Вчені розгадали піввікову таємницю масивної зірки

Тепер вченим відомо, що відбувається з зіркою

Група астрономів з Університету Католика дель Норте в Чилі, очолювана Кейчі Онака, використовувала інтерферометр Дуже Великого Телескопа (VLTI) в Паранальській обсерваторії ESO в Чилі для того, щоб картографувати рух речовини на поверхні Антареса.

Відзначимо, що на даний момент це найкраще зображення поверхні і атмосфери зірки, не рахуючи знімків Сонця. Результати були опубліковані в журналі Nature.

"Вже більше п'ятдесяти років вчені намагаються зрозуміти, чому такі зірки, як Антарес, так швидко втрачають масу на фінальній стадії існування. VLTI — єдиний інструмент, що дозволяє точно виміряти рух газу в розширеній атмосфері Антареса. Розібравшись з втратою маси, ми спробуємо зрозуміти, що стоїть за турбулентним рухом", заявив співавтор роботи Кейчі Онака.

Щоб створити таку карту, астрономи використовували три 1,8-метрових допоміжних телескопа Паранальськой обсерваторії та інструмент під назвою AMBER, отримавши окремі знімки поверхні в різних діапазонах інфрачервоного випромінювання. Дані використовували для підрахунку різниці між швидкістю газу в атмосфері на різних ділянках зірки і середньою швидкістю руху газу по зірці в цілому. Підсумки досліджень зафіксовані на карті.

Як виявилося, вчені виявили турбулентність і розріджений газ набагато далі від зірки, ніж передбачалося, і прорахували, що цей рух не могло бути викликане ефектом конвекції — масивного руху речовини, що переносить енергію з ядра зірки до зовнішніх шарів атмосфери. Зафіксовано вченими явище може бути результатом нового, раніше невідомого астрофізикам процесу, який проходить в розширених атмосферах червоних надгігантів, подібних Антаресу.

"Цю техніку спостереження можна буде використовувати для різних типів зірок, щоб з граничною ретельністю вивчити їх поверхню і атмосферу. Раніше таким чином ми могли вивчати тільки Сонце," - зазначає Онака. - “Наша робота виведе астрофізику зірок на новий рівень і відкриє нові горизонти спостереження за зірками".

Раніше портал "Знай.uа" повідомив, що вчені знайшли зв'язок між прибульцями і Стоунхенджем.