У наступному році в Україні повинен був з'явитися другий рівень пенсійної системи, згідно з якою всі працюючі українці до 35 років повинні робити додаткові внески. Проблема не тільки в самій системі, а й уряді, який вигадати все вигадав, ось тільки необхідні пропозиції і законопроект розробити не встигає.

Якщо враховувати, наскільки плачевно сьогодні йдуть справи з демографією України, накопичувальна пенсія могла б стати справжнім порятунком від жебрацької старості. Навіть якщо брати до уваги середню зарплату, близько 8 тисяч, за діючими правилами пенсія складе лише 1,8 тисячі гривень. Це практично на тисячу менше, ніж офіційний прожитковий мінімум, не кажучи вже про реальні потреби, пише "Обозеватель".

Працюючі українці навіть при хорошій зарплаті офіційно можуть забезпечити собі тільки злиденну старість, і виправити це можна тільки за допомогою введення другого рівня системи.

Сьогодні в Україні діє перший (солідарний) рівень, який можемо порівняти зі скринькою для пожертв. Щомісяця працюючі поповнюють її приблизно на 19% від власної зарплати, після чого приходить Пенсійний фонд, вигрібає усе і роздає пенсіонерам. Зарплатної "данини" на всіх не вистачає, тому відсутню беруть із держбюджету. Якщо хоча б один платіж затримується, це на собі відчувають мільйони українців. Так було в минулому липні, коли частина українців майже два тижні сиділа без пенсії.

Другий (накопичувальний) рівень можемо вважати скринькою з грошима, які просто лежать і чекають на своїх вкладників. А щоб заощадження не пропали через інфляцію, їх би інвестували у депозити, цінні папери, нерухомість, фондовий ринок тощо. З одного боку це забезпечує українцям відносно безбідну старість, з іншого - обдаровує українську екноміку додатковим ресурсом.

Аби запустити другий рівень, до справи підключилися Нацкомісія з цінних паперів, народні депутати, Кабмін, профільні експерти, учасники ринку пенсійного страхування. Пропозицію сформували і чомусь зупинилися.

"Закон передбачає, що з 1 січня 2019 року реформа повинна запрацювати. Більш того, це була умова ухвалення реформи 2017 року, яка була прийнята в жовтні. Це означає, що нам сказали неправду. І ті, хто говорив, що вони виконають це зобов'язання, вони нас, м'яко кажучи, обдурили", - розповіла Галина Третьякова - експерт в сфері пенсійного забезпечення.

Співрозмовник в Кабінеті міністрів розповів, що представники МВФ з великою обережністю ставляться до ідеї зробити державу відповідальною за накопичувальні системи: якщо система збанкрутує, бюджет просто не потягне такі витрати. З іншого боку, якщо держава повністю вмиє руки і заощадження потраплять під крило приватних фондів, існує величезний ризик, що кошти просто "пропадуть".

Старший науковий співробітник Інституту демографії та соціальних досліджень Лідія Ткаченко впевнена: ризик, що гроші "не доживуть" до пенсії своїх власників є і в тому випадку, якщо їх довірять державі.

Ще один важливий аргумент - якщо ввести накопичувальні пенсії з 1 січня 2019 го, як це говориться в законі, бо працюючим не старше 35 років доведеться додатково платити з зарплати від 2 до 7%. Платити вони почнуть вже з наступного року, а накопичувальні пенсії отримали б у найкращому випадку через 15 років. Фактично, для багатьох українців такий платіж означав би ще один податок. Щоб пояснити працюючим, що гроші у них не забирають, що вони будуть примножуватися, забезпечать їхню безбідну старість - по-перше, мало часу; а по-друге - недостатньо ресурсів.

Як в Україні працюватиме накопичувальний рівень - поки що одне велике питання. В уряді досі не вирішили: гроші буде зберігати держава або приватні фонди, це буде централізована або децентралізована система. Тому багато українців ризикують не дочекатися виплат в тому форматі і розмірі, на який розраховують.

Нагадаємо, уряд схвалив бюджет на наступний рік.

Як повідомляв портал "Знай.uа", Кабмін посилив вимоги до надання субсидій.

Також "Знай.uа" писав, українцям показали курс долара на 2019 рік, який заклали в проект держбюджету.