Вчені виявили в ДНК людини особливий ген, який відповідає за розвиток мозкових тканин. При цьому ген NOTCH2NL немає або не діє в мозку мавпи. Результати даного дослідження були опубліковані в журналі Cell.

Вчений Девід Хаусслер з університету Каліфорнії в Санта-Крузі Америки оприлюднив дані свого дослідження, які свідчать, що людський мозок характеризують дві відмінні риси: великі розміри і повільний розвиток нервової системи в материнській утробі.

Відомо, що геноми людини і шимпанзе збігаються на 99%, але з'ясувалося, що їхня нервова система розвивається по-різному. У людини виявлено додатковий, раніше невыявленный ген NOTCH2NL. Він відповідає за розвиток нейронів і тканин мозку у зародка ссавців. Цей же ген не працює або відсутня в мозку шимпанзе, горил і інших приматів.

Дослідники вважають, що даний ген утворився в ДНК людини 3-4 мільйони років тому випадково. Однак завдяки йому в мозку людей сформувався новий ділянка ДНК, який змінив програму розвитку нервової системи.

У ході дослідження вчені проводили ряд експериментів, у тому числі зі стовбуровими клітинами генетики видалили ген NOTCH2NL. В результаті нервові клітини стали швидше розвиватися і рідше ділитися.

Червень принесе не лише тепло, а й гроші: хто отримає нову пенсію Перерахунок пенсій з 1 травня: чого чекати стареньким Потрібно встигнути: українцям, з квитанціями за світло на руках, назвали важливу умову Зайвий раз не помиєшся: з 1 травня піднімають ціни на водопостачання – скільки заплатимо

Як повідомляв раніше портал "Знай. ua" чому, незважаючи на постійне оновлення клітин, наш організм старіє? В яких органах регенерація йде швидше і повільніше всього і як можна використовувати дані про клітинному обміні для продовження життя людини?

"В нашому організмі є клітини, які швидко оновлюються, і є живучі, які не замінюються взагалі. Виходить великий розкид: одні - на все життя, інші - лише на пару днів. Ми досліджуємо причини, що визначають таке розходження", - розповідає професор Гарвардської медичної школи, керівник лабораторій з досліджень в області старіння Вадим Гладишев.