Американські вчені під керівництвом Джорджа Лаудера з Гарвардського університету запропонували поліпшити аеродинамічні характеристики крила літака, покривши його поверхню невеликими лусочками, за формою повторюють геометрію луски акули.

Зміна геометрії крила літака — один із способів поліпшити його аеродинамічні характеристики; зокрема, це дозволяє зменшити силу опору повітря і збільшити підйомну силу.

Потрібного ефекту може призвести як використання додаткових елементів, так і модифікація геометрії поверхні крила.

Такі зміни не потребують додаткових джерел енергії та покращують аеродинаміку крила тільки за рахунок взаємодії потоку повітря з поверхнею крила.

Популярні новини зараз
Платити по 2,64 грн за кВт будуть не всі: якими будуть травневі платіжки за світло Змії пішли в атаку на українців: як запобігти укусам і чи існує ефективний антидот Отримаєте менше – не дивуйтесь: Пенсійний фонд попередив про зміну розміру субсидії Чому в СРСР будували 5- та 9-поверхівки - ви навіть не здогадуєтеся, у чому "секрет"
Показати ще

Як правило, такі аеродинамічні елементи, засновані на зміні напряму повітряних потоків і формування в них невеликих вихорів.

Проаналізувавши фотографії лусочок, вчені побудували тривимірну модель і надрукували штучні елементи аналогічної форми з фотополімеру на 3d-принтері.

Такими штучними лусочками автори роботи покрили модель крила літака, вишикувавши в один або чотири ряди вздовж крила.

Виявилося, що використання лусочок дійсно призводить до одночасного зниження аеродинамічного опору і збільшення підйомної сили.

Така поведінка вчені пояснюють механізмом, який включає в себе два процеси. По-перше, відбувається розподіл об'ємів повітря в області за кожною лусочкою, що призводить до утворення неоднорідного розподілу тисків і збільшення ефективності засмоктування повітря.

Раніше портал "Знай.uа" повідомив про акул проти Трампа.