Водіїв нарешті почули – Верховна Рада таки спромоглася підтримати закон про "євробляхи". Але цьому передували численні акції протести в урядовому кварталі столиці, де активісти вимагали внести правки у документ, який фактично мало кого влаштовував. Що ж отримали у підсумку та чи таку вигідну пропозицію зробили депутати?

Новий закон про "євробляхи" простими словами

Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі
Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі

Загалом сума розмитнення автомобіля має три складники: акцизний податок, ввізне мито і податок на додану вартість (ПДВ).

Ввізне мито на автівки з ЄС станом на 2018 рік складає 7,3%, наступного року має бути ще нижчим. ПДВ складає 20% від загальної суми вартості авто, акцизу і мита.

Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі
Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі

Найбільше хвилює водіїв акциз: із ним не так все добре, як хотілось би, ставка залежатиме від об'єму двигуна Так, наприклад, для нового BMW з об'ємом двигуна 2,5 л ставка акцизу складає 255 євро, для п'ятирічного авто - вже 2735 євро, а ще старшого - 3595 євро.

Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі
Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі

У проекті нового закону комітет з питань податкової та митної політики пропонувалося запровадити іншу формулу розрахунку акцизного податку. Він не повинен бути прив'язаний до кожного сантиметру об'єму двигуна:

Ставка = Ставка (базова) * К (двигун) * К (вік)

Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі
Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі

Працює вона найкраще із малолітражними машинами, а що робити з габаритними?

Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі
Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі

Базова ставка складає 50 євро для бензинового двигуна до 3 л і 75 євро для дизеля. Коефіцієнт двигуна розраховується шляхом ділення об'єму двигуна у кубічних сантиметрах на 1000. Коефіцієнт віку дорівнює кількості повних років авто від року, наступного за роком виробництва, але не може бути більше 15.

Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі
Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі

"Для автомобілів з невеликим об'ємом бензинового двигуна створені доволі гарні умови. Для прикладу, Volkswagen Golf 4 2003 року з бензиновим двигуном 1,4 л. Середня ціна на нього в Європі 1500-1700 євро, вийде орієнтовно 2,5-2,8 тисячі євро. Це авто, якому 15 років. А у нас в Україні такі ж старі авто коштують 6 тисяч доларів (більше 5 тисяч євро)", - зазначив юрист Сергій Косаренко.

Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі
Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі

Неприємний "сюрприз" підготували і тим, хто заради економії їздить на дизелі: з великим двигуном авто вийде зовсім невигідним. Якщо ви купили машину в середньому за 2-3 тисячі євро з об’ємом двигуна 2 л, то ПДВ та мито – 30%.

Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі
Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі

Базову ставку за дизель 75 євро множимо на 2 (коефіцієнт двигуна) – це 150 євро. І якщо автомобіль 2000 року, то множник 15 (коефіцієнт віку). Акциз виходить 2250 євро.

Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі
Мітинг "євроблях" в урядовому кварталі

Дивіться: Власники "євроблях" не можуть забрати авто зі штрафмайданчика через новий Закон про паркування

Нагадаємо, названо найдешевші моделі євроблях. Як повідомляв "Знай.ua", Верховна Рада проголосувала у другому читанні закон №8487. Також "Знай.ua" писав, власники машин на іноземних номерах поставили жорсткий ультиматум владі.