуаною.

Також Знай.uа" писав, вчені назвали причину вимирання неандертальців.