В скелях Гренландії дослідники з Університету Упсали в Швеції натрапили на скарбницю мікроскопічних скам'янілостей тварин віком понад півмільярда років.

Як зазначили вчені, відкриття допоможе більше дізнатися про Камбрійський Вибух.

На початку кембрійського періоду на Землі сталося різке зростання різноманіття багатоклітинних організмів — так званий кембрійський вибух. Однак до розуміння деталей цього процесу нам поки далеко.

Дарвін свого часу назвав цей період тим фактом, який не вкладається в його теорію поступових еволюційних змін.

Тарологиня розповіла, чи впораємося ми із російськими "Цирконами" Готуйте гаманці: українцям за лічені дні підвищать тарифи на комуналку, що подорожчає Зміна ціни на електроенергію: у НКРЕКП зробили заяву для споживачів Замість відключення – щоденна пеня: комунальники попередили боржників

Близько 541 млн років тому земні неглибокі моря насичені життям, і з'явилися перші сучасні екосистеми — тваринне і рослинне життя. На це вказують знахідки вчених, наприклад, мікроорганізми, що збереглися в сланці, знайденому в канадських Скелястих горах.

Тепло, вироблене тектонічною активністю за останні 500 мільйонів років, кілька разів розтопило гренландські породи, знищивши більшу частину скам'янілих доказів існування організмів з кембрійського періоду.

Фахівцям вдалося відшукати збережені зразки зі слідами стародавнього життя. Породи заповнені крихітними закам'янілими рештками, більшість з яких менше міліметра в довжину. Серед інших корисних копалин — збереглися гачкоподібні зуби пріапулідних черв'яків, які хижаки використовували у пошуках здобичи.

"Величезне різноманіття мініатюрних скам'янілостей тварин означає, що люди тільки почали вивчати поверхню забутого ресурсу. Вже ясно, що це відкриття допоможе змінити погляд на тварин, які повзали і плавали серед ранніх кембрійських морів понад півмільярда років тому", — розповів дослідник Себастьян Віллман.

Нагадаємо, американські вчені виявили скам'янілості величезних гіперкарніворів – гігантських м'ясоїдних хижаків, які полювали на слонів і бегемотів.

Як повідомляв портал "Знай.uа", знайдений унікальний зразок шкіри стародавньої рептилії. Зразок тканин належав невеликому динозаврові, який жив 100 мільйонів років тому.

Також "Знай.uа" писав, виявили величезну кількість останків птерозавра при розкопках в регіоні Дамухи провінції Сьєнфуегос в центральній частині острова.