Глобальне потепління не обіцяє нам нічого доброго. Танення льодовиків, спровоковане їм, призводить до підвищення рівня світового океану і загрожує затопити тисячі міст на узбережжі. Але у цього процесу є і зворотній бік. Льодовики не тільки наближають нас до похмурого майбутнього, але і відкривають двері в минуле. Виявилося, що під багатьма з них зберігаються останки давніх цивілізацій. Так, у Норвегії на місці льодовика виявили предмети, вік яких сягає 6000 років, передає сайт Ймовірно.

Серед описаних предметів – знаряддя праці, зброя і одяг періоду бронзового століття. Завдяки своєрідній консервації під льодом усі артефакти чудово збереглися. Вік багатьох з них сягає 6000 років. З двох тисяч знайдених предметів, поки тільки у 150 вдалося точно визначити час виготовлення. Фахівці впевнені, що знахідки зможуть розповісти не тільки про хід історії, але і про клімат минулих тисячоліть. Раніше британські археологи виявили шматочки барвника, які могли служити крейдою для первісних людей.

Пристосування знайшли під час розкопок стоянки стародавньої в північному Йоркширі. "Крейда" являє собою шматочок охри довжиною 22 мм і шириною 7 мм Під льодовиками Аляски в лютому 2017 року знайшли дві стародавні піраміди. Останні кілька сотень років вони були приховані, але танення крижаного покриву дозволило вченим їх побачити. По своїй архітектурі піраміди схожі з єгипетськими. Відзначається, що льодовики можуть таїти у собі ще чимало сюрпризів. Так, австралійські вчені припустили, що в теплих печерах під крижаним панциром Антарктиди можуть бути невідомі сучасним біологам істоти. Дослідники виявили сліди ДНК водоростей, мохів і безхребетних, причому деякі фрагменти так і не вдалося ідентифікувати.

Раніше портал "Знай.ua" повідомляв про динаміку танення Антарктиди