Вчені досліджували тропічні ліси Бразилії натрапили на унікальний вид крихітних жаб. Їх ареал простягається від північних районів Баї, у східній частині Бразилії, на південь до Сан-Пауло. Про це повідомляється у дослідженні біологів з Університету Нью-Йорка, опублікованому в журналі Scientific Reports.

Як повідомили експерти, седлоносна, або гарбузова жаба Brachycephalus ephippium – це крихітна, менше 2 сантиметрів у довжину, отруйна жабка. Амфібії цього різновиду активні протягом дня.

Ці "мікролягушки" володіють незвичайною особливістю — вони вміють світиться в ультрафіолеті.

ПриватБанк без розбору блокує платежі українців: покупки перетворилися на "лотерею" Один день – 1 гривня: "Київстар" підказав як користуватися послугами майже задарма Фруктів не наїмося: який дефіцит чекає Україну Що насправді роблять контролери з вашими лічильниками: чого боятися, а чого не варто

На думку дослідників гарбузові жабки використовують цю здатність або для спілкування з побратимами, або для відлякування хижаків.

Фахівці також припускають, що таким чином жаби привертають увагу самок, оскільки у цього виду жаб немає слуху, щоб можна було зрозуміти шлюбні ігри іншої статі.

Вивчаючи поведінку цих жаб у шлюбний сезон, вчені зробили дивовижне відкриття. Висвітлюючи закоханих жабенят ультрафіолетовою лампою, зоологи виявили, що спини амфібій яскраво світяться.

Флуоресцентні візерунки видно людському оку тільки в ультрафіолетовому світлі, але добре помітні іншим тваринам, — затверджує Сандра Гутт з Нью-Йоркського університету Абу-Дабі. — Можливо, земноводні використовують їх як сигнали зв'язку з іншими гарбузовими жабами або таким чином посилюють свою апосематичне забарвлення, попереджаючи потенційних хижаків про токсичність.

Дослідники встановили, що джерело флуоресценції лежить в шкірній кістці голови і спини, видимої через особливо тонку шкіру.

На цих ділянках відсутність темних пігментних клітин дозволяло світлу легко проникати крізь шкірні покриви, відбиваючись від флуорисцируючих кісток у вигляді блакитно-білих плям.

До речі, у деяких видів папуг і павуків є подібні люмінісцентні здібності, які відіграють важливу роль у сексуальному спілкуванні.

Нагадаємо, найсамотніша жаба у світі на ім'я Ромео знайшов свою Джульєтту. Останні десять років біологи з усіх сил намагалися не дати загинути рідкісному виду болівійських водних жаб.

Як повідомляв портал "Знай.uа", жахливий грибок тероризує планету. Внаслідок зараження страшна хвороба може знищити популяцію земноводних у всьому світі.

Також "Знай.uа" писав, вчені наблизилися до перемоги над найсильнішою отрутою.